Audi представи концептуална версия на купето RS5 с нов трилитров дизел с два нагнетателя. Освен с традиционно турбо, което се задвижва от изгорелите газове, моторът е снабден и с електрически компресор. Немците показаха подобен агрегат още през 2012 г., но това е първата му поява под капака на функциониращ прототип.
Новият двигател тежи 192 кг и развива мощност 385 к.с. Въртящият момент достига 750 Нм. Електрическата турбина служи за повишаване на тягата при ниски оборотни режими. Тя сработва при 1 250 об/мин и работи до достигането на около 3 000 об/мин, когато се включва традиционният нагнетател. Системата елиминира турбодупките и намалява разхода на гориво.
Според Audi битурбодизеловата RS-петица ускорява от 0 до 100 км/ч за "по-малко от четири секунди". Максималната скорост е ограничена на 280 км/ч по електронен път.
За сравнение серийното купе с 4.2-литров бензинов двигател с мощност 450 к.с. "лепи стотака" за 4.5 секунди, а ограничителят на скоростта сработва при 250 км/ч. Стандартният RS5 има седемстепенна роботизирана трансмисия, а дизеловият прототип - автоматик с осем предавки.
Предполага се, че концептуалното купе постила пътя пред първия дизелов модел от семейството RS. Той най-вероятно ще се появи догодина, макар че официално потвърждение на тази информация липсва.
Неотдавна техническият директор на Audi Улрих Хакенберг обяви, че инженерите на Volkswagen разработват бензинов двигател с електрически нагнетател и променлива степен на сгъстяване.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 ярослав станчев
Преди петнайсетина години девиза на Ауди беше "Напредък чрез техника" ,а сега е "Главоболие от техника"
Коментиран от #2, #8
15:12 29.05.2014
2 Владислав Димитров
До коментар #1 от "ярослав станчев":
0.5 литра+8 турбини+DSG-10 : палиш, гасиш=основен ремонт.17:40 29.05.2014
3 Shmeker
10:30 30.05.2014
4 brum brum
Коментиран от #5
10:59 30.05.2014
5 Shmeker
До коментар #4 от "brum brum":
Ти що обиждаш българите? И кво?Да дойде Ханцша да живее с 500 евро за цяло семейство тука на нашите европейски цени. Да видим дали няма да яхне колело.
Коментиран от #6
21:46 30.05.2014
6 brum brum
До коментар #5 от "Shmeker":
@5 Ако някой се е обидил - извинявам се. Макар, че не виждам кое точно е обидното. Факт е , че сме бедни и не виждам логика да оплюваш нещо само защото не ти е по джоба. Да не говорим, че за положението в което сме безспорно в най-голяма степен сами сме си виновни и никой няма да дойде да ни свърши работата вместо нас.Сори за офтопика...
PS Гаранция в Германия велосипедистите са повече на глава от населението от тук!!! Ганьовският манталитет - да го видят колегите и на мегдана на село къв е успял с лъскавата тарантайка, нищо че за да я обслужи взима пари на заем. Дано пак никой не съм засегнал...
08:57 31.05.2014
7 Симеон Тасев
13:18 31.05.2014
8 zendera
До коментар #1 от "ярослав станчев":
Ярославе,би трябвало да се радваш.Това е върха на дизеловите технологии.Естествено,първи въведоха трите турбота БМВ,но този двигател е безпорно много добър....Коментиран от #9
19:24 02.06.2014
9 ярослав станчев
До коментар #8 от "zendera":
Аха,чак подскачам от радост.Той двигателя сигурно ще е много добър,ама периферията около него колко ли ще изкара.Пък и кога ли ще ми се отдаде възможност да го карам това чудо,че чак да му се радвам.
Коментиран от #10
20:25 02.06.2014
10 zendera
До коментар #9 от "ярослав станчев":
Е,скоро едва ли ще се докопаме до такива коли но аз лично имам фикс идея мечта-да се сдобия със 535д-битурбо дизел.Пък кой знае,може би след 10 години и 550д да си купя,нали го знаеш тоя модел-3 турбота 381кс..Коментиран от #11
22:06 02.06.2014
11 ярослав станчев
До коментар #10 от "zendera":
Ееееее,ти пък хич нищо не щеш. М550 д,има едно такова в карс.бг ,"само" 115 хий чатъла.След 10 години може и да спаднало на 50 хий.Почвай да събираш от сега.И аз събирам от 5 години за Абт ауди РС6 и вече почти съм скътал за едната му гума. Още 5-6 годинки ще мога и джантата да му купя.Коментиран от #12
11:03 03.06.2014
12 zendera
До коментар #11 от "ярослав станчев":
Ще стане колега,ще стане.Аз бях на път преди година и половина да си купя едно 535д но тогава имах проблеми със здравето и платих много пари за операция в чужбина.Сега едно 525д комби ми върши работа нооооо,това не е краят,пък и не се знае колко време ще го изтърпя..поне вдигнах мощноста....Коментиран от #13
19:15 03.06.2014
13 ярослав станчев
До коментар #12 от "zendera":
Здравето е по-важно от купчина ламарини.Но да се надяваме,че някой ден все ще се докопаме до някой любим модел.Надеждата умира последна.Жив и здрав бъди,на всичко друго му се намира цаката.
19:37 03.06.2014