През далечната 1897 година в град Ковънтри предприемчивият британски инженер Зигфрид Бетман основава малка фабрика за производство на велосипеди. Бизнесът на способния жител на големия мъглив остров потръгва доста добре и скоро, през 1902, той се захваща с монтирането на малолитражни агрегати към произвежданите от превозни средства. До момента, в който мистър Бетман започва да създава двуколесни, които нашите съвременници с условности биха нарекли мотоциклет обаче, изминават още няколко години. Началото на 1906 година упоритите британци от Triumph Cycle посрещат с продажби от 500-600 екземпляра годишно, което за онези времена си е цяло постижение. С дистанция от близо сто години пък се вижда, че с малко промени наследниците на марката Triumph са съхранили в себе си престижа и високия имидж и до днес. В този брой пък ви предстои среща с една от гордостите на компанията в началото на новото хилядолетие - моделът Sprint RS, а преценката за качествата на англичанина оставяме на вас.
“Британският принц” е с подмладена външност и обновен двигател
Силният характер и добрите маниери не са взаимно изключващи се понятия. Доказва го обновеният агрегат на Triumph Sprint RS. Веднага след запалването сърцето на британеца заработва с умерен пулс, а слухът на познавачите се гали от сдържаното басово гъргорене. Иначе по трицилиндровия четиритактов редови агрегат с водно охлаждане конструкторите са пипнали доста детайли. Изцяло новите клапани, както и по-голямата степен на сгъстяване, гарантират не само 2.5 килограма по-ниско тегло на двигателя, но осигуряват и нарастване на мощността до 120 конски сили при 9100 об./мин. В сравнение с предшественика новият Sprint RS е допълнил към мощта на агрегата си силата на още 17 расови кончета. Максималният въртящ момент също е в съзвучие с нарасналите атлетични възможности на британеца - 100 Нм при 5600 об./мин. Разпределителните валове са два, като те са горно разположени и задвижвани от верига. Към оборудването на Sprint RS конструкторите са прибавили още регулируем катализатор както и електрически стартер. Съединителят е многодисков, механичен, като е монтирана и шестстепенна скоростна кутия.
Стабилната рамка и сигурната спирачна система внушават сигурност
Рамката на двуколесното е изработена от алуминиеви профили, като двигателят е непосредствено скрепен към нея. Отпред е монтирана телескопична вилка. Амортисьорът отзад е двураменен и също е изработен от алуминий. Олекотените материали пък позволяват да се постигне по-ниско тегло на атлета, независимо от допълнително монтираните спойлери отзад, които липсваха при предшествениците. Въпреки това тежащото 230 двуколесно е с три килограма по-леко от своя по-стар събрат. От този факт в пълна степен се възползва ускорението. От 0 до 100 км/ч Sprint RS “дърпа” само за 3.0 секунди. Скуката настъпва едва когато скоростомерът закове на 260 км/ч. За безпроблемното спиране пък се грижат двата спирачни диска, монтирани отпред и единият диск отзад.
Освен всичко друго британският Triumph не е и лаком. При смесен пробег от 100 км със средна скорост 130 км/ч атлетът ще ви набута с едва 4.7 литра гориво. Същото не би могло да се каже за цената, тъй като едва ли на някого 10 600 евро ще му се сторят малко пари, но пък удоволствията винаги струват скъпо...
Станислав Гавазов
gavazov@avto.bg
Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.