BNI Максимум е 6-тото дружество в София на най-голямата нетуъркинг организация в света. 30 успешни собственици на бизнес от различни области се включват в международната общност от над 250 000 членове на организацията в над 90 страни.
Мисията на BNI е да помага на членовете да развиват значими и дългосрочни отношения с утвърдени професионалисти и хора от бизнеса. Философия на BNI е „Печелиш повече, когато помагаш на другите да печелят!“ (Givers Gain®). През последните 34 години организацията се е наложила като пример за създаване и съхранение на ценности и организационна култура, която продължава да почели доверие на предприемачи по целия свят.
Според д-р Айвън Майснер – основател и главен Визионер на BNI - организационната култура се създава чрез три основни фази: организационни „традиции“, които водят до организационни „ценности“, които от своя страна водят до организационна „култура“.
„Традициите на една компания (или отдел) поставят началото. Въпреки че тези традиции могат да са повече или по-малко здравословни, аз ще говоря за здравословните традиции на една организация. Традициите ни казват кои сме като племе. Казват ни кое е важно за нас и как да го приложим в организацията. За мен, при създаването на BNI, тези традиции включваха неща като фокусиране върху изграждането на връзка, образование, отговорност, признание и, разбира се, Givers Gain®. Всички тези елементи (и много други) бяха традициите, заложени в програмата в самото начало. Тъй като ги направихме важна част от компанията, те се превърнаха в част от нашите основни организационни ценности. – споделя международно признатия лектор в своята статия „Как да създадем организационна култура“.
Ценностите на една организация са нейните основни вярвания и водещи принципи, които определят поведението на хората и им помагат да разберат по-добре очакванията в рамките на организацията. Зa BNI, тези ценности включват петте елемента, изброени по-горе (образованието беше заменено от учене за цял живот), както и позитивно отношение и традиции + иновации. Да, включих традициите в рамките на нашите ценности, тъй като осъзнах, че са изключително важни за прогресиращия успех на дадена организация – дават ни стабилност, за да създаваме велики преживявания. Освен това осъзнах, че иновацията е ключов елемент. Традициите ни припомнят откъде сме дошли, а иновацията ни показва накъде искаме да отидем. Чувствах, че и двете са важни за успеха на компанията.
Традициите доведоха до ценности, а ценностите – до организационна култура. Следователно, ценностите, на които организацията (или локалната единица, в случая на BNI – дружеството) базира дейността си, имат директно влияние и създават културата.
За мен създаването на култура е доста просто. Опознайте здравословните традиции на дадена организация. След това започнете да практикувате и да въвеждате ценностите на организацията възторжено. Бъдете възторжени, когато ги споделяте, дискутирате, прилагате и когато пишете за тях. Ако направите тези първи две неща добре, създавате удивителна култура.
Културата може да изяде стратегията за закуска. Ако сте част от организация със страхотна стратегия и недоизпипана култура, ще страдате. Ако сте част от организация с недоизпипана стратегия, но страхотна култура, може да се справите добре. При всички положения, ако сте част от организация със страхотна стратегия и страхотна култура, ще бъдете лидер във вашата сфера. Културата е тайната съставка за успеха на организацията.“
До началото на март 2019 г. членовете на организацията в България, са реализирали по бизнес по препоръки по между си за над 15 000 000 лв.