Повече от 70 процента от американските водачи на моторни превозни средства обмислят закупуването на електрически автомобил в близко или по-далечно бъдеще. Сега, ново проучване показва, че производителите на автомобили губят средно около $6000 на всеки $50 000 от цената на електрически автомобил, който продават. В същото време клиентите изискват все повече и повече от новите електрически автомобили.
За да станат масови, проучването на BCG показва, че новата вълна купувачи на електрически автомобили са готови да купят електрически превозни средства, но искат превозно средство, което може да се зарежда за 20 минути, да има пробег с едно зареждане 350 мили (563 км) и да струва около 50 000 долара или по-малко.
BCG откри само един автомобил на пазара, който задоволява всички гореизброени потребителски желания. Говорим за Hyundai Ioniq 6 SE RWD Long Range. Добрата новина е, че следващото поколение електрически превозни средства е точно зад ъгъла и те ще могат да отговорят на много от тези нужди.
Но все пак, според проучването, ще бъде трудно да се направи електрическа кола, която да бъде печеливша и която да е с тези характеристики и с цена под $50 000. Изследователите наскоро изчислиха, че подобренията в производствената технология могат да помогнат електрическите автомобили да станат по-евтини за производство от колите с двигатели с вътрешно горене, но това ще се случи не по-рано от 2028 година.
Според експертите следващото поколение потребители на електрически автомобили ще бъде много подобно на днешните купувачи на електрически автомобили. Те обаче ще имат по-високи очаквания от своите превозни средства и ще се интересуват по-малко от характеристиките на електрическите превозни средства, като ускорение, максимална скорост и т.н.