Докато светът на автомобилите продължава да се лута между чистата електрификация и традиционното гориво, на хоризонта изгрява един нов, „хитър“ играч. Технологията EREV (Electric Vehicles with Range Extender) вече не е просто екзотичен експеримент за технически маниаци, а се превръща в спасителен пояс за големите концерни. В ера на главоломни цени на батериите и вечния страх от това „да не закъсаме някъде по пътя“, електрическите возила с вграден генератор предлагат най-доброто от двата свята – безшумно плъзгане по асфалта и спокойствието на бензиновия резервоар.
Магията тук е в простотата: колелата се задвижват единствено от електричество, а малкият двигател с вътрешно горене под капака няма никаква механична връзка с тях. Неговата единствена мисия е да влезе в ролята на малка електроцентрала, която зарежда батерията в движение. Еха! Това позволява на инженерите да използват по-леки и евтини батерии, без да жертват комфорта и екологичния отпечатък.
Гигантите в индустрията вече усещат накъде духа вятърът. Volkswagen подготвя мащабна офанзива с петгодишен план за специализирана EREV платформа, като официалният старт се очаква през пролетта на 2026 година. В същото време Stellantis вече запретна ръкави, подготвяйки версии с удължен пробег за американските икони Jeep Grand Wagoneer и Ram 1500. Дори в BMW не спят, насочвайки ресурси към този тип задвижване, първоначално за гладния китайски пазар, но с едно око към европейските магистрали. От Renault също виждат в това идеалния мост към пълната електрификация, намалявайки зависимостта си от скъпоструващите суровини за батерии.
Истинският мотор на тази тенденция обаче е Китай. Там продажбите на EREV модели буквално експлодираха, изпреварвайки традиционните plug-in хибриди. Потребителите масово гласуват с портфейлите си за „електрическо усещане“ с допълнителна застраховка под формата на генератор. Това е ясен сигнал, че хората търсят прагматични решения тук и сега, а не просто обещания за бъдеща инфраструктура.
В крайна сметка, технологията за удължен пробег се очертава като златната среда. Тя сваля цената на автомобила, премахва паниката от празния индикатор на батерията и запазва удоволствието от мигновения въртящ момент. Ако цените на батериите не тръгнат рязко надолу, EREV моделите имат всички шансове да се превърнат в доминиращия сценарий за втората половина на десетилетието.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Ха ха
11:32 19.12.2025
2 🇧🇬БАЙ Х@Й‼️
11:34 19.12.2025
3 браво!
11:37 19.12.2025
4 Лъжатко
11:39 19.12.2025
5 пеуник
11:45 19.12.2025
6 Порно
11:46 19.12.2025
7 1488
сигурно е някой мисирски бисер като "самокатастрофирал"
Коментиран от #9
11:48 19.12.2025
8 измамници
11:54 19.12.2025
9 🇧🇬БАЙ Х@Й‼️
До коментар #7 от "1488":
Нищо ново не е 😀 Помниш ли снимките на Тесла с ремарке-генератор❗ Е принципът е точно същия- електромобил защото колелата нямат връзка с ДВГ. А ДВГ играе ролята на генератор който зарежда батерията🚗Коментиран от #17
12:10 19.12.2025
10 Хахахахаха
12:29 19.12.2025
11 Коментиращ
Хората са го измислили - при малки товари се монтира директно двг към скоростната кутия, а при големи товари (като локомотиви, минна техника и др) двг се монтира към огромен генератор, който задвижва също толкова огромни ел двигатели!
Причината за липсата на скоростна кутия при големите машини е, че тя има доста големи загуби, както и доста по-висока цена!
Но превозното средство НЕ СЕ НАРИЧА ЕЛЕКТРОМОБИЛ С ДВГ, А КОНВЕНЦИОНАЛНО СРЕДСТВО СЪС СЪОТВЕТНОТО ЗАДВИЖВАНЕ!
СПРЕТЕ ДА ПОДВЕЖДАТЕ ХОРАТА!
ИМА ЛИ ДВГ НЕ Е ЕЛЕКТРОМОБИЛ!!!!!!!!!!!!!!
Коментиран от #13
12:52 19.12.2025
12 Механик
Няма да говорим, че на елекричките ще им слагат високоговорители, които да възпроизвеждат звук на ДВГ, понеже са много тихи (безшумността бе част от рекламата на тия коли)
В крайна сметка ще излезе, че всичките им "екстри" ще бъдат нулирани по няккаъв начин, понеже не са екстри, а недостатъци.
Коментиран от #14, #16
13:03 19.12.2025
13 🇧🇬БАЙ Х@Й‼️
До коментар #11 от "Коментиращ":
🚗 Ами по смисъла на това, че задвижването е САМО електрически- то това си е електромобил. Също като Тесла с ремарке-агрегат❗В случая ДВГ играе само ролята на генератор🚗
А не е ли заблуда, че България се намира в Източна Европа, след като е на хиляди километри НА ЗАПАД ОТ Центъра на Европа - все едно да приемеш, че Плевен е в Източна България❗
13:10 19.12.2025
14 Бла
До коментар #12 от "Механик":
Че това го има от години.Опел Ампера или Шевролет Волт. Задвижва се от електромотор и има батерия 15квч.
Двигателят е само като генератор .
13:11 19.12.2025
15 Ами яко е
13:13 19.12.2025
16 🇧🇬БАЙ Х@Й‼️
До коментар #12 от "Механик":
Е не е по- смешно от биволско мляко, което естествено НЕ е от бивол❗ Или Еленски бут, който всъщност е... свински❗А какво оста на за ролцата от раци в които няма нищо от раци, а рибно брашно❗13:30 19.12.2025
17 Гост
До коментар #9 от "🇧🇬БАЙ Х@Й‼️":
Тесла с удължител на пробега!Коментиран от #18
13:45 19.12.2025
18 🇧🇬БАЙ Х@Й‼️
До коментар #17 от "Гост":
Благодаря , колега, точно това имах предвид ❗14:06 19.12.2025