Журналисти от чешкото издание Auto Forum направиха интересен експеримент, с който доказаха, че новата Skoda Rapid е значително по-бърза и мощна, отколкото официално заявява самия производител. Чешките журналисти взимат за изследването си лифтбек Rapid с двигател 1.2 TSI и механична скоростна кутия.
Първото, което правят хората от Auto Forum е да бъде измерена точната мощност на автомобила, като това се прави на сертифициран динамометричен стенд. Оказва се, че вместо официално заявените 105 конски сили, въпросният Rapid разполага с мощност 115 коня.
По каталожни данни максималният въртящ момент на новия чешки лифтбек е 175 Нм, но дино стенда показва 194 Нм. Тези разлики в данните дават отражение и при реални изпитания на писта. Експериментът продължава на северната дъга на Нюрбургринг.
Там се оказва, че вместо заявената максимална скорост от 195 км/ч, Rapid се ускорява до 220 км/ч, но още по-интересно е времето, за което серийната кола изминава една обиколка на Нюрбургринг. Разстоянието от 20.8 километра Rapid преодолява за 9.17 минути.
Чешките специалисти твърдят, че при идеални условия времето за една обиколка на Rapid без проблем може да бъде свалено до 9.10 минути. Ако това наистина е вярно, то малолитражната семейна нискобюджетна кола е феноменално бърза.
За сравнение ще кажем, че типичния спорткар Toyota GT 86 завърта една обиколка на Нюрбургринг за време 9.09 минути. Интересно какво време ще даде версията Rapid Sport, ако такава въобще се появи на пазара?
Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Станимир Христов
Коментиран от #2
10:12 29.10.2013
2 skier
До коментар #1 от "Станимир Христов":
това е практика на повечето европейски производители. Виж при японците е обратното. Прочети малко повече автомобилна литература преди да се изказваш неподготвен и да ставаш смешен.Коментиран от #5
10:31 29.10.2013
3 Николай Стоянов
Коментиран от #12, #13
11:35 29.10.2013
4 Iaroslav Stanchev
Коментиран от #9
12:16 29.10.2013
5 Станимир Христов
До коментар #2 от "skier":
...и каква точно "автомобилна литература" трябва да прочета че да ми се изясни чисто маркетинговата стратегия на чехите...явно ти си запознат доста отвътре с нещата...с кое ти ставам смешен, обясни ми моля те, понасям чисто градивната критика...Коментиран от #15
12:40 29.10.2013
6 Благовест Стефанов
Под идеални условия вероятно имат в предвид вакуум. Обаче тогава и GT86 ще даде по-добро време. Така че докато не видим официални потвърдени времена няма какво да предполагаме.
14:28 29.10.2013
7 Stefan Dimov
За малолитражка с газо - турбина технология се представя повече от добре.
Освен, че е пъргава стои много стабилно на пътя.
Като вариант е спортната версия да работи на етанол.
14:29 29.10.2013
8 БМВ БЪЛГАРИЯ
16:10 29.10.2013
9 Ivailo Chankov
До коментар #4 от "Iaroslav Stanchev":
Никой никъде не е казвал, че Тойотата е направена да бъде бърза, а точно обратното, неслучайно гумите са и като на Prius .Коментиран от #14
18:21 29.10.2013
10 Shmeker
Все пак порше бацета
18:26 29.10.2013
11 Zdrawko Sashew
Старите 4-цилиндрови атмосферни издържаха при нормална експлоатация около 350-400 х. км. Да видим тези новичките R3 колко ще изкарат.
18:35 29.10.2013
12 Тодор Тодоров
До коментар #3 от "Николай Стоянов":
Значи аз да си хвърля боклучавата кола, 2.0 литра, 150 к.с. защото и тя вдига толкова, колкото и твоята? Като почнете с глупостите...та край няма.19:25 29.10.2013
13 Тодор Тодоров
До коментар #3 от "Николай Стоянов":
Двигателят е 4 цилиндров, редови. Желателно е преди да се коментира, да се чете! Уникалният талант на българина да говори и след това да чете не спира да ме изумява!19:32 29.10.2013
14 Iaroslav Stanchev
До коментар #9 от "Ivailo Chankov":
А за какво е направена тогава?Спортно купе за 68 бона за какво служи?Да го бият 1200 кубикови шкоди ли?Тя и шкодата не е с гуми за вейрон,ама дава добро време на пистата и то в трафик,нали?Коментиран от #16
19:46 29.10.2013
15 hienata
До коментар #5 от "Станимир Христов":
Съгласен съм с тебе,че това си е реклама,но има нещо вярно и в това, че производителите не дават точни данни за мощността ,заради данъците в Европа и България от еди колко си до еди колко си -толкова пари. Друг момент е т.н. max скорост на автомобила и тя се изчислява според max обороти на най-високата предавка (без да се влиза в червения сектор). Трето - почти е невъзможно да се намерят два двигателя с еднаква мощност, винаги има разлика.Четвърто след 10 000 км повечето двигатели се "отпушват" и разликата на стенд може да достигне 5-6к.с. Всичко това ти го казвам от опит и споделено от колеги,няма го написано. Веднага ти давам пример, Корса 80к.с. с 14"гуми 177км/ч по навигация (малко над 180 по километраж). По каталог и дават 172км/ч. С Тойотата тази разлика е още по-голяма , почти 15км/ч над обявената max (16" гуми).20:56 29.10.2013
16 БМВ БЪЛГАРИЯ
До коментар #14 от "Iaroslav Stanchev":
Кой го бие ?Много е далече от това да го бие и е нормално..ГТ 86 не е толкова бърза кола просто изглежда така..
2.0 4 цилиндров 200 коня е ?
21:11 29.10.2013
17 Dilqn Georgiev
20:48 30.10.2013
18 Shmeker
Хората ви написали, че Шкодата е доста бърза, може да доставя голям кеф, а цената на тоя модел е много добра. Доближава се до ГТ 86 по времена на Ринга.
Това са ФАКТИ, не си го е измислил главния редактор на сайта.
За мен това са все добри новини, много по-вероятно е да си взема шкода, отколкото такава тойота, която не може да замести един седан в ежедневието и която се продава като нова за малко пари, след няколко години на старо вероятно Рапида ще се обезценява бавно (ако не се издънят от Шкода) и т.н.
Все хубави неща.
Двигателят бил 3 цилиндъра и какво от това? Едно време тикотата правеха по 1 млн. км. с 3 цилиндров мотор. Той е РОТАЦИОННО балансиран идеално както са редовите шестаци и 12 цилиндровите мотори.
Ако слагат балансиращ вал е заради това, че буталата нямат насрещно бутало за да балансира срещу клатене от детонациите
Какво ТОЧНО не ви харесва? Тая кола е на цената на Тоуота AYGO
Коментиран от #19, #20, #21
05:56 31.10.2013
19 PROFESIONALISTA
До коментар #18 от "Shmeker":
Шкодата наистина не е лоша за парите си, но това тук си е чиста реклама. Не защото не е вярно- може би е вярно, щом са направили такъв експеримент. Но защо никой не си зададе въпроса имат ли значение всички тези факти, и доколко, при експлоатацията на автомобила??? Тук се цитира единствено някаква си максимална мощност и максимален върт.момент. А не това са величините, които определят напълно поведението на един двигател. Има значение цялата крива на мощността и върт. момент в целия оборотен диапазон, също има значение и колко широк е този оборотен диапазон при промяна на товара! Ето това определя доколко е добър един мотор. А тези данни никой не ги казва, а ги усещаме едва когато седнем да изпробваме автомобила... И какво се оказва- трицилиндровия турбо мотор има ниска еластичност, работи със достатъчен въртящ момент едва след 2500 об/мин, а цитираната максимална мощност е налична чак може би при 6000об/мин, а под 4000 не може да се разчита дори и на 50 % от нея. Това означава няколко непосредствени автоматически следствия:1/ Двигатела е икономичен само при малки скорости и малки натоварвания, а ако го експлоатираме извличайки голяма мощност, той ще гори колкото един шестак най-вероятно.
2/Не можем да караме "кротко" в ниския оборотен диапазон 1000-1700 оборота, както е при старите мотори, защото там няма никаква мощност и никакъв върт. момент
3/Ако поддържаме дълго време високо натоварване /например каране със 150-160 при пълен автомобил/, двигатела се
Коментиран от #23
07:31 31.10.2013
20 PROFESIONALISTA
До коментар #18 от "Shmeker":
, двигатела се претоварва топлинно в локални високонатоварени зони като цилиндрова глава, турбина и бутала. Всичко това след около 100 000 км максимум, влошава поне с 30 % първоначалните показатели на тоя двигател, и той вече няма да покаже тези данни от теста. А след още 100 000 ще е за изхвърляне...А мотора на Тико може да е 3 цилиндъра, то и на Варбург е такъв, но нямат абсолютно нищо общо с този. ...Такъв столетник като Тико вече никой не произвежда за съжаление.
Така че тая Шкода е поредната еднодневка, но аз бих я избрал пред турската сглобка на Тойота, бих я карал до 120-30 000 км, и после бих я продал на някой бай село да си чука главата с нея.
07:31 31.10.2013
21 PROFESIONALISTA
До коментар #18 от "Shmeker":
А това че една кола е постигнала по-голяма скорост от заводските данни не е прецедент- данните се указват при равен хоризонтален участък от пътя без насрещен вятър и при напълно натоварен според допустимото от завода автомобил. Това означава, че ако скоростта не е ограничена електронно, ВСЕКИ автомобил ще вдигне повече- например когато е разтоварен и се спуска по наклон...07:36 31.10.2013
22 Shmeker
Турбо мотори се правят от 100 години.
Все пак при тия цени на горивата се гледа колко харчи една кола, щото ремонтите са доста по-евтини от цената на горивото вече. Тя една икономична кола може да ти спести пари за друга за 400-500 хил км. в сравнение с неикономична.
10:19 31.10.2013
23 Shmeker
До коментар #19 от "PROFESIONALISTA":
Освен това турбо мотора може да се нагласи да има въртящ момент още в ниските обороти, еластичността си е ОК в повечето случаи. Виж атмосферка без турбо а с много коне си е така - до 2500 оборота няма никой.10:20 31.10.2013