Honda се подготвя за бъдещето, следвайки стъпките на своите конкуренти. Японският автомобилен производител, за който се говори, че води преговори за сливане с Nissan, разработва ново семейство четирицилиндрови двигатели специално за хибридни приложения. Тези агрегати с директно впръскване на горивото, с работен обем 1,5 и 2,0 литра, са обявени за "изцяло нови".
Фокусът е върху максималната ефективност. Honda обещава значителни подобрения в сравнение с настоящите си хибридни системи, като двигателите могат да се похвалят с "най-високата ефективност на горене" досега. За по-малкия 1,5-литров двигател например се твърди, че разширява диапазона на максималната си ефективност с над 40%.
Намаляването на теглото също е в сметката, като се планира по-малък преден задвижващ агрегат. Този агрегат, заедно с други ключови хибридни компоненти, ще бъде споделен за двете хибридни системи "малък размер" и "среден размер", използващи съответно 1,5 и 2,0-литровите двигатели.
Въпреки че точният двигател, предназначен за слуховете за Prelude, остава неясен, подозираме, че ще бъде по-големият 2,0-литров.
Honda има за цел да намали производствените разходи за своите хибриди за 2027 г. наполовина в сравнение с предложенията си за 2018 г. чрез максимално споделяне на части. Очаква се да видим повече от 60% обща съвместимост на частите сред автомобилите със средно голяма платформа.
Honda планира да продава зашеметяващите 1,3 млн. хибрида годишно до края на десетилетието. След това компанията се стреми към изцяло електрическо бъдеще и бъдеще с горивни клетки, като целта е да се постигне въглеродна неутралност във всички операции до 2050 г.