Last news in Fakti

28 Октомври, 2023 13:04 1 551 36

Ford ще забави плановете за развитие на електромобили

  • ford-
  • f-150-
  • lightning-
  • електромобили
Ford ще забави плановете за развитие на електромобили - 1

Джим Фарли, главен изпълнителен директор на Ford, определи пазара на електромобили като "непрекъснато развиващ се пейзаж" по време на разговора за приходите на компанията за третото тримесечие. С оглед на динамиката на пазара, агресивното ценообразуване от страна на Tesla и значителните разходи за развойна дейност Ford реши да намали темпото на инвестициите си в електромобили в опит да намали финансовите загуби.

В резултат на това детройтският автомобилен производител забавя инвестиции, свързани с електромобили, на стойност приблизително 12 млрд. долара, което включва отлагане на планирания завод за батерии в Кентъки. Въпреки това проектът "Blue Oval City" в Тенеси, който също е свързан с електрификацията, ще продължи по план.

Фарли беше категоричен, че компанията продължава с разработването на своите електромобили, макар и с по-бавни темпове. Въпреки това загубите от около 1,3 млрд. долара през последното тримесечие и 3,1 млрд. долара досега през тази година, според The Verge, означават, че Ford може да похарчи 4 млрд. долара за електромобили през 2023 г., които да не си възвърне.

В резултат на това тя ще продължи да се опира в голяма степен на своите автомобили с вътрешно горене и хибридни автомобили, за да компенсира загубите на звеното си за електрически превозни средства. Въпреки това Ford твърди, че това винаги е бил планът. Тя никога не се е ангажирала с премахванет на автомобилите с вътрешно горене от глобалната си гама и по-рано тази година раздели бизнеса си на трите подразделения (за ДВГ, електромобили и търговски автомобили). Въпреки че продължава да се ангажира с електрификацията, главният изпълнителен директор на Ford заяви, че бизнесът с електромобили се е променил.


Поставете оценка:
Оценка 3.9 от 7 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 ИСТИНСКИЯ ГРАД КОЗЛОДУЙ

    4 4 Отговор
    Всичко с Времето

    Коментиран от #2

  • 2 Така е

    5 12 Отговор

    До коментар #1 от "ИСТИНСКИЯ ГРАД КОЗЛОДУЙ":

    Времето на ДВГ изтече.

    Коментиран от #3, #4, #26

  • 3 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 4 Пилотът Гошу

    3 1 Отговор

    До коментар #2 от "Така е":

    😂😂😂😂😂😂😂 Ок, Шерлок....
  • 5 тъй шъй

    12 2 Отговор
    Махалото бързо се отклони към елкарите, но и бързо се връща в по-приемлива посока при ДВГ хибриди и елколи. Поувират мозъците на ръководните фактори. В огромни и студени държави, хич не се вписват сегашните градски електрокари.

    Коментиран от #6

  • 6 Пак нищо не си разбрал от статията

    5 7 Отговор

    До коментар #5 от "тъй шъй":

    Намаляват инвестициите в електромобили Не защото не се търсят от клиентите, а защото нямат печалба от тях. Една от основните причини поради които toyota се дърпа от електромобилите от край време. Край на ДВГ означава край на доенето на клиентите и лесните печалби от това доене.

    От всичко това печели Тесла, която още сега продава на печалба електромобилите си, а вместо да увеличи печалбата си с постигнатите намаления на себестойността на произведен автомобил поради икономии от мащаба, реши да си запази печалбите на същите нива, но да намали цените, за да вдигне продажбите.

    Проблемът както за ford така и за останалите се задълбочава, защото цените им не бяха конкурентни на тези на Тесла още преди Тесла да свали цените.

    Още от сега отлично знаят, че техните продажби ще намалеят, а продажбите на Тесла ще се увеличат, но нямат полезен ход с който да противодействат на това.

    Така че всичките ти изводи са грешни, включително и за студените райони. Доказателство - най-много продажби има в студената Норвегия - над 90% от продажбите са на електрически модели и под 10% на автомобили с ДВГ.

    Коментиран от #7, #9, #14

  • 7 ДрайвингПлежър

    8 3 Отговор

    До коментар #6 от "Пак нищо не си разбрал от статията":

    Другарю електрик - сънувал си!
    Другаря Илон в скорошно интервю каза, че се присъединява към Форд и Дженеръл Мотърс и че Тесла също трябва да забави плановете си, за да оцелее.
    А само преди ден вдигнаха цените на модел У

    Коментиран от #8

  • 8 Пак нищо не си разбрал от статията

    3 4 Отговор

    До коментар #7 от "ДрайвингПлежър":

    За тази статия ли говориш? Пак нещо не си разбрал защото след увеличението от 500 долара, цената все още е с 1500 долара по-евтина от миналия месец, чети внимателно:

    Tesla току-що приложи леко увеличение на цената на версията Model Y Long Range AWD в Съединените щати, което предполага, че може би търсенето е надхвърлило очакванията след предишния кръг от намаления на цените.

    Tesla Model Y Long Range AWD сега започва от MSRP от $48 990, което е $500 или един процент повече от преди ($48 490).

    Да припомним , че в началото на октомври компанията намали с няколко процента цените на автомобилите Model 3 и Model Y в САЩ . В случая на Model Y LR AWD намалението беше $2000, така че със скорошното увеличение от $500, моделът все още е по-евтин от септември.
  • 9 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️

    8 5 Отговор

    До коментар #6 от "Пак нищо не си разбрал от статията":

    Прогресът е тук❗
    Във Варна ШЕСТДЕСЕТ електробуса вече две години седят ЕКОЛОГИЧНО на поляната и чакат ток❗Преди дни пуснаха четири пет за тест драйфане❗
    А фирмите вече ШЕСТА година чакат камионите на ИЛюзОН❗

    Коментиран от #10, #17

  • 10 До варненеца

    6 3 Отговор

    До коментар #9 от "🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️":

    Вярно ли е че е до преди 3 дни с те стояли на свещи и от години не е имало ток да заредят автобусите?

    Не ти ли хрумна, че причината не е техническа, а е щяла да бъде нарушена нечия хранилка?

    Коментиран от #11, #13

  • 11 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️

    6 4 Отговор

    До коментар #10 от "До варненеца":

    Питаш без да мислиш ли ❓
    Не съм споменавал , че нямаме ток❗
    Ти сигурно не си наясно , че може да имаш ток, ама като нямаш зарядно, талафончето ти ще стои гладно❗
    Не, че имаше ток за ШЕСТДЕСЕТТЕ Електробуса в гаража ❗
  • 12 Родител 6

    3 1 Отговор
    ГМ и Хонда отбичват електрокошовете закриват проекти за по 5милярда долара.
  • 13 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️

    2 7 Отговор

    До коментар #10 от "До варненеца":

    А може би и МЪСКарата не пуска камионите си за да печелят Мерцедес, Волво и пр. фирми произвеждащи камиони🤔🤔🤔
  • 14 Гост

    8 3 Отговор

    До коментар #6 от "Пак нищо не си разбрал от статията":

    Доенето на електричарите започва с покупката на двойно по скъп електрокар.Продължава със скъп ток по бързите зарядни станции,скъпа поддържка за части и консумативи.Завършва със скъпа смяна на батериите.
  • 15 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️

    5 2 Отговор
    Фирми продават електромобили, но КАБЕЛА ЗА ЗАРЕЖДАНЕ
    НЕ ВЛИЗА В ЦЕНАТА
    🤔🤔🤔🤔

    Коментиран от #16

  • 16 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 17 Къпан пор

    6 3 Отговор

    До коментар #9 от "🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️":

    Батериите на тези електробуси вече са дали фира.
  • 18 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 19 Кой е кухара?

    3 4 Отговор

    До коментар #18 от "🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️":

    Още първоначалното ми твърдение, е че проблемът не е технически, а схемаджийски. Докажи ми обратното?

    Токът във Варна ли не достига или са забравили да поръчат зарядни станции?

    Самият ти потвърждаваш че не е нито едното от двете и очевидно тези автобуси могат да си стоят още 5 години на поляната без никой да разбере дали ще вършат работа или не.


    Кажи поне каква беше причината въобще да напишеш своя коментар:

    "Прогресът е тук❗
    Във Варна ШЕСТДЕСЕТ електробуса вече две години седят ЕКОЛОГИЧНО на поляната и чакат ток❗Преди дни пуснаха четири пет за тест драйфане❗"

    Коментиран от #22

  • 20 Русенец

    4 1 Отговор
    В нашия град имаме няколко електрически автобуса.Пускат ги сутрин и вечер,когато има повече пътници.През останалото време стоят закачени на кабела.

    Коментиран от #21

  • 21 Руси

    4 1 Отговор

    До коментар #20 от "Русенец":

    Туй Руси огромно град бате. Ни мой стигна една батерия да го мине целио.
  • 22 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 23 Така е!

    3 2 Отговор

    До коментар #22 от "🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️":

    Обикновено с коментарите си нищо не казваш. Просто хвърляш някакви факти без никакъв контекст по нищо не свързани с темата И всеки да се оправя с информацията както си знае.

    Кажи поне с какво от казаното от мен не си съгласен, ако въобще има такова нещо. Технически ли е проблемът с електрическите автобуси? Някакъв техен недостатък?

    Съгласен ли си че проблемът е административен или да? Не очаквам конкретен отговор от тебе дори и сега при десетото задаване на едни и същи въпроси. За тебе никога не е било цел да водиш дискусия. При тебе е като да четеш лозунг и да спориш с него.

    Коментиран от #30, #31

  • 24 тъй шъй

    1 1 Отговор
    Аз се чудя харесващия Тесла и мечтаещ за Тойота, дали си купи Тойота най-накрая. Защото е обсебил един съседен форум с баластни приказки и става въпрос за гаранции и нови автомобили и несвързани словосъчетания. Дали най-накрая е купена мечтаната Тойота хибрид с 10 години пълна гаранция и перфектен ДВГ, гарантиращ поне 300-400х. км и ще се успокои, или пак ще има терзания. А може би е взето напълно погрешно решение и това ще ожесточи спора.
  • 25 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 26 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 27 Историята

    1 2 Отговор
    Тая работа с ел. автомобилите много обичат да я сравняват с мобилните телефони, но на мен много ми прилича на манията по автономността отпреди 5-6 години. Куцо, кьораво и сакато наливаше пари и обяваваше всякакъв вид срокове, гръмки постижения и прогнози, докато в един момент изведнъж всичко на практика спря. Да, Тесла и разни други южно-калифорнийски разбирачи упорстват да правят пълни автопилоти, но далеч не е каквото беше докъм 2020г.

    Та и приелектрификацията има нещо подобно. Спираме ДВГ-тата, ще представим 5, 10 или 20 ел. модела до 2027г, до 2030г, а сега, "Чакай малко!". Тия дни Мери Бери от ГМ също нещо смотоляви, че електрификацията им няма да се получи, както я бяха обявили. Преди това и Карлос Таварес от Стелантис имънка нещо подобно, а сега и Форд връщат ресто. Японците пък продължават изобщо да не я почват тая електрификация, та комай остава май прословутата Тесла и китайците, и може би донякъде южно-корейците.

    Коментиран от #28

  • 28 Историята си е история

    6 5 Отговор

    До коментар #27 от "Историята":

    Например историята за nokia, която отказа да повярва за смартфоните! Упс пак за телефони говорим.

    Скоро обаче историята няма да е за телефони, а ще е за автомобилните компании, които отказаха да повярват в тока.

    А електрификацията не е като 3D при телевизорите и автономното шофиране при автомобилите. Даже не е тъч дисплей срещу копчета за управление на основните функции или кръгъл или квадратен волан.

    Електрификацията ще се наложи защото прави автомобилите по-бързи, но в същото време по икономични. А всеки обича евтино и хубаво и бих го избрал пред скъпо и по-лошо.
  • 29 Продажби в България

    2 2 Отговор
    Продажбите на чисто ел. автомобили се свиха драстично в последните 6-9 месеца. Наличност има, но реални продажби не - споделям факт.

    Коментиран от #32

  • 30 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 31 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 32 Когато фактите говорят

    0 2 Отговор

    До коментар #29 от "Продажби в България":

    "Дебатът е, че Светът не е готов за напълно минаване към електромобили, а не какъв цвят са рейсовете във Варна или камионите на Мъск ❗"


    И Ти си мислиш че за това са виновни цвета на рейсовете и затова даде примерът с Варна като доказателство! Най-накрая разбрах. Благодаря за обяснението. Както винаги логиката ти е "Желязна"

    Коментиран от #33

  • 33 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 34 "Желязна логика"

    1 2 Отговор

    До коментар #33 от "🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️":

    Електрическият транспорт в света няма бъдеще, защото във Варна има корупция! По желязна логика не може и да има браво колега. Така се прави! Да му покажем на този глупак накъде духа вятъра!

    Коментиран от #36

  • 35 Къпан пор

    3 1 Отговор
    Няма желаещи да купуват електрички.
  • 36 Този коментар е премахнат от модератор.