Спират само нарушители и джигит смачка колата на Московски. Това са основните теми от печата.
Спират само нарушители, пише в. „Стандарт”
Край на катаджийските палки под път и над път. Полицаите вече ще ни спират само при нарушение, както е в цивилизования свят. Това предвиждат промени в Закона за движението по пътищата, съобщи вътрешният министър Цветан Цветанов. Революционните мерки ще се обсъждат на предстоящото национално съвещание на МВР в Стара Загора.
Досегашната практика да се спират избирателно шофьори, които не са направили нарушения, създава предпоставки за предлагане и взимане на подкуп, коментира Цветанов. Така водачите вече няма да чуват въпросите "Какво правим сега?" и "Как решаваме проблема?", които станаха народен фолклор.
"Това трябва да го премахнем завинаги като манталитет и поведение", категоричен бе Цветанов.
Изключение, разбира се, ще има за специализирани полицейски операции.
КАТ ни спира само при нарушение, уточнява в. „Монитор”.
КАТ слага край на случайните проверки на пътя и ще ни спира само ако направим нарушение. Това предвиждат промени в режима за контрол, които вчера вътрешният министър Цветан Цветанов оповести в Русе. Изключение от новото правило ще се прави само при специализирани полицейски операции.
Според Цветанов досегашната практика да се спират избирателно определени лица, които не са направили нарушения, създава предпоставки шофьорите да предлагат подкуп, а катаджиите да го взимат.
„В тези случаи се търси повод за констатиране на някои нередности, което дава възможност да се задават въпросите „Какво правим сега”, „Как решаваме проблема”. Това трябва да го премахнем завинаги като манталитет и поведение”, категоричен е Цветанов.
Той припомни, че заради такова спиране на шофьори 10 служители на КАТ в Русе вече са били отстранени.
Джигит смачка колата на Московски, разкрива в. „Стандарт”.
Транспортният министър Ивайло Московски пострада при катастрофа край с. Голец на път за Габрово. Министърът, шефката на кабинета му Анджелина Тотева и шофьорът му бяха откарани спешно в ловешката болница след инцидента на главния път София - Варна и прегледани там за счупвания на ръцете и краката. Министърът се отърва с изкълчена лява ръка противно на първоначалните твърдения за фрактура. Счупен е левият глезен на шефката на кабинета му Анджелина Тотева. Шофьорът не е контузен тежко.
Московски пътувал със служебен "Фолксваген Фаетон" на министерството. Челният сблъсък станал около 14 ч заради аварирал камион в посока София, чийто шофьор сложил необходимата сигнализация със светлоотразителен триъгълник. Зад товарната машина се подредили три леки коли, чакащи да се освободи насрещното платно и да заобиколят камиона. Шофьор на "Фолксваген Голф" не издържал и го изпреварил точно в момента, когато насреща се появил кортежът на министъра.
След инцидента първокласният път бе затворен за движение в двете посоки. Трафикът бе отбит през близкото с. Голец, съобщиха от агенция "Пътна инфраструктура". На мястото на катастрофата пристигнаха министърът по еврофондовете Томислав Дончев и директорът на областната дирекция на МВР в Ловеч комисар Георги Иванов.
Министър Московски бързаше да направи инспекция на ремонтните работи в с. Плачковци. Жп гарата там е в процес на възстановяване след пожар в началото на годината. След това заедно с колегите си Томислав Дончев и Делян Добрев той щеше да участват в кръгла маса на тема "Традиция и предизвикателства".
България губи поне по 500 лекари годишно, пресмята в. „Сега”.
520 лекари са напуснали България и са потърсили реализация в чужбина през 2011 г., съобщи пред БНР здравният министър Десислава Атанасова. Около 350-380 медици са напуснали страната от началото на годината досега и очакванията са до края на 2012 г. те да са също около 500, допълни тя. Огромната част от лекарите отиват да работят в ЕС заради отворения трудов пазар и по-лесното признаване на дипломи и професионални квалификации.
"Това са млади лекари, все още не са специализирали и търсещи по-добра реализация навън", поясни Атанасова. Според различни данни около половината от абсолвентите по медицина емигрират в чужбина. От години у нас за голяма част от специализациите лекарите трябва да си плащат, получават ниски възнаграждения, докато работят и специализират, и не им се отчита трудов стаж. В доста страни от ЕС пък специализациите са при облекчен режим и с добро заплащане за медиците.
Според данните на лекарския съюз обаче страната напускат и лекари на 35-50 г., които имат специалност. Най-често те емигрират в Англия, Германия, Франция и Ирландия, твърдят от БЛС. Най-често емигрират медици със специалност по анестезиология, вътрешна медицина, хирургия, а след това са АГ и УНГ специалистите. Отскоро в чужбина заминават и доста психиатри.
ДУМА осъди Авиоотряд 28, пише флагманът на левия печат.
Журналистка от ДУМА спечели на последна инстанция делото, с което обжалваше отказ за достъп до информация за пътните разходи, направени за полетите на Бойко Борисов с Авиоотряд 28 в страната за периода 27 юли 2009 г. - юни 2010 г. Пето отделение на Върховния административен съд с председател Андрей Икономов отмени на 18 октомври решение на Административния съд в София и решение на зам.генералния директор на Авиоотряд 28, с което се отказваше достъп до искана информация. Решението е окончателно, постановиха магистратите.
На 12 юли 2011 г. съдия Весела Николова от АСС отхвърли жалбата на Веселка Венкова срещу решение на Авиоотряд 28, с което й бе отказан достъп до обществена информация, и я осъди да заплати на патрона на авиоoтряда - Министерския съвет, 680 лв. за разноски по делото. Исканата информация за разходите, направени за полети в страната от министър-председателя, представлявала служебна тайна, тъй като попадала в списъците на информация, представляваща служебна тайна на Министерството на транспорта и съобщенията и на Авиоотряд 28, обоснова решението си съдийката.
Историята с пътните на премиера при пътуванията му из страната започна през есента на 2009 г. По отказите на длъжностните лица от Министерския съвет Административният съд в София осъди премиера да предостави исканата от ДУМА информация. Сагата продължи с писмени предложения от МС желаната информация да се потърси от Националната служба за охрана - за разходите, направени с автомобилен транспорт, и от Авиоотряд 28 - за въздушните преходи на Борисов.
Кирил Терзийски от Програма достъп до информация, адвокат на Веселка Венкова, коментира, че в решението си ВАС деликатно съветва Авиоoтряд 28 да предостави исканата информация за разходите по полетите на премиера, или ако не може да пресметне колко точно струват, да откаже информация по тази причина. Ще им е трудно, защото експертизата, която ответникът на първа инстанция (Административен съд-София) поиска, показа, че информацията е налична в Авиоотряд 28. Ако си позволят отново да откажат информация по реда на Закона за достъп до обществена информация, ситуацията ще стане още по-скандално комична, смятат юристи.