Чешката компания направи първата презентация на новата Skoda Rapid Spaceback в покрайнините на италианския град Верона. Както е известно, именно Верона е мястото, където са се разгорели любовните страсти от творбата на Шекспир "Ромео и Жулиета", а чехите правят паралел между любовта и младото поколение, към което основно е ориентиран новият модел. Наш екип беше на мястото на събитието, изпробвахме качествата на Rapid Spaceback и сега ще се опитаме да ви запознаем с достойнствата и недостатъците на тази компактна кола.
Екстериор
Интериор
Най-интересната иновация е наличието на панорамен покрив, който обаче се предлага в по-високите нива на оборудване. Освен че тонираното стъкло придава различна екстериорна визия, то е предпоставка за значително по-голям визуален простор в салона. Арматурното табло впечатлява с интересна хоризонтална вложка, която може да бъде поръчана в различни цветове - от бяло до черно. Именно тя допълва визуалния простор, като прави купето да изглежда по-широко. Още нещо любопитно е, че мястото на четириспицовия стандартен волан при Rapid Spaceback е заето от по-спортно изглеждащо кормило с три спици и с доста по-силно изразени вдлъбнатини за палците на водача.
Иначе намалената дължина на Rapid Spaceback се отразява само на багажното пространство. Мястото за краката на водача и пасажерите е много голямо, седалките са твърди, но удобни със силно изразена странична поддръжка, като само средният подлакътник отпред, който е разположен високо, създава неудобство при версиите с механична скоростна кутия. Уредите са стандартни и са информативни, качеството на сглобката е много добро, а материалите в салона, макар и по-евтини, изглеждат добре. Обемът на багажното пространство е намален от 530 литра при версията лифтбек до 415, но въпреки това тази цифра е впечатляваща, предвид сегментацията на модела. При нужда задната седалка (делима в съотношение 60:40) се сгъва и багажното пространство може да нарасне до впечатляващите 1 380 литра. Практичните решения в салона са много, като едно от ефектните е монтирането на фирмената стъргалка за лед от вътрешната страна на капачката за резервоара. С други думи салона на Rapid Spaceback е функционален, стегнат и практичен.
Двигател и ходови характеристики
Принципно при еднакви автомобили с различни каросерии разлики по окачването и помощните възли и агрегати няма, но в случая, между Rapid и Rapid Spaceback такива има. При хечбек версията опционално могат да бъдат поръчани дискови задни спирачки, които са особено важни за т.нар. активни драйвъри. Още една разлика, която забелязахме по време на теста ни по тесните планински пътища около Верона, е, че Rapid Spaceback реагира доста по-точно и по-остро на движенията на волана. Впоследствие разговаряхме с инженери от Млада Болеслав и разбрахме, че Rapid Spaceback разполага с различна кормилна уредба. По-конкретно става дума за нов електромеханичен усилител C-EPS, вместо стандартния електрохидравличен. Благодарение на новата кормилна уредба от крайно-дясно, до крайно-ляво положение на волана са необходими 2.5 оборота, докато при лифтбека те са почти 3. Предвид това, оптималното разпределения център на тежестта и сравнително твърдата возия, колата се чувства много добре в завои с по-висока скорост, като по-твърдото окачване не е причина за голям дискомфорт при дълго пътуване.
Що се отнася до двигателите, те са четири бензинови и два дизелови. Всички те се справят доста добре със сравнително лекото купе, но най-забележителни са по-мощният (105 к.с.) дизелов мотор, както и 1.4-литровият бензинов TSI агрегат със 122 коня. Последният може да бъде поръчан и с иновационната DSG скоростна кутия на концерна.
Цена
Най-хубавото е, че въпреки по-доброто пътно поведение и определено по-младежката визия на автомобила, цените няма да се променят спрямо досегашната версия лифтбек. Стартовата цена на Rapid Spaceback e 20 680 лева, като за тези пари получавате практичен и модерно изглеждащ автомобил, който не притежава разточителни екстри и лукс, но пък е удобен и функционален. Тази кола е предназначена за млади семейни хора с активен начин на живот. Ето и пълната ценова листа на Rapid Spaceback.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 ВИП АМГ
Коментиран от #13
10:06 10.10.2013
2 skier
10:21 10.10.2013
3 Shmeker
10:39 10.10.2013
4 БУМЕР КАМОР
10:50 10.10.2013
5 Румен Янев
Коментиран от #6
10:53 10.10.2013
6 БМВ БЪЛГАРИЯ
До коментар #5 от "Румен Янев":
То отговора е ясенАма нещо отвътре ми е като голфче. Да бяха посменили малко
13:15 10.10.2013
7 Iaroslav Stanchev
13:48 10.10.2013
8 Румен Янев
Коментиран от #9
15:33 10.10.2013
9 skier
До коментар #8 от "Румен Янев":
колега, наистина е готина колата, но емблемата не е петел, а представлява стилизиран индианец и стрела, което също е доста странно предвид националността на марката18:17 10.10.2013
10 Бай Иван
Коментиран от #12
18:41 10.10.2013
11 Симеон Тасев
Коментиран от #14
19:26 10.10.2013
12 Отрепка и половина
До коментар #10 от "Бай Иван":
Ти предполагам че правиш по добриКоментиран от #19
19:53 10.10.2013
13 Отрепка и половина
До коментар #1 от "ВИП АМГ":
Коментиран от #16
20:02 10.10.2013
14 Отрепка и половина
До коментар #11 от "Симеон Тасев":
20:03 10.10.2013
15 бате Ицо
Коментиран от #17
20:25 10.10.2013
16 ВИП АМГ
До коментар #13 от "Отрепка и половина":
karai favorita i trai talibanКоментиран от #24, #26
22:13 10.10.2013
17 Симеон Тасев
До коментар #15 от "бате Ицо":
лично и да имам парите за нова кола може би това ще е последната марка която си бих купил все пак е шкодаКоментиран от #18, #21
22:28 10.10.2013
18 БМВ БЪЛГАРИЯ
До коментар #17 от "Симеон Тасев":
Това че е шкода не значи че е лоша.В момента шкода е притежание на VW и съм сигурен че няма да е по лоша от голф или другите коли на VW за тези париКоментиран от #23
23:32 10.10.2013
19 Бай Иван
До коментар #12 от "Отрепка и половина":
Хе хе , то и аз ако можех да правя по добри коли от тях,то няма смисъл тогава да ги говорим.Шкода независимо чие притежание са в момента се опитват да си извоюват място в третия свят.С една дума в държави като нашата.Те не ,че другаде биха имали шанс с това качество и визия като камион.Коментиран от #22
08:49 11.10.2013
20 Shmeker
Естествено, че Аудитата и БМВ-тата ще са по-добре, ама за тая цена не виждам какво ще бие шкодата. Освен някоя китайка евентуално, но пък китайките не са толкова икономични, така, че няма смисъл да говорим
09:18 11.10.2013
21 бате Ицо
До коментар #17 от "Симеон Тасев":
Шкода значи ВАГ,а Фолксваген е най-купуваната кола в Европа,независимо от това дали на някой му харесва или не.Дали на запад от Калотина живеят само глупаци,които обичат да хвърлят пари на вятъра?!Или пак ще се изкараме по-умни от западно европейците?!11:05 11.10.2013
22 Отрепка и половина
До коментар #19 от "Бай Иван":
днес ползвах служебна Октавия на 5 год. на 95000 км. градско шофиране, вътре беше изтърбушена зверски все едно е на 500000....много некачествени материали...18:24 11.10.2013
23 Отрепка и половина
До коментар #18 от "БМВ БЪЛГАРИЯ":
VW са били добри едно време, сега са пълни БОКЛУЦИ18:34 11.10.2013
24 Отрепка и половина
До коментар #16 от "ВИП АМГ":
А бе ти дали имаш и 18 а?20:23 11.10.2013
25 MAXBLUE
20:27 11.10.2013
26 Отрепка и половина
До коментар #16 от "ВИП АМГ":
А талибан е б.ща ти20:28 11.10.2013
27 Бай Иван
07:52 12.10.2013
28 Румен Янев
Коментиран от #29
17:27 12.10.2013
29 skier
До коментар #28 от "Румен Янев":
чадър има в супърба от много време насам.а този рапид е идеален за цената си21:16 16.10.2013