След като в началото на септември 2019 г. Комисията за защита на конкуренцията (КЗК) възобнови производството по сделката за придобиване на контрола от страна на „Нова Броудкастинг Груп“ АД („Нова“) върху „Нет Инфо” АД, сега регулаторът окончателно позволява на придобитата от братя Домусчиеви телевизия да купи онлайн компанията.
Капиталът на „Нова Броудкастинг Груп“ ЕООД е в размер на 15,2 млн. лв., докато този на придобиваното дружество е в размер на 300 000 лв., а досегашни акционери бяха „Дарик Радио“ АД, „Уеб Финанс“ ЕООД и „Нова Броудкастинг Груп“ ЕООД.
Групата получава пълен контрол върху компанията, под чиято шапка са новинарските сайтове vesti.bg и dariknews.bg, vbox7.com за видео споделяния, спортният gong.bg, за прогнозата за времето sinoptik.bg, финансовият pariteni.bg, женският edna.bg и редица други специализирани сайтове за имоти и автомобили.
Досега 27% от капитала на "Нет инфо" бяха на "Дарик Радио", притежавано от Радосвет Радев, а други 3 % – на "Уеб Финанс" на Христо Христов, който до юни 2019 г. бе изпълнителен директор на "Нет Инфо". По данни на официалната статистика за пазара, изготвяна от Gemius, "Нет Инфо" предлага реклама на общо 25 уебсайта, покриващи около 83% от населението на страната, ползващо интернет.
Припомняме, че през април миналата година шведската компания MTG и „Адванс медиа груп" финализираха продажбата на „Нова броудкастинг груп“. Общата стойност на 100% от сделката е в размер на 185 млн. евро, а MTG притежаваха 95% от групата в България.
Придобиването на 30% от акционерния капитал на „Нет Инфо” АД ще бъде осъществено по силата на подписано между акционерите „Нова Броудкастинг Груп“ АД (понастоящем „Нова Броудкастинг Груп“ ЕООД), „Дарик радио” АД и „Уеб Финанс” ЕООД споразумение от 05. 08. 2013 г.
На пазара на телевизионна реклама делът на „Нова“ е между 50-60% за 2017 и 2018 г. по данни на Българската асоциация на комуникационните агенции - БАКА (на база нетни инвестиции в реклама) и между 48,5 и 49,4% за 2017 г. и около 43% за 2018 г. по данни GARB и Nielsen Admosphere (на база брутни рекламни бюджети). Данните от GARB и Nielsen сочат, че основни участници на пазара са „Нова“ и „bTV Груп“. Независимо че през 2017 г. придобиващото предприятие е с по-висок дял от този на „bTV“, през 2018 г. пазарните им позиции се доближават и са с незначителна разлика от 1%.
Регулаторът приема, че нотифицираната сделка не би могла да доведе до установяване или засилване на господстващо положение, поради което я разрешава.