Джим Фарли, главен изпълнителен директор на Ford, определи пазара на електромобили като "непрекъснато развиващ се пейзаж" по време на разговора за приходите на компанията за третото тримесечие. С оглед на динамиката на пазара, агресивното ценообразуване от страна на Tesla и значителните разходи за развойна дейност Ford реши да намали темпото на инвестициите си в електромобили в опит да намали финансовите загуби.
В резултат на това детройтският автомобилен производител забавя инвестиции, свързани с електромобили, на стойност приблизително 12 млрд. долара, което включва отлагане на планирания завод за батерии в Кентъки. Въпреки това проектът "Blue Oval City" в Тенеси, който също е свързан с електрификацията, ще продължи по план.
Фарли беше категоричен, че компанията продължава с разработването на своите електромобили, макар и с по-бавни темпове. Въпреки това загубите от около 1,3 млрд. долара през последното тримесечие и 3,1 млрд. долара досега през тази година, според The Verge, означават, че Ford може да похарчи 4 млрд. долара за електромобили през 2023 г., които да не си възвърне.
В резултат на това тя ще продължи да се опира в голяма степен на своите автомобили с вътрешно горене и хибридни автомобили, за да компенсира загубите на звеното си за електрически превозни средства. Въпреки това Ford твърди, че това винаги е бил планът. Тя никога не се е ангажирала с премахванет на автомобилите с вътрешно горене от глобалната си гама и по-рано тази година раздели бизнеса си на трите подразделения (за ДВГ, електромобили и търговски автомобили). Въпреки че продължава да се ангажира с електрификацията, главният изпълнителен директор на Ford заяви, че бизнесът с електромобили се е променил.