Стандартната S-Klasse W126 се смята за един от най-добрите автомобили в историята, но винаги е имало хора, които искат още повече от живота. През 80-те години на миналия век купувачите, които намират 500 SEL или 560 SEL за прекалено обикновен, си поръчват 1000 SEL.
Тунинг компании като Chameleon, Kugok, Robert Jankel Design, Styling-Garage, Trasco, Vantagefield и Gemballa се надпреварват да задоволяват прищевките на най-богатите почитатели на Mercedes-Benz, добавяйки всевъзможни екстри към и без това луксозната немска лимузина.
Противно на логиката, по която в Щутгарт определят индекса на модела, 1000 SEL няма 10-литров двигател. Заможните купувачи просто не се задоволяват с някаква си "5-стотица" и искат поне двойно повече.
Вариации по темата измисля почти всяка тунинг фирма. Появяват се индекси като 1001 SEL (Gemballa), 1000 SGS (Styling-Garage), 5000 GFG (GFG), 5000 SEL (Gemballa) и дори 10000 SEL (ABC Exclusive).
Сред най-известните ателиета, които "удвояват" ексклузивността на W126, е Styling-Garage. От Mercedes-Benz обаче се оплакват от прекалено явното сходство с моделните индекси и от фирмата се принуждават да сменят 1000 SEL с 1000 SGS.
Ограничения в персонализирането на 1000 SEL W126 практически няма. Стига да има кой да плаща, количествата хром, злато и оборудване могат да достигнат кичозни мащаби. S-Klasse се сдобива с нови джанти, брони, фарове, бумерангови антени за телевизора на задния капак и т.н.
Една от най-гиздавите екстри е т.нар. нос от 600. Предницата се оформя в стила на Mercedes-Benz 600 (W100) от 60-те години. EI Kugok и SGS пък предлагат цялостно позлатяване на каросерията.
По разбираеми причини особено внимание се обръща на интериора, който понякога търпи пълна трансформация. Централната конзола по дължината на цялото купе е едва ли не задължителна. Обикновено се изработва от ценни породи дървесина и има контейнери за охлаждане на шампанско.