29 Февруари, 2024 12:12 3 048 30

Електромобилите продължават да поевтиняват

  • електромобили-
  • батерии-
  • цени

Ценовите войни на електромобилите достигат ново ниво

Електромобилите продължават да поевтиняват - 1

Ценовата война на пазара на електрически автомобили се засилва, след като два от най-големите производители на батерии в света предприеха сериозни стъпки за намаляване на цените на продуктите си.

За да подсигури позицията си на пазара, CATL анализира ресурсите на производствената си линия и взе решение за намаляване на разходите. Според доклада CATL е започнала да продава нови литиево-желязо-фосфатни клетки с капацитет 173 Ah на производителите на автомобили.

Новите батерийни клетки, които предлагат по-добра производителност, без да увеличават цената, са предназначени за електрически превозни средства, които се продават между €13 000 и €25 000. Според доклада няколко автомобилни производители ще преминат към новите батерии на CATL още от средата на 2024 г.

Междувременно отделът за разработка на батерии на BYD FinDreams издаде подобна разпоредба, призоваваща своите екипи да продължат да намаляват разходите. FinDreams увеличи максимално ползите през 2023 г. чрез редица средства, включително търгове, но възможностите за намаляване на текущите разходи за доставки остават огромни.

CATL и BYD са двата най-големи производителя на батерии, като глобалният дял на първия е 37.4 процента, а на втория - 15.7 процента, според данни, публикувани на 9 януари от южнокорейския пазарен изследовател SNE Research, които обхващат периода от отминалата 2023 година.

Тъй като CATL и BYD продължават да понижават цените, по-малките производители на батерии са готови да последват примера им и цената на батериите за захранване на електромобили ще продължи да намалява, като това неминуемо ще се отрази и на крайната цена на електромобилите.


Поставете оценка:
Оценка 4.5 от 17 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Дочул

    22 9 Отговор
    Защото никой не ги купува. Особено втората ръка.

    Коментиран от #2, #22

  • 2 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 3 Супер

    9 10 Отговор
    Ще изчакам още малко да свалят цената и скачам на пазара. Който иска да си кара кюмбето и да плаща високи данъци и глоби.
  • 4 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️

    12 4 Отговор

    До коментар #2 от "Не ги купуваш ти":

    На магистралата що ли нема "захлебили" 🤔❕🤔
  • 5 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 6 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 7 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 8 Аман от неудачници

    6 5 Отговор
    Купете си, пък после коментирайте...миришете на изгоряла нафта непрокопсаници
  • 9 Дочул

    10 5 Отговор

    До коментар #2 от "Не ги купуваш ти":

    Ти ходил ли си с електричка на море в Гърция?

    Коментиран от #10

  • 10 Чул не дочул

    5 11 Отговор

    До коментар #9 от "Дочул":

    Проблемът с електромобилите или с Гърция е? Защо е по-лесно да стигнеш до Париж с електромобил отколкото до плажа на Гърция, въпреки че разстоянието е пет пъти по-малко? И какво общо има това с цената на батериите?

    Коментиран от #12

  • 11 Имам лошо предчувствие

    3 6 Отговор
    Нема си купа токомобил шот мноо се потя, напрао тека кат лейка, а потта е солена и все едно съм се натресъл на електрическия стол, ше земе да ме тресне тока...знам ли!
  • 12 Телефон

    5 0 Отговор

    До коментар #10 от "Чул не дочул":

    Връзката е същата като връзката между цените на телефони с жица и ГСМ-те. Едните вече са много, много евтини и никой не знае защо.

    Коментиран от #13

  • 13 Тъй тъй

    4 8 Отговор

    До коментар #12 от "Телефон":

    Автомобилите никога няма да могат да изместят конете, защото коня можеш да го пуснеш да пасе в ливадата, А ако е затворена аптеката няма откъде да си купиш гориво.

    При тези цени на GSM, левче на минута и обхват само в центъра на София, никога няма да се наложат. Мобифон е по-добрата технология, а телефона с шайба ще се ползва и след 50 години, защото няма нужда от зареждане, пък и жената е телефонистка в телефонна централа. И тя къща храни. Няма как да ги съкратят.

    Коментиран от #14

  • 14 Джон

    4 0 Отговор

    До коментар #13 от "Тъй тъй":

    Колко ти е пробегът със 120км/ч в момента?

    Коментиран от #15

  • 15 В момента

    2 6 Отговор

    До коментар #14 от "Джон":

    Е 1,5 л на 100. Карам хибрид.

    Коментиран от #16

  • 16 Резервоарът

    4 0 Отговор

    До коментар #15 от "В момента":

    Е 60 литра. Смятай сам!

    Коментиран от #17

  • 17 Джон

    2 0 Отговор

    До коментар #16 от "Резервоарът":

    Ти не си с електрическа кола, въпросът не е към теб.

    Коментиран от #18

  • 18 Електричар

    3 2 Отговор

    До коментар #17 от "Джон":

    Ето ти не един, а няколко електромобила, които са се движили заедно. Е вярно Не със 120 а със 130 км в час, но дано тази информация да ти свърши някаква работа.

    16,8 киловата на магистрала със скорост 130 км в час от София до Пловдив и 12,7 kW разход от Пловдив до София през Карлово извънградско. Това е средният разход на всички автомобили. Някои са повече някои по-малко.

    Какво искаше да ми кажеш с този въпрос?

    Коментиран от #19, #20

  • 19 Има някаква грешка

    2 1 Отговор

    До коментар #18 от "Електричар":

    Това не е клипа който публикувах. Погледнах си историята. Даже не съм го гледал за да объркам линка

    Втори опит.

  • 20 Джон

    8 3 Отговор

    До коментар #18 от "Електричар":

    Не е комфортно постоянно да мислиш къде можеш да заредиш, какво да правиш докато зареждаш. Трябва да имаш и план Б, ако станцията не работи в момента. Всичките ти остнали планове се съобразяват със зареждането на колата. Това е едно излишно бреме. През студената зима имаш допълнителни пресмятания и притеснения. С деградирането на батерията тези притеснения се увеличават.

    Голям фен съм на електричките, все пак 6 години съм бг шапмион по спарк... (срам и позор). И знам много добре какво те кефи в електричката - ускорението. Но само заради това не си заслужава в крайна сметка.
  • 21 Електричар

    1 6 Отговор
    Вярно е. Много е стресиращо когато през лятото си свикнал да зареждаш веднъж на 500 км и зареждаш всеки втори вторник от месеца, А като дойде зимата трябва да редуваш вторник с петък през десетина дни защото за 15 дни не ти стига тока.

    И това само ако нямаш гараж, защото когато имаш, единствената разлика е някакви цифрички на таблото като се прибереш вечерно време дали като си тръгнал на 80% ще се прибереш на 70% през лятото или на 65% през зимата. Тези цифрички ги гледаш първите три дни и след това не им обръщаш внимание.


    А най-големият проблем е като тръгнеш на море. Със сигурност трябва да си направиш много стабилен график, да изкараш на един списък всичките 50 места на които можеш да спреш през 20 км и да избереш след като спреш на първата втората или петата колонка да заредиш.

    Това е много труден избор. Много по-лесно е ако ще трябва да зареждаш бензин. Бензиностанциите от София до морето са къде по-малко и изборът не е чак толкова труден.

    Ако си избереш правилния автомобил, ще трябва да спираш само зимно време като си тръгнал на море. Тогава наистина е огромен проблем, защото вместо 10 ще трябва да спреш за 15 минути и през това време морето може и да е замръзнало и да не можеш да се изкъпеш.

    От ден на ден опорните ви точки стават все по-смешни на фона на толкова добре развитата в България зарядна инфраструктура, на която завиждат множество държави. В България има над 1700 зарядни станции на 10 000 електромобила.

    Това е все ед

    Коментиран от #24

  • 22 Пейчо

    3 3 Отговор

    До коментар #1 от "Дочул":

    Какъв ще е проблемът на автомобилите втора ръка, щом батериите поевтиняват? Ако изкарват по 200-300 хиляди километра и смяната им струва 10 000 лв, Това са допълнителни 3 до 5 лв на 100 км плюс тока за зареждане. Все едно автомобилът ти да харчи един-два литра повече. Дали това ще те спре да купиш по-добрия автомобил с ДВГ?

    Като гледам вече масово се купуват огромни SUV, които харчат поне 5 литра повече от малък градски автомобил.

    Коментиран от #23

  • 23 Джон

    1 4 Отговор

    До коментар #22 от "Пейчо":

    Просто слезте от тези автомобили и хванете метрото, трамвая, тролея, рейса, колелото, движете се пеша. Не виждате ли, че улиците са задръстени от селяндури и всички са изнервени. Защо IT работниците не си работят от от родните места и ни задръстват все повече. Това не се търпи вече. С електрическата си кола няма са избиеш комплексите си.

    Коментиран от #28

  • 24 Разбираш ги

    5 1 Отговор

    До коментар #21 от "Електричар":

    Щом всичко е толкова приятно и безпроблемно, явно всички са "едеоти" мазохисти. Само ти и Ергенът сте умни и пресметливи.

    По принцип е възможно, но колко е вероятно да е наистина така?
  • 25 Гост

    5 0 Отговор
    Пазарна икономика,щом нещо не върви цената пада.

    Коментиран от #26

  • 26 Пазар брат

    2 0 Отговор

    До коментар #25 от "Гост":

    Производителите на батерии и техните доставчици на суровини бяха подлъгани от автомобилните производители, че се нуждаят от 50% увеличение на доставките на батерии годишно до 2030 г начело с Тесла. Но още тази година вместо 50% се очаква 20-30 само 20% ръст на продажбите и вместо още 5 милиона батерии повече от миналата година, ще трябва да бъдат произведени само половината от тях.

    Излишъкът на два-три милиона батерии в повече свалят цените по напълно пазарни принципи. Ще има и фалити по напълно пазарни принципи.

    Коментиран от #27

  • 27 Никакви фалити няма да има

    1 0 Отговор

    До коментар #26 от "Пазар брат":

    Масово се произвеждат, продават и купуват електрички. Това, че в БГ не е така изобщо не променя пазара в световен мащаб. Вярно някои водещи фирми в автомобилния бранш се опитват да задържат ДВГ колкото е възможно по - дълго на пазара но толкова по зле за тях.
  • 28 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 29 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 30 Този коментар е премахнат от модератор.