Last news in Fakti

29 Октомври, 2013 09:15 22 771 23

Skoda Rapid е по-бърза от заявеното

  • skoda-
  • rapid

 

Журналисти от чешкото издание Auto Forum направиха интересен експеримент, с който доказаха, че новата Skoda Rapid е значително по-бърза и мощна, отколкото официално заявява самия производител. Чешките журналисти взимат за изследването си лифтбек Rapid с двигател 1.2 TSI и механична скоростна кутия.
 
Първото, което правят хората от Auto Forum е да бъде измерена точната мощност на автомобила, като това се прави на сертифициран динамометричен стенд. Оказва се, че вместо официално заявените 105 конски сили, въпросният Rapid разполага с мощност 115 коня.
 
По каталожни данни максималният въртящ момент на новия чешки лифтбек е 175 Нм, но дино стенда показва 194 Нм. Тези разлики в данните дават отражение и при реални изпитания на писта. Експериментът продължава на северната дъга на Нюрбургринг.

Там се оказва, че вместо заявената максимална скорост от 195 км/ч, Rapid се ускорява до 220 км/ч, но още по-интересно е времето, за което серийната кола изминава една обиколка на Нюрбургринг. Разстоянието от 20.8 километра Rapid преодолява за 9.17 минути.
 
Чешките специалисти твърдят, че при идеални условия времето за една обиколка на Rapid без проблем може да бъде свалено до 9.10 минути. Ако това наистина е вярно, то малолитражната семейна нискобюджетна кола е феноменално бърза.
 
За сравнение ще кажем, че типичния спорткар Toyota GT 86 завърта една обиколка на Нюрбургринг за време 9.09 минути. Интересно какво време ще даде версията Rapid Sport, ако такава въобще се появи на пазара?
 


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Станимир Христов

    3 2 Отговор
    Що за малоумна реклама....не отричам автомобила но все пак...

    Коментиран от #2

  • 2 skier

    5 4 Отговор

    До коментар #1 от "Станимир Христов":

    това е практика на повечето европейски производители. Виж при японците е обратното. Прочети малко повече автомобилна литература преди да се изказваш неподготвен и да ставаш смешен.

    Коментиран от #5

  • 3 Николай Стоянов

    7 1 Отговор
    Моят автомобил е 1.6L, 105 коня, 145 Nm. По каталог максималната скорост е 182 км/ч, но аз съм вдигал 210 км/ч (с много зор). Така че 220 в случая ми се струват напълно постижими, а и тук имаме турбо все пак.

    Коментиран от #12, #13

  • 4 Iaroslav Stanchev

    5 0 Отговор
    Е как може такова безобразие от страна на Шкода.Кола за 25000 лв. да върви колкото Toyota GT 86 за почти 70000 лв.

    Коментиран от #9

  • 5 Станимир Христов

    4 2 Отговор

    До коментар #2 от "skier":

    ...и каква точно "автомобилна литература" трябва да прочета че да ми се изясни чисто маркетинговата стратегия на чехите...явно ти си запознат доста отвътре с нещата...с кое ти ставам смешен, обясни ми моля те, понасям чисто градивната критика...

    Коментиран от #15

  • 6 Благовест Стефанов

    1 6 Отговор
    Чехите са се напушили нещо. Развиват теория на вероятностите.
    Под идеални условия вероятно имат в предвид вакуум. Обаче тогава и GT86 ще даде по-добро време. Така че докато не видим официални потвърдени времена няма какво да предполагаме.
  • 7 Stefan Dimov

    5 0 Отговор
    на мен ми харесва
    За малолитражка с газо - турбина технология се представя повече от добре.
    Освен, че е пъргава стои много стабилно на пътя.
    Като вариант е спортната версия да работи на етанол.
  • 8 БМВ БЪЛГАРИЯ

    3 0 Отговор
    Добре от 9.17 до 9.09 са почти 10 секунди което не е хич малко а и тойотата не е чак толкова по-мощна така че е съвсем нормална тази разлика от 10 секунди и пак няма как да се сравняват по качество шкода и тойота..
  • 9 Ivailo Chankov

    1 1 Отговор

    До коментар #4 от "Iaroslav Stanchev":

    Никой никъде не е казвал, че Тойотата е направена да бъде бърза, а точно обратното, неслучайно гумите са и като на Prius .

    Коментиран от #14

  • 10 Shmeker

    1 1 Отговор
    VAG POWER
    Все пак порше бацета
  • 11 Zdrawko Sashew

    1 2 Отговор
    Всичко е за реклама на двигателя. 1,2 литра, 3 цилиндъра, турбо - честито! Има едно понятие - балансираност. R6, V12 под 60 градуса и звездообразен 24цилиндров са най-балансираните мотори. последните два самолетни. V12 се използва и за автомобили. За да се развърти 4ц. двг над 8000 оборота, се поставя паразитен вал с противотежести, защото и той има хармонични честоти. Мотоциклетите имат такива. Хюндай се пробваха преди време във WRC, но късаха колянов вал многократно. И понеже 3-цилиндровите са "чуднички" VW им сложиха ангренажна верига вместо ремък. Ама машинките и веригата късаха на 50 000км.
    Старите 4-цилиндрови атмосферни издържаха при нормална експлоатация около 350-400 х. км. Да видим тези новичките R3 колко ще изкарат.
  • 12 Тодор Тодоров

    1 0 Отговор

    До коментар #3 от "Николай Стоянов":

    Значи аз да си хвърля боклучавата кола, 2.0 литра, 150 к.с. защото и тя вдига толкова, колкото и твоята? Като почнете с глупостите...та край няма.
  • 13 Тодор Тодоров

    3 0 Отговор

    До коментар #3 от "Николай Стоянов":

    Двигателят е 4 цилиндров, редови. Желателно е преди да се коментира, да се чете! Уникалният талант на българина да говори и след това да чете не спира да ме изумява!
  • 14 Iaroslav Stanchev

    2 1 Отговор

    До коментар #9 от "Ivailo Chankov":

    А за какво е направена тогава?Спортно купе за 68 бона за какво служи?Да го бият 1200 кубикови шкоди ли?Тя и шкодата не е с гуми за вейрон,ама дава добро време на пистата и то в трафик,нали?

    Коментиран от #16

  • 15 hienata

    3 1 Отговор

    До коментар #5 от "Станимир Христов":

    Съгласен съм с тебе,че това си е реклама,но има нещо вярно и в това, че производителите не дават точни данни за мощността ,заради данъците в Европа и България от еди колко си до еди колко си -толкова пари. Друг момент е т.н. max скорост на автомобила и тя се изчислява според max обороти на най-високата предавка (без да се влиза в червения сектор). Трето - почти е невъзможно да се намерят два двигателя с еднаква мощност, винаги има разлика.Четвърто след 10 000 км повечето двигатели се "отпушват" и разликата на стенд може да достигне 5-6к.с. Всичко това ти го казвам от опит и споделено от колеги,няма го написано. Веднага ти давам пример, Корса 80к.с. с 14"гуми 177км/ч по навигация (малко над 180 по километраж). По каталог и дават 172км/ч. С Тойотата тази разлика е още по-голяма , почти 15км/ч над обявената max (16" гуми).
  • 16 БМВ БЪЛГАРИЯ

    1 2 Отговор

    До коментар #14 от "Iaroslav Stanchev":

    Кой го бие ?
    Много е далече от това да го бие и е нормално..ГТ 86 не е толкова бърза кола просто изглежда така..
    2.0 4 цилиндров 200 коня е ?
  • 17 Dilqn Georgiev

    0 0 Отговор
    БМВ,както казваш ,ГТ 86-200 коня skoda-115 коня.
  • 18 Shmeker

    0 0 Отговор
    Брееейй!! Опасни японизирани нинджи в тоя форум!
    Хората ви написали, че Шкодата е доста бърза, може да доставя голям кеф, а цената на тоя модел е много добра. Доближава се до ГТ 86 по времена на Ринга.

    Това са ФАКТИ, не си го е измислил главния редактор на сайта.

    За мен това са все добри новини, много по-вероятно е да си взема шкода, отколкото такава тойота, която не може да замести един седан в ежедневието и която се продава като нова за малко пари, след няколко години на старо вероятно Рапида ще се обезценява бавно (ако не се издънят от Шкода) и т.н.
    Все хубави неща.

    Двигателят бил 3 цилиндъра и какво от това? Едно време тикотата правеха по 1 млн. км. с 3 цилиндров мотор. Той е РОТАЦИОННО балансиран идеално както са редовите шестаци и 12 цилиндровите мотори.
    Ако слагат балансиращ вал е заради това, че буталата нямат насрещно бутало за да балансира срещу клатене от детонациите

    Какво ТОЧНО не ви харесва? Тая кола е на цената на Тоуота AYGO

    Коментиран от #19, #20, #21

  • 19 PROFESIONALISTA

    0 0 Отговор

    До коментар #18 от "Shmeker":

    Шкодата наистина не е лоша за парите си, но това тук си е чиста реклама. Не защото не е вярно- може би е вярно, щом са направили такъв експеримент. Но защо никой не си зададе въпроса имат ли значение всички тези факти, и доколко, при експлоатацията на автомобила??? Тук се цитира единствено някаква си максимална мощност и максимален върт.момент. А не това са величините, които определят напълно поведението на един двигател. Има значение цялата крива на мощността и върт. момент в целия оборотен диапазон, също има значение и колко широк е този оборотен диапазон при промяна на товара! Ето това определя доколко е добър един мотор. А тези данни никой не ги казва, а ги усещаме едва когато седнем да изпробваме автомобила... И какво се оказва- трицилиндровия турбо мотор има ниска еластичност, работи със достатъчен въртящ момент едва след 2500 об/мин, а цитираната максимална мощност е налична чак може би при 6000об/мин, а под 4000 не може да се разчита дори и на 50 % от нея. Това означава няколко непосредствени автоматически следствия:
    1/ Двигатела е икономичен само при малки скорости и малки натоварвания, а ако го експлоатираме извличайки голяма мощност, той ще гори колкото един шестак най-вероятно.
    2/Не можем да караме "кротко" в ниския оборотен диапазон 1000-1700 оборота, както е при старите мотори, защото там няма никаква мощност и никакъв върт. момент
    3/Ако поддържаме дълго време високо натоварване /например каране със 150-160 при пълен автомобил/, двигатела се

    Коментиран от #23

  • 20 PROFESIONALISTA

    0 0 Отговор

    До коментар #18 от "Shmeker":

    , двигатела се претоварва топлинно в локални високонатоварени зони като цилиндрова глава, турбина и бутала. Всичко това след около 100 000 км максимум, влошава поне с 30 % първоначалните показатели на тоя двигател, и той вече няма да покаже тези данни от теста. А след още 100 000 ще е за изхвърляне...
    А мотора на Тико може да е 3 цилиндъра, то и на Варбург е такъв, но нямат абсолютно нищо общо с този. ...Такъв столетник като Тико вече никой не произвежда за съжаление.
    Така че тая Шкода е поредната еднодневка, но аз бих я избрал пред турската сглобка на Тойота, бих я карал до 120-30 000 км, и после бих я продал на някой бай село да си чука главата с нея.
  • 21 PROFESIONALISTA

    0 0 Отговор

    До коментар #18 от "Shmeker":

    А това че една кола е постигнала по-голяма скорост от заводските данни не е прецедент- данните се указват при равен хоризонтален участък от пътя без насрещен вятър и при напълно натоварен според допустимото от завода автомобил. Това означава, че ако скоростта не е ограничена електронно, ВСЕКИ автомобил ще вдигне повече- например когато е разтоварен и се спуска по наклон...
  • 22 Shmeker

    0 0 Отговор
    Ами така е ама всичко това е технически решимо.
    Турбо мотори се правят от 100 години.

    Все пак при тия цени на горивата се гледа колко харчи една кола, щото ремонтите са доста по-евтини от цената на горивото вече. Тя една икономична кола може да ти спести пари за друга за 400-500 хил км. в сравнение с неикономична.
  • 23 Shmeker

    0 0 Отговор

    До коментар #19 от "PROFESIONALISTA":

    Освен това турбо мотора може да се нагласи да има въртящ момент още в ниските обороти, еластичността си е ОК в повечето случаи. Виж атмосферка без турбо а с много коне си е така - до 2500 оборота няма никой.