Last news in Fakti

29 Май, 2014 11:07 5 001 13

Дизел и електрическо турбо за Audi RS5

  • audi-
  • rs5-
  • електрически компресор-
  • rs5 tdi concept

Audi представи концептуална версия на купето RS5 с нов трилитров дизел с два нагнетателя. Освен с традиционно турбо, което се задвижва от изгорелите газове, моторът е снабден и с електрически компресор. Немците показаха подобен агрегат още през 2012 г., но това е първата му поява под капака на функциониращ прототип.



Новият двигател тежи 192 кг и развива мощност 385 к.с. Въртящият момент достига 750 Нм. Електрическата турбина служи за повишаване на тягата при ниски оборотни режими. Тя сработва при 1 250 об/мин и работи до достигането на около 3 000 об/мин, когато се включва традиционният нагнетател. Системата елиминира турбодупките и намалява разхода на гориво.



Според Audi битурбодизеловата RS-петица ускорява от 0 до 100 км/ч за "по-малко от четири секунди". Максималната скорост е ограничена на 280 км/ч по електронен път.



За сравнение серийното купе с 4.2-литров бензинов двигател с мощност 450 к.с. "лепи стотака" за 4.5 секунди, а ограничителят на скоростта сработва при 250 км/ч. Стандартният RS5 има седемстепенна роботизирана трансмисия, а дизеловият прототип - автоматик с осем предавки.



Предполага се, че концептуалното купе постила пътя пред първия дизелов модел от семейството RS. Той най-вероятно ще се появи догодина, макар че официално потвърждение на тази информация липсва.



Неотдавна техническият директор на Audi Улрих Хакенберг обяви, че инженерите на Volkswagen разработват бензинов двигател с електрически нагнетател и променлива степен на сгъстяване.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 ярослав станчев

    1 1 Отговор
    Какви ли из....ци не мислят вече,за да изкарат някое и друго по лесно евро.По-добре да бяха направили пътна версия на R18 e-tron.Макар,че до някъде го направиха с Порше 918 и Спорт куатро концепт.
    Преди петнайсетина години девиза на Ауди беше "Напредък чрез техника" ,а сега е "Главоболие от техника"

    Коментиран от #2, #8

  • 2 Владислав Димитров

    3 1 Отговор

    До коментар #1 от "ярослав станчев":

    0.5 литра+8 турбини+DSG-10 : палиш, гасиш=основен ремонт.
  • 3 Shmeker

    0 1 Отговор
    Ще наблягаме на голфове и А3-ки
  • 4 brum brum

    1 2 Отговор
    Браво на Ауди. @1 Колега, какво му пука на Ханц, че на Ганьо 500евро за турбинка му се струватъ космическа сума?! Ако всички разсъждаваха като теб, щяхме още да сме в каменната ера. То на времето и DVD се смяташе за ненужно скъпа екзотика, а седа има блу рей и т.н. Това е пътят една технология да се разработи, подобри и накрая да е достъпна и за Ганьо. Който е на ясно технически е на ясно, че тук има само плюсове, дори и за Ганьовци - понижен разход. Би турбо има отдавна и при нормална поддръжка 200 к лм са нищо работа BMW 535d, върху ел.турбото се работи мноого отдавна.... Похвално е, че Ханц си държи на "Напредък чрез техника"! А и нали колата излиза гаранционна...

    Коментиран от #5

  • 5 Shmeker

    2 1 Отговор

    До коментар #4 от "brum brum":

    Ти що обиждаш българите? И кво?
    Да дойде Ханцша да живее с 500 евро за цяло семейство тука на нашите европейски цени. Да видим дали няма да яхне колело.

    Коментиран от #6

  • 6 brum brum

    2 1 Отговор

    До коментар #5 от "Shmeker":

    @5 Ако някой се е обидил - извинявам се. Макар, че не виждам кое точно е обидното. Факт е , че сме бедни и не виждам логика да оплюваш нещо само защото не ти е по джоба. Да не говорим, че за положението в което сме безспорно в най-голяма степен сами сме си виновни и никой няма да дойде да ни свърши работата вместо нас.
    Сори за офтопика...
    PS Гаранция в Германия велосипедистите са повече на глава от населението от тук!!! Ганьовският манталитет - да го видят колегите и на мегдана на село къв е успял с лъскавата тарантайка, нищо че за да я обслужи взима пари на заем. Дано пак никой не съм засегнал...
  • 7 Симеон Тасев

    1 2 Отговор
  • 8 zendera

    0 0 Отговор

    До коментар #1 от "ярослав станчев":

    Ярославе,би трябвало да се радваш.Това е върха на дизеловите технологии.Естествено,първи въведоха трите турбота БМВ,но този двигател е безпорно много добър....

    Коментиран от #9

  • 9 ярослав станчев

    0 0 Отговор

    До коментар #8 от "zendera":

    Аха,чак подскачам от радост.
    Той двигателя сигурно ще е много добър,ама периферията около него колко ли ще изкара.Пък и кога ли ще ми се отдаде възможност да го карам това чудо,че чак да му се радвам.

    Коментиран от #10

  • 10 zendera

    1 0 Отговор

    До коментар #9 от "ярослав станчев":

    Е,скоро едва ли ще се докопаме до такива коли но аз лично имам фикс идея мечта-да се сдобия със 535д-битурбо дизел.Пък кой знае,може би след 10 години и 550д да си купя,нали го знаеш тоя модел-3 турбота 381кс..

    Коментиран от #11

  • 11 ярослав станчев

    0 0 Отговор

    До коментар #10 от "zendera":

    Ееееее,ти пък хич нищо не щеш. М550 д,има едно такова в карс.бг ,"само" 115 хий чатъла.След 10 години може и да спаднало на 50 хий.Почвай да събираш от сега.И аз събирам от 5 години за Абт ауди РС6 и вече почти съм скътал за едната му гума. Още 5-6 годинки ще мога и джантата да му купя.

    Коментиран от #12

  • 12 zendera

    1 0 Отговор

    До коментар #11 от "ярослав станчев":

    Ще стане колега,ще стане.Аз бях на път преди година и половина да си купя едно 535д но тогава имах проблеми със здравето и платих много пари за операция в чужбина.Сега едно 525д комби ми върши работа нооооо,това не е краят,пък и не се знае колко време ще го изтърпя..поне вдигнах мощноста....

    Коментиран от #13

  • 13 ярослав станчев

    0 0 Отговор

    До коментар #12 от "zendera":

    Здравето е по-важно от купчина ламарини.Но да се надяваме,че някой ден все ще се докопаме до някой любим модел.Надеждата умира последна.
    Жив и здрав бъди,на всичко друго му се намира цаката.