Министерството на финансите на САЩ и Службата за вътрешни приходи (IRS) отново промени правилата на програмата за бонуси за електрически превозни средства. Това ще позволи на повече електрически превозни средства да се класират за федералните стимули. В момента само 22 от 104 електрически коли на американския пазар имат това право.
Реформата на администрацията на Байдън, насочена към ускоряване на електрификацията на американския автомобилен парк, започна през 2023 година. Една от първите стъпки, предприети за тази цел, беше премахването на ограничението от 200 000 автомобила на производител. Установена бе и максимална цена на дребно, която позволява да се претендира за бонусите. Така от обхвата на тази норма бяха извадени луксозните модели "за богаташи".
За да се получи бонуса, превозното средство трябва да бъде сглобено в Северна Америка. Има и отделни изисквания, свързани с батериите. По-специално, те се отнасят до постепенното увеличаване на дела на материалите и компонентите, които се произвеждат в Северна Америка и в страни, с които Съединените щати са сключили споразумение за свободна търговия.
Последното беше най-проблемно за производителите. Особено по отношение на проследяването на източниците на материали за батерии. За това бяха въведени паспорти на батерията. Автомобилните производители трескаво започнаха да търсят доставчици на батерии от Северна Америка.
Сега, в актуализираните правила до 2027 година са смекчени нормите по отношение на източниците на графит, електролитни соли, свързващи вещества и добавки. Това ще позволи на повече електрически превозни средства да запазят достъп до така желаните държавни субсидии. По-специално, до 2027-а критичните минерали и компонентите на батерията трябва да бъдат 80% „американски“, но това ще става постепенно. Тази година ще са 50%, следващата 60%.
Досега много производители на автомобили и доставчици на батерии инвестират в снабдяване и обработка на материали в Северна Америка. Например General Motors и Panasonic са инвестирали в Nouveau Monde Graphite, който има за цел да се превърне в нов източник на обработен графит на местния пазар.