Джим Фарли, главен изпълнителен директор на Ford, определи пазара на електромобили като "непрекъснато развиващ се пейзаж" по време на разговора за приходите на компанията за третото тримесечие. С оглед на динамиката на пазара, агресивното ценообразуване от страна на Tesla и значителните разходи за развойна дейност Ford реши да намали темпото на инвестициите си в електромобили в опит да намали финансовите загуби.
В резултат на това детройтският автомобилен производител забавя инвестиции, свързани с електромобили, на стойност приблизително 12 млрд. долара, което включва отлагане на планирания завод за батерии в Кентъки. Въпреки това проектът "Blue Oval City" в Тенеси, който също е свързан с електрификацията, ще продължи по план.
Фарли беше категоричен, че компанията продължава с разработването на своите електромобили, макар и с по-бавни темпове. Въпреки това загубите от около 1,3 млрд. долара през последното тримесечие и 3,1 млрд. долара досега през тази година, според The Verge, означават, че Ford може да похарчи 4 млрд. долара за електромобили през 2023 г., които да не си възвърне.
В резултат на това тя ще продължи да се опира в голяма степен на своите автомобили с вътрешно горене и хибридни автомобили, за да компенсира загубите на звеното си за електрически превозни средства. Въпреки това Ford твърди, че това винаги е бил планът. Тя никога не се е ангажирала с премахванет на автомобилите с вътрешно горене от глобалната си гама и по-рано тази година раздели бизнеса си на трите подразделения (за ДВГ, електромобили и търговски автомобили). Въпреки че продължава да се ангажира с електрификацията, главният изпълнителен директор на Ford заяви, че бизнесът с електромобили се е променил.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 ИСТИНСКИЯ ГРАД КОЗЛОДУЙ
Коментиран от #2
13:06 28.10.2023
2 Така е
До коментар #1 от "ИСТИНСКИЯ ГРАД КОЗЛОДУЙ":
Времето на ДВГ изтече.Коментиран от #3, #4, #26
14:07 28.10.2023
3 Този коментар е премахнат от модератор.
4 Пилотът Гошу
До коментар #2 от "Така е":
😂😂😂😂😂😂😂 Ок, Шерлок....14:11 28.10.2023
5 тъй шъй
Коментиран от #6
14:31 28.10.2023
6 Пак нищо не си разбрал от статията
До коментар #5 от "тъй шъй":
Намаляват инвестициите в електромобили Не защото не се търсят от клиентите, а защото нямат печалба от тях. Една от основните причини поради които toyota се дърпа от електромобилите от край време. Край на ДВГ означава край на доенето на клиентите и лесните печалби от това доене.От всичко това печели Тесла, която още сега продава на печалба електромобилите си, а вместо да увеличи печалбата си с постигнатите намаления на себестойността на произведен автомобил поради икономии от мащаба, реши да си запази печалбите на същите нива, но да намали цените, за да вдигне продажбите.
Проблемът както за ford така и за останалите се задълбочава, защото цените им не бяха конкурентни на тези на Тесла още преди Тесла да свали цените.
Още от сега отлично знаят, че техните продажби ще намалеят, а продажбите на Тесла ще се увеличат, но нямат полезен ход с който да противодействат на това.
Така че всичките ти изводи са грешни, включително и за студените райони. Доказателство - най-много продажби има в студената Норвегия - над 90% от продажбите са на електрически модели и под 10% на автомобили с ДВГ.
Коментиран от #7, #9, #14
15:00 28.10.2023
7 ДрайвингПлежър
До коментар #6 от "Пак нищо не си разбрал от статията":
Другарю електрик - сънувал си!Другаря Илон в скорошно интервю каза, че се присъединява към Форд и Дженеръл Мотърс и че Тесла също трябва да забави плановете си, за да оцелее.
А само преди ден вдигнаха цените на модел У
Коментиран от #8
15:04 28.10.2023
8 Пак нищо не си разбрал от статията
До коментар #7 от "ДрайвингПлежър":
За тази статия ли говориш? Пак нещо не си разбрал защото след увеличението от 500 долара, цената все още е с 1500 долара по-евтина от миналия месец, чети внимателно:Tesla току-що приложи леко увеличение на цената на версията Model Y Long Range AWD в Съединените щати, което предполага, че може би търсенето е надхвърлило очакванията след предишния кръг от намаления на цените.
Tesla Model Y Long Range AWD сега започва от MSRP от $48 990, което е $500 или един процент повече от преди ($48 490).
Да припомним , че в началото на октомври компанията намали с няколко процента цените на автомобилите Model 3 и Model Y в САЩ . В случая на Model Y LR AWD намалението беше $2000, така че със скорошното увеличение от $500, моделът все още е по-евтин от септември.
15:27 28.10.2023
9 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️
До коментар #6 от "Пак нищо не си разбрал от статията":
Прогресът е тук❗Във Варна ШЕСТДЕСЕТ електробуса вече две години седят ЕКОЛОГИЧНО на поляната и чакат ток❗Преди дни пуснаха четири пет за тест драйфане❗
А фирмите вече ШЕСТА година чакат камионите на ИЛюзОН❗
Коментиран от #10, #17
15:28 28.10.2023
10 До варненеца
До коментар #9 от "🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️":
Вярно ли е че е до преди 3 дни с те стояли на свещи и от години не е имало ток да заредят автобусите?Не ти ли хрумна, че причината не е техническа, а е щяла да бъде нарушена нечия хранилка?
Коментиран от #11, #13
15:35 28.10.2023
11 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️
До коментар #10 от "До варненеца":
Питаш без да мислиш ли ❓Не съм споменавал , че нямаме ток❗
Ти сигурно не си наясно , че може да имаш ток, ама като нямаш зарядно, талафончето ти ще стои гладно❗
Не, че имаше ток за ШЕСТДЕСЕТТЕ Електробуса в гаража ❗
15:43 28.10.2023
12 Родител 6
15:48 28.10.2023
13 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️
До коментар #10 от "До варненеца":
А може би и МЪСКарата не пуска камионите си за да печелят Мерцедес, Волво и пр. фирми произвеждащи камиони🤔🤔🤔15:53 28.10.2023
14 Гост
До коментар #6 от "Пак нищо не си разбрал от статията":
Доенето на електричарите започва с покупката на двойно по скъп електрокар.Продължава със скъп ток по бързите зарядни станции,скъпа поддържка за части и консумативи.Завършва със скъпа смяна на батериите.16:34 28.10.2023
15 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️
НЕ ВЛИЗА В ЦЕНАТА
🤔🤔🤔🤔
Коментиран от #16
16:38 28.10.2023
16 Този коментар е премахнат от модератор.
17 Къпан пор
До коментар #9 от "🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️":
Батериите на тези електробуси вече са дали фира.16:53 28.10.2023
18 Този коментар е премахнат от модератор.
19 Кой е кухара?
До коментар #18 от "🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️":
Още първоначалното ми твърдение, е че проблемът не е технически, а схемаджийски. Докажи ми обратното?Токът във Варна ли не достига или са забравили да поръчат зарядни станции?
Самият ти потвърждаваш че не е нито едното от двете и очевидно тези автобуси могат да си стоят още 5 години на поляната без никой да разбере дали ще вършат работа или не.
Кажи поне каква беше причината въобще да напишеш своя коментар:
"Прогресът е тук❗
Във Варна ШЕСТДЕСЕТ електробуса вече две години седят ЕКОЛОГИЧНО на поляната и чакат ток❗Преди дни пуснаха четири пет за тест драйфане❗"
Коментиран от #22
17:58 28.10.2023
20 Русенец
Коментиран от #21
18:03 28.10.2023
21 Руси
До коментар #20 от "Русенец":
Туй Руси огромно град бате. Ни мой стигна една батерия да го мине целио.18:07 28.10.2023
22 Този коментар е премахнат от модератор.
23 Така е!
До коментар #22 от "🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️":
Обикновено с коментарите си нищо не казваш. Просто хвърляш някакви факти без никакъв контекст по нищо не свързани с темата И всеки да се оправя с информацията както си знае.Кажи поне с какво от казаното от мен не си съгласен, ако въобще има такова нещо. Технически ли е проблемът с електрическите автобуси? Някакъв техен недостатък?
Съгласен ли си че проблемът е административен или да? Не очаквам конкретен отговор от тебе дори и сега при десетото задаване на едни и същи въпроси. За тебе никога не е било цел да водиш дискусия. При тебе е като да четеш лозунг и да спориш с него.
Коментиран от #30, #31
19:13 28.10.2023
24 тъй шъй
20:17 28.10.2023
25 Този коментар е премахнат от модератор.
26 Този коментар е премахнат от модератор.
27 Историята
Та и приелектрификацията има нещо подобно. Спираме ДВГ-тата, ще представим 5, 10 или 20 ел. модела до 2027г, до 2030г, а сега, "Чакай малко!". Тия дни Мери Бери от ГМ също нещо смотоляви, че електрификацията им няма да се получи, както я бяха обявили. Преди това и Карлос Таварес от Стелантис имънка нещо подобно, а сега и Форд връщат ресто. Японците пък продължават изобщо да не я почват тая електрификация, та комай остава май прословутата Тесла и китайците, и може би донякъде южно-корейците.
Коментиран от #28
21:07 28.10.2023
28 Историята си е история
До коментар #27 от "Историята":
Например историята за nokia, която отказа да повярва за смартфоните! Упс пак за телефони говорим.Скоро обаче историята няма да е за телефони, а ще е за автомобилните компании, които отказаха да повярват в тока.
А електрификацията не е като 3D при телевизорите и автономното шофиране при автомобилите. Даже не е тъч дисплей срещу копчета за управление на основните функции или кръгъл или квадратен волан.
Електрификацията ще се наложи защото прави автомобилите по-бързи, но в същото време по икономични. А всеки обича евтино и хубаво и бих го избрал пред скъпо и по-лошо.
21:28 28.10.2023
29 Продажби в България
Коментиран от #32
08:07 29.10.2023
30 Този коментар е премахнат от модератор.
31 Този коментар е премахнат от модератор.
32 Когато фактите говорят
До коментар #29 от "Продажби в България":
"Дебатът е, че Светът не е готов за напълно минаване към електромобили, а не какъв цвят са рейсовете във Варна или камионите на Мъск ❗"И Ти си мислиш че за това са виновни цвета на рейсовете и затова даде примерът с Варна като доказателство! Най-накрая разбрах. Благодаря за обяснението. Както винаги логиката ти е "Желязна"
Коментиран от #33
09:10 29.10.2023
33 Този коментар е премахнат от модератор.
34 "Желязна логика"
До коментар #33 от "🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️":
Електрическият транспорт в света няма бъдеще, защото във Варна има корупция! По желязна логика не може и да има браво колега. Така се прави! Да му покажем на този глупак накъде духа вятъра!Коментиран от #36
15:06 29.10.2023
35 Къпан пор
15:10 29.10.2023
36 Този коментар е премахнат от модератор.