След впечатляващо осемгодишно присъствие на пазара, Ford GT официално достига края на своя път. Докато производството на стандартния модел за пътя вече е прекратено, от 2023 година насам се произвеждат ограничен брой бройки от GT Mk IV, предназначени само за писта. Сега се произвежда последната серия от този изключително ексклузивен суперкар, преди производствените линии да бъдат затворени завинаги.
Ford обяви, че останалите няколко екземпляра от GT Mk IV скоро ще бъдат достъпни за поръчка. Компанията първоначално планираше да произведе само 67 бройки, като повечето от тях вече са резервирани. Автомобилът се задвижва от 3,8-литров EcoBoost V6 двигател с две турбини, който развива над 820 конски сили, което е значително увеличение спрямо 660 конски сили на версията за пътя. Тази огромна мощност, комбинирана с персонализирано шаси от въглеродни влакна и усъвършенствана аеродинамика, позволява на автомобила да е способен да взима завои с над 3 G.
Изключителната инженерна мисъл има висока цена, като всеки GT Mk IV струва около 1,5 милиона евро. С пускането в продажба на последните бройки, това е последната възможност за колекционерите и ентусиастите да придобият чисто нов Ford GT директно от производителя.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Форд
14:56 16.08.2025
2 поКУРко
15:24 16.08.2025
3 До поКУРко
16:27 16.08.2025
4 гост
По-рано тази година Xiaomi YU7 Max измина 3944 км за 24 часа. За това време суперколата презареди се 30 пъти, а средната скорост беше 210 км/ч. Постижението YU7 Max е сертифицирано от Китайския център за автомобилни технологии и изследвания (CATARC).
Коментиран от #5, #7
19:49 16.08.2025
5 гост
До коментар #4 от "гост":
Чакаме писъците на петролофилчетата , че 4000 км за 24 часа са нищо и те минават по повече всеки ден ! И че 210 км /ч са безкрайно бавно за тях , хаха ! Макар ,че Форда от статията ако се движи с толкова ще зарежда поне 2 пъти повече пъти и ще изгори 10 пъти повече енергия без да броим колко народ ще изтрови ! И това е само за-начало и е постигнато със съвсем серийни модели без никакви претенции за "премиум" !Коментиран от #6, #8, #9
19:55 16.08.2025
6 Що не кажеш
До коментар #5 от "гост":
А колко дизел отива за добива на литий21:54 16.08.2025
7 смех
До коментар #4 от "гост":
тия 10 или 30 минути бързо зареждане вече са на цената на 30 литра дизел09:02 17.08.2025
8 Пилотът Гошу
До коментар #5 от "гост":
Оффф шматарок. Ако бяха пуснали ДВГ до тоя и щеше да видиш колко голяма новина е туй ... Всъщност можеше и сам да се сетиш, ма явно ти е трудно... 3961км за 24ч е 165кмч средна скорост. На тоя тестов овал това е единственото място, където може да ти се случи и зареждат с 800v .Как точно реши, че това ще се пренесе в реална ситуация си знаеш само ти ... 😂😂😂За да те светна, не някви тестчета на овал (тоя кютук на истинска писта е умрял за нула време), а РЕАЛНО състезание на Льо Ман - рекордът е 5410.713км в РЕАЛНО състезание, на истинска писта със завои, пит стоп и тн и тн... Абсолютно всеки бензин или дизел може да направи твоя умрял рекорд без да се препоти даже... Чуква му да поддържа 220кмч и ще зареди 3 пъти по 5 минути... 180кмч средна скорост го праща на 4320км за 24 часа без никакво озорване, подготовка и тн...Абсолютно всеки дизел или бензин със 150кс и нагоре може да бие тоя смешен рекорд...
09:19 18.08.2025
9 Пилотът Гошу
До коментар #5 от "гост":
Между другото въобще не са посмяли да напишат колко пъти са зареждали 😂😂😂... със скорости от 210кмч са зареждали на всеки 200км, туй че за 5 минути давали 500км да ги разправят на такива като теб, това е за нормални условия с 90кмч... тея 500км са 200 в най добрия случай с 210кмч...над 10 пъти е зареждано... Тоя ФордГТ къде въобще се тури до него, не те знам... Той не е известен с големия си резервоар, но даже той ще зареди по-малко пъти 😂😂😂Коментиран от #10
09:26 18.08.2025
10 Този коментар е премахнат от модератор.