Отидете към основна версия

896 0

Без държавна фирма за туристическа реклама

  • туристическа реклама-
  • туристически райони-
  • държавна фирма

Управляващите се отказаха от идеята да учредят държавна компания “Българска туристическа организация”, която да се заеме с рекламата и маркетинга на туризма ни. Това предвижда новият вариант на Закона за туризма, публикуван на сайта на Министерството на икономиката.

Намеренията бяха специалното дружество да се финансира с 10% от туристическия данък, събиран от общините. Това обаче предизвика тяхната съпротива. Затова от ведомството на Трайчо Трайков решили текстът да отпадне.

Остават обаче организациите за управление на туристическите райони, които ще са юридически лица и ще имат право да извършват стопанска дейност. Страната ще бъде разделена на няколко зони, които ще предлагат регионални туристически продукти.

Районите ще се обявяват с решение на икономическия министър и ще са под контрола на въпросните организации. Не ясно кои са районите и на какъв принцип ще бъдат определени.

В тези организации могат да членуват общините, областните управи и местните туристически сдружения, природни паркове, музеи, туроператори, хотелиери и т.н. Икономическият министър има право да предоставя държавна субсидия на организацията всяка година от бюджета на своето ведомство.

Останалите източници на финансиране са членски внос, приходи от стопанска дейност, средства от еврофондовете и други програми, както и дарения. Отпада идеята 20 на сто от туристическия данък да отива за издръжка на организациите. Основната задача на организациите ще е да изготвят маркетингови стратегии и реклама на конкретния район, да го развиват и предлагат.
 

Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.

Свързани новини