Volvo Cars реши да прекрати финансирането на Polestar, като прехвърли отговорността за марката на своя мажоритарен акционер, китайската Geely. Широкото участие на Volvo в Polestar с 48% дял на собствеността се сблъска с критики от страна на анализатори, които го разглеждат като тежест за ресурсите на Volvo.
Zhejiang Geely Holding Group, компанията-майка, която контролира и двете марки, ще предостави допълнително финансиране на Polestar при потенциално преразпределение на акциите, с цел да намали натиска върху Volvo. Geely потвърди ангажимента си да подкрепя изцяло Polestar като независима марка, без това да се отрази на 79-процентното ѝ участие във Volvo.
Това преразпределение на дяловете е в отговор на по-бавния от очакваното растеж на Polestar и по-широкото затишие на пазара на електрически превозни средства, което доведе до рекордно нисък ръст на акциите на Polestar. От излизането си на борсата в САЩ през 2022 г. Polestar постоянно търси финансова подкрепа от Volvo и Geely, като според оценките през следващата година е необходима допълнителна инжекция от 1 млрд. долара, за да поддържа дейността си.
В отговор на трудните пазарни условия Polestar обяви планове за съкращаване на около 450 работни места в световен мащаб, което представлява около 15% от работната сила. Междувременно Volvo се бори със свои собствени предизвикателства, като започна инициатива за съкращаване на около 1300 работни места с цел намаляване на разходите в световен мащаб. Автомобилният производител се занимава и с проблемите при разработването на софтуера, които доведоха до забавяне на пускането на новите електрически модели EX30 и EX90.
Въпреки тези предизвикателства Volvo отчете по-високи от очакваните оперативни приходи за четвъртото тримесечие, като отчете оперативен приход (без съвместни и асоциирани предприятия) от 6,7 млрд. шведски крони (643,83 млн. долара) в сравнение с 3,9 млрд. крони за предходната година.