10 Октомври, 2013 09:51 22 590 29

Тест на новата Skoda Rapid Spaceback

  • skoda-
  • rapid-
  • spaceback-
  • тест
Тест на новата Skoda Rapid Spaceback - 1

Чешката компания направи първата презентация на новата Skoda Rapid Spaceback в покрайнините на италианския град Верона. Както е известно, именно Верона е мястото, където са се разгорели любовните страсти от творбата на Шекспир "Ромео и Жулиета", а чехите правят паралел между любовта и младото поколение, към което основно е ориентиран новият модел. Наш екип беше на мястото на събитието, изпробвахме качествата на Rapid Spaceback и сега ще се опитаме да ви запознаем с достойнствата и недостатъците на тази компактна кола.

Екстериор

От Skoda са нарекли двуобемната версия Spaceback, като с избора на това название се търси компромис между понятията хечбек и комби. Самите чехи определят модела като хечбек, но на практика колата е нещо средно между универсал и хечбек. Автомобилът е изграден на базата на лифтбека Rapid, като в случая конструкторите са наблегнали на задната част. В резултат на промените Rapid Spaceback е станал значително по-компактен от донора си, като общата му дължина е скъсена с почти 180 мм. Горната част на багажника се характеризира със заоблена форма, а в профил линиите на колата наподобяват на модела Audi A3 Sportback. Като цяло обаче Rapid Spaceback е фирмено разпознаваем. Задните светлини са с характерната за новата Octavia C-образна форма, а предницата е идентична с тази на лифтбека Rapid. В крайна сметка се е получил един симпатичен компактен автомобил, който чехите позиционират между моделите Fabia и лифтбека Rapid.

Интериор

Най-интересната иновация е наличието на панорамен покрив, който обаче се предлага в по-високите нива на оборудване. Освен че тонираното стъкло придава различна екстериорна визия, то е предпоставка за значително по-голям визуален простор в салона. Арматурното табло впечатлява с интересна хоризонтална вложка, която може да бъде поръчана в различни цветове - от бяло до черно. Именно тя допълва визуалния простор, като прави купето да изглежда по-широко. Още нещо любопитно е, че мястото на четириспицовия стандартен волан при Rapid Spaceback е заето от по-спортно изглеждащо кормило с три спици и с доста по-силно изразени вдлъбнатини за палците на водача.

Иначе намалената дължина на Rapid Spaceback се отразява само на багажното пространство. Мястото за краката на водача и пасажерите е много голямо, седалките са твърди, но удобни със силно изразена странична поддръжка, като само средният подлакътник отпред, който е разположен високо, създава неудобство при версиите с механична скоростна кутия. Уредите са стандартни и са информативни, качеството на сглобката е много добро, а материалите в салона, макар и по-евтини, изглеждат добре. Обемът на багажното пространство е намален от 530 литра при версията лифтбек до 415, но въпреки това тази цифра е впечатляваща, предвид сегментацията на модела. При нужда задната седалка (делима в съотношение 60:40) се сгъва и багажното пространство може да нарасне до впечатляващите 1 380 литра. Практичните решения в салона са много, като едно от ефектните е монтирането на фирмената стъргалка за лед от вътрешната страна на капачката за резервоара. С други думи салона на Rapid Spaceback е функционален, стегнат и практичен.

Двигател и ходови характеристики

Принципно при еднакви автомобили с различни каросерии разлики по окачването и помощните възли и агрегати няма, но в случая, между Rapid и Rapid Spaceback такива има. При хечбек версията опционално могат да бъдат поръчани дискови задни спирачки, които са особено важни за т.нар. активни драйвъри. Още една разлика, която забелязахме по време на теста ни по тесните планински пътища около Верона, е, че Rapid Spaceback реагира доста по-точно и по-остро на движенията на волана. Впоследствие разговаряхме с инженери от Млада Болеслав и разбрахме, че Rapid Spaceback разполага с различна кормилна уредба. По-конкретно става дума за нов електромеханичен усилител C-EPS, вместо стандартния електрохидравличен. Благодарение на новата кормилна уредба от крайно-дясно, до крайно-ляво положение на волана са необходими 2.5 оборота, докато при лифтбека те са почти 3. Предвид това, оптималното разпределения център на тежестта и сравнително твърдата возия, колата се чувства много добре в завои с по-висока скорост, като по-твърдото окачване не е причина за голям дискомфорт при дълго пътуване.

Що се отнася до двигателите, те са четири бензинови и два дизелови. Всички те се справят доста добре със сравнително лекото купе, но най-забележителни са по-мощният (105 к.с.) дизелов мотор, както и 1.4-литровият бензинов TSI агрегат със 122 коня. Последният може да бъде поръчан и с иновационната DSG скоростна кутия на концерна.

Цена

Най-хубавото е, че въпреки по-доброто пътно поведение и определено по-младежката визия на автомобила, цените няма да се променят спрямо досегашната версия лифтбек. Стартовата цена на Rapid Spaceback e 20 680 лева, като за тези пари получавате практичен и модерно изглеждащ автомобил, който не притежава разточителни екстри и лукс, но пък е удобен и функционален. Тази кола е предназначена за млади семейни хора с активен начин на живот. Ето и пълната ценова листа на Rapid Spaceback.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 ВИП АМГ

    4 6 Отговор
    grozotia

    Коментиран от #13

  • 2 skier

    8 5 Отговор
    Отлична количка. Приемлива цена, хубав дизайн и вътрешности от VW. Браво
  • 3 Shmeker

    4 4 Отговор
    Бих добавил че е доста икономична ако се съди по двигателите
  • 4 БУМЕР КАМОР

    3 6 Отговор
    evala e tva be6e iz4erpatelen otgovor s dve dumi benz po dobria avtobil
  • 5 Румен Янев

    0 5 Отговор
    Е ако се бяха хванали с китайците както ние правим дали биха стигнали да тук ? Питам аз и отговор не искам ......

    Коментиран от #6

  • 6 БМВ БЪЛГАРИЯ

    4 2 Отговор

    До коментар #5 от "Румен Янев":

    То отговора е ясен
    Ама нещо отвътре ми е като голфче. Да бяха посменили малко
  • 7 Iaroslav Stanchev

    4 1 Отговор
    Едеаллллна е като за нас.Заводско газово,малко екстри и е готова за такси.
  • 8 Румен Янев

    5 2 Отговор
    Яка е колицата но ако си я взема първо ще изчовъркам този петел отпред ... то по - добре без емблема отколкото с него

    Коментиран от #9

  • 9 skier

    4 1 Отговор

    До коментар #8 от "Румен Янев":

    колега, наистина е готина колата, но емблемата не е петел, а представлява стилизиран индианец и стрела, което също е доста странно предвид националността на марката
  • 10 Бай Иван

    4 3 Отговор
    Шкода никога не са имали добри автомобили и едва ли скоро ще имат.Поредния нещастен опит за създаване на кола.Като им гледам таралясниците и ме надува смях.

    Коментиран от #12

  • 11 Симеон Тасев

    2 5 Отговор
    Не е зле визуално но,като качества надали действително шкода са си слаба марка и такава си остават.

    Коментиран от #14

  • 12 Отрепка и половина

    3 3 Отговор

    До коментар #10 от "Бай Иван":

    Ти предполагам че правиш по добри

    Коментиран от #19

  • 13 Отрепка и половина

    1 6 Отговор

    До коментар #1 от "ВИП АМГ":

    Коментиран от #16

  • 14 Отрепка и половина

    1 5 Отговор

    До коментар #11 от "Симеон Тасев":

  • 15 бате Ицо

    4 3 Отговор
    Колата си е супер.Пишещите тук,които храчат по нея никога няма да могат да си я позволят,а мненията им са обосновани на :"един комшия ми каза,че чул..."!

    Коментиран от #17

  • 16 ВИП АМГ

    1 2 Отговор

    До коментар #13 от "Отрепка и половина":

    karai favorita i trai taliban

    Коментиран от #24, #26

  • 17 Симеон Тасев

    1 1 Отговор

    До коментар #15 от "бате Ицо":

    лично и да имам парите за нова кола може би това ще е последната марка която си бих купил все пак е шкода

    Коментиран от #18, #21

  • 18 БМВ БЪЛГАРИЯ

    0 1 Отговор

    До коментар #17 от "Симеон Тасев":

    Това че е шкода не значи че е лоша.В момента шкода е притежание на VW и съм сигурен че няма да е по лоша от голф или другите коли на VW за тези пари

    Коментиран от #23

  • 19 Бай Иван

    0 2 Отговор

    До коментар #12 от "Отрепка и половина":

    Хе хе , то и аз ако можех да правя по добри коли от тях,то няма смисъл тогава да ги говорим.Шкода независимо чие притежание са в момента се опитват да си извоюват място в третия свят.С една дума в държави като нашата.Те не ,че другаде биха имали шанс с това качество и визия като камион.

    Коментиран от #22

  • 20 Shmeker

    2 3 Отговор
    Шкодите са добри, марката се развива, а технологиите от VAG са на ниво.
    Естествено, че Аудитата и БМВ-тата ще са по-добре, ама за тая цена не виждам какво ще бие шкодата. Освен някоя китайка евентуално, но пък китайките не са толкова икономични, така, че няма смисъл да говорим
  • 21 бате Ицо

    2 3 Отговор

    До коментар #17 от "Симеон Тасев":

    Шкода значи ВАГ,а Фолксваген е най-купуваната кола в Европа,независимо от това дали на някой му харесва или не.Дали на запад от Калотина живеят само глупаци,които обичат да хвърлят пари на вятъра?!Или пак ще се изкараме по-умни от западно европейците?!
  • 22 Отрепка и половина

    1 1 Отговор

    До коментар #19 от "Бай Иван":

    днес ползвах служебна Октавия на 5 год. на 95000 км. градско шофиране, вътре беше изтърбушена зверски все едно е на 500000....много некачествени материали...
  • 23 Отрепка и половина

    2 1 Отговор

    До коментар #18 от "БМВ БЪЛГАРИЯ":

    VW са били добри едно време, сега са пълни БОКЛУЦИ
  • 24 Отрепка и половина

    0 1 Отговор

    До коментар #16 от "ВИП АМГ":

    А бе ти дали имаш и 18 а?
  • 25 MAXBLUE

    4 2 Отговор
    Не съм фен на германското автомобилостроене поради факта че от автомобили с реноме на здрави и надеждни се превърнаха в конфекция, за еднократна употреба с еднотипен дизайн в който няма индивидуалност няма емоция.По отношение на Шкода независимо че използват технологията на VW е похвално че се опитват да правят по достъпни в сравнение с Фолксваген автомобили,които се приемат добре в повечето страни от Европа и Азия.Лично аз предпочитам Японските автомобили и управлявам такъв автомобил но не съм от хората които да виждам само негативите на дадена марка, и уважавам старанието на определени Европейски марки да създават нещо красиво и стилно. Дано повече хора имат възможност да притежават нов автомобил който да ги прави щастливи че го имат и да му се радват че е на пътя а не в сервиза,пожелавам с най- добри чувства да избере марката коя то му е на сърце и която му е по джоба.
  • 26 Отрепка и половина

    1 1 Отговор

    До коментар #16 от "ВИП АМГ":

    А талибан е б.ща ти
  • 27 Бай Иван

    0 2 Отговор
    Предния капак е като на ГАЗ-53
  • 28 Румен Янев

    0 1 Отговор
    Малко ръбесто ми иде иначе стъргалката за лед кърти направо ! Ама защо не сложат и ръкавички - логично е когато зареждаш гориво да не търкаш лед а да си изцапаш ръчичките А в следващите модели им препоръчвам да сложат и чадър .....като в ролса

    Коментиран от #29

  • 29 skier

    1 0 Отговор

    До коментар #28 от "Румен Янев":

    чадър има в супърба от много време насам.а този рапид е идеален за цената си