Обновеният Tesla Model Y, представен в Китай под кодовото име Project Juniper, моментално привлече вниманието на купувачите, предизвиквайки раздвижване на пазара. В първия ден след премиерата компанията получи около 50 000 поръчки, което показва постоянно високото търсене на модела дори след няколко години доминиране на пазара на електрически автомобили. Засега купувачите ще трябва да изчакат до април или май за своя автомобил.
Китай стана стартовата площадка за фейслифта на модела Y поради зашеметяващите резултати от продажбите в региона: през 2024 година тук са продадени повече от 480 000 автомобила, което е с 5% повече от предходната година. В обновената версия електрическият автомобил получи редица подобрения: нов дизайн на предната част с блок от дневни светлини, подобни на Cybertruck, т.нар. моносветлина отзад, подобрени колела и нов син нюанс на каросерията. Салонът беше допълнен с 15-инчов дисплей на мултимедийна система, подобрени камери и сензори.
Моделът се предлага в две версии: задвижване на един мост с мощност 299 конски сили и задвижване на четирите колела Long-Range с мощ 450 конски сили. Максималният пробег е до 719 километра според китайския цикъл CLTC, а ускорението до 100 км/ч при версията със задвижване на всички колела отнема 4.3 секунди. Цената на версията с едно задвижване започва от 263 500 юана (около $36 000), а Long-Range започва от 303 500 юана (около $41 000).
Стартирането на иновацията първо в Китай подчертава стратегическото значение на този пазар за Tesla, тъй като тук компанията демонстрира лидерство в сегмента на електрическите превозни средства. Успехът на актуализирания Model Y потвърждава статута му на бестселър и допълнително укрепва позицията на Tesla в глобалната конкуренция.