В разговор с холандското издание на Top Gear Кай Грюниц твърди, че настоящият Golf може да остане в производство до 2035 г.Това решение е продиктувано от необходимостта да се увеличи максимално продължителността на живота на изключително успешната платформа MQB, която е в основата на Golf и няколко други модела на Volkswagen Group.
Кай Грюниц, ръководител на отдела за техническо развитие на Volkswagen, похвали Mk8 като „съвършенство“ на платформата MQB, оправдавайки удължената продължителност на производството му. Въпреки че първоначално моделът се сблъска със софтуерни проблеми, те вече са решени.
Въпреки предстоящата забрана за нови бензинови и дизелови автомобили в ЕС, Volkswagen смята, че синтетичните горива могат да удължат живота на двигателите с вътрешно горене след 2035 г. Тази стратегия позволява на Golf да остане в продажба за безпрецедентен 13-годишен жизнен цикъл.
Въпреки че решението за удължаване на живота на Golf е изненадващо, то е доказателство за трайната популярност на модела и ефективността на платформата MQB. То обаче повдига и въпроси за времето на появата на следващото поколение Golf и за темповете на електрификация в рамките на Volkswagen Group.
След като Golf Mk8 ще продължи да съществува още едно десетилетие, предстои да видим как Volkswagen ще позиционира своите електрически ID модели, за да се конкурира в бързо развиващия се сегмент на компактните автомобили.