Влошаващите се финансови резултати за последните две години в комбинация с липсата на работна сила и натискът за по-ниски цени от страна клиентите станаха причина южноафриканската Automotive Leather Company (ALC) да прекрати дейността си в България. В петък целият персонал на „АЛС България“, наброяващ 1400 души, е бил уведомен за решението, взето от канадските собственици на дружеството от Exco Technologies.
В публикация „Капитал“ разкрива, че за 2017 „АЛС България“ намалява приходите си с 24% до 122,7 млн. лева (за изминалата година все още няма публично оповестени финансови резултати). От изданието посочват още, че българското звено на ALC в последно време е изпълнявало поръчки преди всичко за MINI – а продажбите на този бранд са паднали с близо 3 процента за 2018. Така британската марка се оказва единствената в портфолиото на BMW, която отчита спад за м.г. Oще през есента ALC оповести, че съкращава производството си в Благоевград и го изнася в по-малко помещение. Именно в Благоевград дружеството се надяваше да се справи с недостига на кадри, но и там удари на камък, както и при другите си два обекта – в Ихтиман и Мусачево. Именно липсата на работна сила е оценена като сериозно пречка за бъдещото развитие на компанията в България.