В опит да засили присъствието си на китайския пазар, Tesla представи нова модификация на Model 3 с претенциозното име Model 3+ Long Range. Новият електрически автомобил обещава пробег над 800 километра, но по-задълбочен поглед разкрива, че компанията залага на познати елементи и преувеличени цифри, вместо на революционни иновации.
"Дълъг пробег" с уловки
Новият Model 3+ Long Range е оборудван с NMC батерия от LG Energy Solution с капацитет 78,4 kWh. Електрическият пробег от 800-830 км, който се цитира, е измерен по китайския цикъл CLTC. Този стандарт е известен с това, че дава доста по-оптимистични резултати от реалните условия на шофиране и от по-строгите европейски и американски тестове. В действителност, пробегът на този автомобил вероятно ще бъде значително по-нисък, особено при динамично шофиране или използване на климатик.
Позната рецепта, без изненади
Въпреки че разполага с по-мощен електродвигател на задната ос с 302 конски сили, новият модел не предлага нищо съществено различно като дизайн или функционалности. Външно, Model 3+ Long Range изглежда идентично с останалите модификации. Ускорението до 100 км/ч за 5,2 секунди и максималната скорост от 200 км/ч са достойни за уважение, но не представляват сериозен напредък в сегмента на спортните електрически седани. Единствената "иновация" изглежда е увеличаването на батерията и съответно на теглото на автомобила до 1760 кг, което неизбежно ще се отрази на динамиката и ефективността.
Ценова стратегия и конкуренция
Цената на модела започва от 269 500 юана (около 37 950 долара) в Китай, което го прави конкурентен. Въпреки това, на пазара вече има множество китайски производители, които предлагат електрически автомобили с подобни характеристики и често на по-ниски цени. Дори и с "дългия пробег", Tesla рискува да бъде изместена от местните марки, които са все по-добри в предоставянето на съотношение цена-качество. Тази нова модификация изглежда по-скоро като отговор на засилената конкуренция, отколкото като пробив в технологиите.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 7592
Коментиран от #2
13:28 15.08.2025
2 1.5 хди
До коментар #1 от "7592":
самата идея за кола на ток става само и единствено за града. една кола с 1,5 дизел изгаря 30 литра нафта за приблизително 700 км - за които тази тесла на бърз дц чарджър ще вземе същата сума като дизела - и това е на сегашните цени - а те ще се покачват, както и тока ще поскъпва - още повече - вчера ми се наложи да тръгна спешно за някъде и нямах дизел в автомобилът си - отидох заредих за 3 минути и тръгнах - ако нямах батерия, 30 минути чакане на бърз чарджър - и какво излзиа - постоянно трябва човек да си прави сметката с тия коли - ако не се счупят - тогава вече крайКоментиран от #3
13:59 15.08.2025
3 И ти ли
До коментар #2 от "1.5 хди":
Как пък никой един който не обича електромобилите веднъж не тръгна на спешен курс по малък от 700 км, въпреки че пряко сили в България трудно ще направиш 600 км от точка до точка и почти никога няма да ги изминеш без да спираш.А да не говорим за смехотворния разход от 4 на 100 който си дал за бързо и спешно предвиждане по магистралата. С 67 км в час ли? По магистралата ще минеш 700 км с 30 литра на 29-ти февруари.
Коментиран от #7
15:48 15.08.2025
4 София Слънчев бряг
Пътуване със 130 км в час 19:15 влизане в Бургас с 9% батерия и 51 км остатъчен пробег. До тук 380 км изминати с 64kWh и разход 16,7kWh /100км след две кратки спирания по пет минути за кафе и цигара, което прави напълно нормалните 3 часа пътуване от София до Бургас.
Пристигане в Слънчев бряг с 12 км остатъчен пробег без зареждане от София с общ пробег 421 км и разход 68kWh което прави 16,2kWh /100км.
При 69 стотинки за киловатчас, с 200 kW мощност 100 км се зареждат за 5 минути и струват 12 лева. Колко пък да е бавно или скъпо? За тези 5 минути зареждане може да стигнеш до която и да е точка по българското Черноморие и да ти остане пробег.
Коментиран от #6
16:31 15.08.2025
5 Гост
17:27 15.08.2025
6 Гост
До коментар #4 от "София Слънчев бряг":
Стига с тия партенки от Ютуб.На магистрала под 20 -25 квтч/100 е мираж.На дълъг път с Тесла само с ремарке агрегат.Коментиран от #24
17:30 15.08.2025
7 Паисий е жив
До коментар #3 от "И ти ли":
2.7 cdi на w203 - 4.7-5.2 с шофиране със 120-130 по магистралата до Бургас и после 80 (колкото е ограничението) до южното черноморие. Пробвано 15 пъти от 2008- до сега. 1 резервоар отиване и връщане с разходки до Резово, Царево, Ахтопол и пр., че и остава нафта. Колата беше 2002г. В много крива посока е тръгнало автомобилостроенето. Тая тесла с климатик я мине 500км.Коментиран от #8, #9
17:47 15.08.2025
8 Така е
До коментар #7 от "Паисий е жив":
По многокрив път е тръгнало автомобилно строенето. Кара те задължително да си направиш 10-15 минути почивка на всеки 500 км пробег, което китайците напоследък съкратиха на 5 минути. А ти за тези 15 пъти никога не си спирал от София до Резово нито веднъж нито на отиване нито на връщане нали?Досега не съм чул някой да си е признал че спира от София до Резово поне да пикае, А и никой не пуши и не пие кафе. Как пък ги намирате тия жени и възпитавате тези деца още от бебета да не пикаят по 4-5 часа, чак вие завиждам.
Признай си че поне веднъж за тези 30 курса София Резово и обратно си спирал, за да се успокоя че не съм само аз дето спира на всеки 200-300 км да пуши, Ако преди това някой не го е помолил да спре да пикае, да яде сладолед, че е гладен, жаден или нещо подобно?
17:56 15.08.2025
9 Този коментар е премахнат от модератор.
10 Хаха
Коментиран от #13
18:15 15.08.2025
11 Този коментар е премахнат от модератор.
12 Хаха
Коментиран от #14
18:18 15.08.2025
13 Е така де
До коментар #10 от "Хаха":
Ама тук няма антиелектрик който да минава под 2000 километра на едно излизане, така че 50 l резервоар са крайно недостатъчни. А както виждаш, всяко петминутно спиране им причинява трайни психически травми.Даже най-новите батерии на CATL с 800 км пробег от които 520 км се зареждат за пет минути, също не биха им вършили работа, защото ще им причинят два пъти повече психически травми, защото за 1000 км трябва да спрат два пъти по пет минути вместо само веднъж за 5 минути.
Щели да чакат електромобила на Toyota с 1500 км, въпреки че не знам как ще преживеят десетте минути зареждане.
За другите марки може и да няма 1000 мегавата зарядни станции, защото нито има ток нито мощност за тях, но за Toyota има 2 000 kW зарядни станции под път и над път и затова чакат електромобил единствено и само от тази марка.
И водородните автомобили разбира се, за които зарядните са навсякъде а водородът е буквално безплатен защото се произвежда от излишната възобновяема енергия.
18:21 15.08.2025
14 А ти
До коментар #12 от "Хаха":
По колко километра минаваш дневно и по колко пъти дневно зареждаш резервоара с който минаваше 1000 км?Повечето от вас изминавате 1000 км за месец и вие много важно дали ще заредите веднъж месечно или два пъти месечно
Коментиран от #16
18:24 15.08.2025
15 4000 км на денонощие стигат ли ви
Китайският производител Xpeng се похвали с нов рекорд, поставен по време на 24-часови тестове за издръжливост на писта. Лифтбекът P7 измина 3961 километра за едно денонощие, което е със 17 км повече от постижението на предишния рекордьор Xiaomi YU7.
18:28 15.08.2025
16 Хаха
До коментар #14 от "А ти":
А ти колко километра минаваш с електричката? Май вардиш примоция на нафтичка или купуваш крадена от камионите на половин цена.Коментиран от #17
18:58 15.08.2025
17 А ти
До коментар #16 от "Хаха":
Аз зареждам около 20 на пъти на година резервоара до горе. А ти? Не ме бърка че когато някога си купя електромобил вместо 20 ще го зареждам 40 пъти в годината. А ти?Коментиран от #19
19:16 15.08.2025
18 Гост
19:20 15.08.2025
19 Хаха
До коментар #17 от "А ти":
Къде да зареждам функционалчо, като нямам гараж.На зарядна станция цената се изравнява с тази на бензин.Да не съм улав да се набутам със скъпа електричка?Като те слушам функционалчо и те не бързаш да се обзаведен с електричка така,че си мълчи.19:32 15.08.2025
20 Така е
21:28 15.08.2025
21 смолата
До коментар #9 от "Винаги съм се чудил":
1. Не не съм в паника.2. Нямам психологически проблеми.
3.Спирам до морето всеки път като на някой му се допикае/спирам всеки път, когато искам и където поискам, но през цялото време и през ум не ми минава за зареждане.
4. Обясни ми как 400-500 км пробег със задължително спиране на точно определено място с 30 мин изчакване е по-добре от 1300-1400 км пробег без нужда от спиране на място делегирано за зареждане? До тук най-добрата опорна, която съм чул е, че при правилна психологическа нагласа хич не е толко лошо.
5. Не към теб, но към предния коментар - не пуша, защото пушенето е вредно и причинява рак. Да караш тесла и да спираш да пушиш е като да се хвалиш колко безопасен секс правиш, но да се боцкаш със случайни игли.
6. Електричните са бъдещето и неминуемо ще си купя,но имат още много път да извървят преди да станат наистина конкурентноспособни на ДВГ. Дотогава всичко е куха реклама, за да могат тесладжиите да се чувстват специални. Когато пуснат електрическа кола на сносна цена с пробег от 1000-1200 км ще съм първият на опашката. До тогава ще си карам на климатик без да мисля дали ще стигна не до дестинацията си, а до зарядната станция.
Коментиран от #22, #23
13:17 16.08.2025
22 Така де
До коментар #21 от "смолата":
3.Другия път като спреш някъде по пътя до морето, просто се огледай къде са зарядните станции за електромобили и дали има опашка. Защото зарядните за електромобили вече са повече от бензиностанциите по магистрала Тракия.4. Повечето електромобили стигат от София до Слънчев бряг без да е нужно да зареждаш. А също така Защо реши че мястото е едно единствено и нямаш право да спираш на другите 50 зарядни станции в посока и 50 на връщане, на която от тях си избереш, ако си решил да спираш?
6. Ако се върнем на четвърта точка, с електромобила не ходиш на специално място да зареждаш а можеш да си заредиш в гаража и всяка сутрин да тръгваш с 500 км заредени и да не се притесняваш къде ще заредиш ако спешно ти се налага да отскочиш някъде на 100 200 км а лампата за горивото свети. Пет минути зареждане отнема точно 5 минути повече отколкото да тръгнеш с електромобила.
18:35 16.08.2025
23 Засмолен
До коментар #21 от "смолата":
А иначе си прав. Въпрос на психическа нагласа е. А твоята е хейт към електромобилите, сякаш е задължително да караш. По-спокойно бе човек, дишай дълбоко. Да караш на пропан бутан, метан, ток дизел или бензин Не е задължително И никой не може да те принуди. Все още е въпрос на свободен избор до 2035. Засега. Но с 99% вероятност забраната ще отпадне. Но дори и да не отпадне като си купиш автомобил с каквото си пожелаеш задвижване през 2035, ще си го караш със здраве още дълги години с правилната поддръжка.18:39 16.08.2025
24 БАТЕ
До коментар #6 от "Гост":
у Фотошопа те няма.Стани от компа и слез на Земята.
02:20 20.08.2025