Отидете към основна версия

22 664 29

Тест на новата Skoda Rapid Spaceback

  • skoda-
  • rapid-
  • spaceback-
  • тест

Чешката компания направи първата презентация на новата Skoda Rapid Spaceback в покрайнините на италианския град Верона. Както е известно, именно Верона е мястото, където са се разгорели любовните страсти от творбата на Шекспир "Ромео и Жулиета", а чехите правят паралел между любовта и младото поколение, към което основно е ориентиран новият модел. Наш екип беше на мястото на събитието, изпробвахме качествата на Rapid Spaceback и сега ще се опитаме да ви запознаем с достойнствата и недостатъците на тази компактна кола.

Екстериор

От Skoda са нарекли двуобемната версия Spaceback, като с избора на това название се търси компромис между понятията хечбек и комби. Самите чехи определят модела като хечбек, но на практика колата е нещо средно между универсал и хечбек. Автомобилът е изграден на базата на лифтбека Rapid, като в случая конструкторите са наблегнали на задната част. В резултат на промените Rapid Spaceback е станал значително по-компактен от донора си, като общата му дължина е скъсена с почти 180 мм. Горната част на багажника се характеризира със заоблена форма, а в профил линиите на колата наподобяват на модела Audi A3 Sportback. Като цяло обаче Rapid Spaceback е фирмено разпознаваем. Задните светлини са с характерната за новата Octavia C-образна форма, а предницата е идентична с тази на лифтбека Rapid. В крайна сметка се е получил един симпатичен компактен автомобил, който чехите позиционират между моделите Fabia и лифтбека Rapid.

Интериор

Най-интересната иновация е наличието на панорамен покрив, който обаче се предлага в по-високите нива на оборудване. Освен че тонираното стъкло придава различна екстериорна визия, то е предпоставка за значително по-голям визуален простор в салона. Арматурното табло впечатлява с интересна хоризонтална вложка, която може да бъде поръчана в различни цветове - от бяло до черно. Именно тя допълва визуалния простор, като прави купето да изглежда по-широко. Още нещо любопитно е, че мястото на четириспицовия стандартен волан при Rapid Spaceback е заето от по-спортно изглеждащо кормило с три спици и с доста по-силно изразени вдлъбнатини за палците на водача.

Иначе намалената дължина на Rapid Spaceback се отразява само на багажното пространство. Мястото за краката на водача и пасажерите е много голямо, седалките са твърди, но удобни със силно изразена странична поддръжка, като само средният подлакътник отпред, който е разположен високо, създава неудобство при версиите с механична скоростна кутия. Уредите са стандартни и са информативни, качеството на сглобката е много добро, а материалите в салона, макар и по-евтини, изглеждат добре. Обемът на багажното пространство е намален от 530 литра при версията лифтбек до 415, но въпреки това тази цифра е впечатляваща, предвид сегментацията на модела. При нужда задната седалка (делима в съотношение 60:40) се сгъва и багажното пространство може да нарасне до впечатляващите 1 380 литра. Практичните решения в салона са много, като едно от ефектните е монтирането на фирмената стъргалка за лед от вътрешната страна на капачката за резервоара. С други думи салона на Rapid Spaceback е функционален, стегнат и практичен.

Двигател и ходови характеристики

Принципно при еднакви автомобили с различни каросерии разлики по окачването и помощните възли и агрегати няма, но в случая, между Rapid и Rapid Spaceback такива има. При хечбек версията опционално могат да бъдат поръчани дискови задни спирачки, които са особено важни за т.нар. активни драйвъри. Още една разлика, която забелязахме по време на теста ни по тесните планински пътища около Верона, е, че Rapid Spaceback реагира доста по-точно и по-остро на движенията на волана. Впоследствие разговаряхме с инженери от Млада Болеслав и разбрахме, че Rapid Spaceback разполага с различна кормилна уредба. По-конкретно става дума за нов електромеханичен усилител C-EPS, вместо стандартния електрохидравличен. Благодарение на новата кормилна уредба от крайно-дясно, до крайно-ляво положение на волана са необходими 2.5 оборота, докато при лифтбека те са почти 3. Предвид това, оптималното разпределения център на тежестта и сравнително твърдата возия, колата се чувства много добре в завои с по-висока скорост, като по-твърдото окачване не е причина за голям дискомфорт при дълго пътуване.

Що се отнася до двигателите, те са четири бензинови и два дизелови. Всички те се справят доста добре със сравнително лекото купе, но най-забележителни са по-мощният (105 к.с.) дизелов мотор, както и 1.4-литровият бензинов TSI агрегат със 122 коня. Последният може да бъде поръчан и с иновационната DSG скоростна кутия на концерна.

Цена

Най-хубавото е, че въпреки по-доброто пътно поведение и определено по-младежката визия на автомобила, цените няма да се променят спрямо досегашната версия лифтбек. Стартовата цена на Rapid Spaceback e 20 680 лева, като за тези пари получавате практичен и модерно изглеждащ автомобил, който не притежава разточителни екстри и лукс, но пък е удобен и функционален. Тази кола е предназначена за млади семейни хора с активен начин на живот. Ето и пълната ценова листа на Rapid Spaceback.

Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.

Свързани новини

  • Skoda Rapid е по-бърза от заявеното

      Журналисти от чешкото издание Auto Forum направиха интересен експеримент, с който доказаха, че новата Skoda Rapid е значително по-бърза ...
    29.10.2013
    22 805
    23