Отидете към основна версия

1 521 3

Кока-Кола ХБК е най-устойчивата компания за напитки в света

Целта е да осигурим едно по-устойчиво и сигурно бъдеще, като същевременно не спираме да създаваме добавена стойност за всички наши заинтересовани страни

Индексът на Dow Jones за 2022 г., един от водещите световни референтни показатели за устойчивост, определи Кока-Кола ХБК като най-устойчивата компания за напитки в света. Компанията успя да надгради миналогодишния си резултат с цели 6 точки и достигна рекордните 93 от 100. Същевременно, за дванадесета поредна година, Кока-Кола ХБК се нареди сред първите три в сектора и бе обявена за лидер в индустрията за шести път.

„Нашата цел е да осигурим едно по-устойчиво и сигурно бъдеще, като същевременно не спираме да създаваме добавена стойност за всички наши заинтересовани страни. Класацията на Dow Jones е поредното доказателство, че сме поели по правилния път и е голямо признание за усилията, които всеки един от нас в Кока-Кола ХБК полага, за да поставим устойчивостта в основата на нашата компания. Миналата година споменах за амбициозната цел, която си поставихме, а именно да достигнем нулеви нетни емисии до 2040 г. и искрено вярвам, че ако продължаваме в същия дух, ще превърнем тази цел в реалност“, сподели Зоран Богданович, главен изпълнителен директор на Кока-Кола ХБК.

Този резултат съответства с независимите оценки и резултати за Кока-Кола ХБК от други уважавани проучвания и индекси за устойчивост, включително MSCI ESG, CDP, FTSE4Good, както и FTSE Russel ESG.

###

Акценти от ангажимента за устойчивост на Кока-Кола ХБК*:

* Намалихме количеството вода, необходимо за производството на всички наши напитки, с два милиарда литра от 2011 г. и подобрихме съотношението на използваната вода с 9% в 19 приоритетни водни ресурси от 2017 г.; * Спестихме над 800 000 тона въглеродни емисии от цялостната си дейност от 2017 г. досега; * Повече от 98% от стоките и суровините се набавят от местни производители (от пазара, на който се произвеждат Кока-Кола продукти), което се равнява на 3,5 милиона евро разходи; * Издадохме първата ни зелена облигация през септември 2022 г.; * Всяко едно работно място в Системата на Кока-Кола поддържа средно 10 външни работни места; * Обучихме над 753 000 младежи в 28 държави по програмата #YouthEmpowered от началото ѝ през 2017 г. досега, която си поставя за цел до 2025 г. да обучи общо 1 млн. млади хора; * За втора поредна година публикувахме своята политика и доклад за данъчна прозрачност; * 39% от управленските роли в компанията се заемат от жени, като целта е до 2025 г. да достигнат 50%; * Най-малко 35% от PET материала, необходим за производството на нашите опаковки, и 50% в страните от ЕС и Швейцария, да бъде от рециклирана пластмаса до 2025 г. През 2022 г., Швейцария премина към 100% rPET материали за производството на всички опаковки на местно ниво, а Италия** и Австрия се очаква да преминат към 100% рециклиран PET материал от местни производители до 2023 г.; * Иновацията KeelClip™ ни позволи да заменим фолиото, необходимо за опаковането на кенове с разфасовка тип стек, в 22 страни, като по този начин спестяваме 2000 тона пластмаса годишно; * За да постигнем нашите rPET цели, инвестираме във вътрешни съоръжения за rPET. Това включва завода ни в Галянико, Италия, който произвежда заготовки за PET бутилки с въглероден отпечатък – до 70% по-нисък в сравнение с чистата пластмаса. Освен това, въведохме подобна технология за производство на rPET в заводите в Полша и Румъния. Общата ни инвестиция в тези технологии е над 50 милиона евро.

- Числата се отнасят към 2021 г., освен ако изрично не е посочено друго.

- Не включва бутилките за минерална вода.

NetZeroby40

През октомври 2021 г. Кока-Кола ХБК пое ангажимент да постигне нулеви нетни емисии по цялата си верига на производство до 2040 г. Компанията създаде стабилен план за действие и до 2025 г. ще инвестира 250 млн. евро в инициативи за намаляване на вредните емисии. Въз основа на съществуваща, одобрена и научно обоснована цел, до 2030 г. компанията ще намали емисиите си по веригата на стойността в обхвати 1, 2 и 3 с 25% и с още 50% през следващото десетилетие. За да се справи с 90% от емисиите в обхват 3, произтичащи от действия на трети страни, Кока-Кола ХБК ще разшири още повече партньорските си отношения със своите доставчици. В случаите, в които емисиите не могат да бъдат елиминирани изцяло, компанията ще ги компенсира с инвестиции в други мерки за опазване на климата.

Поставете оценка:
Оценка 1 от 4 гласа.

Свързани новини