Отидете към основна версия

6 056 28

ADAC: Китайските автомобили вече са наравно с конкуренцията

  • китайски автомобили-
  • качество-
  • европа-
  • adac

Силно нарастващ пазарен дял, особено за електрически автомобили

Автомобилите от китайски производители стават все по-популярни в Европа. Техният пазарен дял рязко нарасна през последните години, особено в сегмента на електрическите автомобили. Почти девет процента от акумулаторните електрически превозни средства в Германия идват от Nio, BYD и MG. „Затова е още по-важно за нас да следим еднакво внимателно тези нови марки – било то в рамките на Euro NCAP или нашите собствени тестове за защита на потребителите“, подчертава президентът на ADAC Technology Карстен Шулце, който също ще постави темата в дневния ред на предстоящото общо събрание на клуба (4 май 2024 г. в Бремен).

Резултатите от ADAC Autotest за 13 модела от последните три години рисуват ясна картина: китайските автомобили са сериозни конкуренти и убеждават в много от тестовите категории. С две изключения, всички автомобили постигат пет от пет звезди в краш теста на Euro NCAP. Дори в т.нар. "лосов тест", в който се проверява поведението на безопасност и по-специално правилното функциониране на ESP, китайските кандидати не показват никакви слабости.

Много автомобили от европейски производители постигат по-лоши резултати. Експертите на ADAC също отличиха най-вече доброто качество на материалите и квалифицираната изработка на каросерията и интериора. „Нашите тестове показват: китайските производители наваксаха значително през последните години и вече могат да се мерят с традиционните европейски марки“, казва президентът на ADAC Technology Шулце.

Клубът обаче отчита един повтарящ се недостатък в асистиращите системи. Системите за разпознаване на пътни знаци, поддържане на лентата и дистанция често работят ненадеждно при китайските коли. Тук европейските производители се възползват от своя десетилетен опит с тези изключително сложни системи. Можете обаче да видите колко бързо китайските производители реагират на критиките: в по-новите модели на Nio, например, системите вече са значително подобрени.

Китайските модели почти винаги подбиват европейските производители по отношение на цената, често с няколко хиляди евро. Но кола с ниска покупна цена може по-късно да се окаже по-скъпа, например поради неочаквано висока загуба на стойност или разходи за ремонт. Освен това дилърската мрежа понякога не е толкова добра, колкото тази на установената конкуренция. Докато BYD, Maxus и MG имат широка база, не е ясно как останалите ще доставят нови коли. Към момента китайските производители често си сътрудничат с доставчици като ATU и Euromaster за поддръжка и ремонт. Тук Nio използва собствен подход, който, подобно на Tesla, разчита на собствени партньори.

Флориан Хьордеген, ръководител на автомобилните технологии в ADAC Technology Center в Ландсберг, противоречи на образа, който често се предава в медиите за „наводняване на европейския пазар“: „Измерено чрез общите продажби, китайските автомобили в момента представляват по-малко от два процента в Германия ." Границата между европейските и китайските производители обаче вече не е толкова ясна, колкото беше преди няколко десетилетия. BMW и Citroën, например, произвеждат някои от моделите си изцяло в Китай, а марката Smart е лансирана отново в съвместно предприятие между Mercedes-Benz и Geely.

Поставете оценка:
Оценка 3 от 26 гласа.

Свързани новини