Audi представи концептуална версия на купето RS5 с нов трилитров дизел с два нагнетателя. Освен с традиционно турбо, което се задвижва от изгорелите газове, моторът е снабден и с електрически компресор. Немците показаха подобен агрегат още през 2012 г., но това е първата му поява под капака на функциониращ прототип.
Новият двигател тежи 192 кг и развива мощност 385 к.с. Въртящият момент достига 750 Нм. Електрическата турбина служи за повишаване на тягата при ниски оборотни режими. Тя сработва при 1 250 об/мин и работи до достигането на около 3 000 об/мин, когато се включва традиционният нагнетател. Системата елиминира турбодупките и намалява разхода на гориво.
Според Audi битурбодизеловата RS-петица ускорява от 0 до 100 км/ч за "по-малко от четири секунди". Максималната скорост е ограничена на 280 км/ч по електронен път.
За сравнение серийното купе с 4.2-литров бензинов двигател с мощност 450 к.с. "лепи стотака" за 4.5 секунди, а ограничителят на скоростта сработва при 250 км/ч. Стандартният RS5 има седемстепенна роботизирана трансмисия, а дизеловият прототип - автоматик с осем предавки.
Предполага се, че концептуалното купе постила пътя пред първия дизелов модел от семейството RS. Той най-вероятно ще се появи догодина, макар че официално потвърждение на тази информация липсва.
Неотдавна техническият директор на Audi Улрих Хакенберг обяви, че инженерите на Volkswagen разработват бензинов двигател с електрически нагнетател и променлива степен на сгъстяване.