Отидете към основна версия

4 210 3

Без път до новите станции на метрото

  • метро-
  • софия-
  • станции-
  • път
Снимки: М. Богданова ©

С много шум и в присъствието на височайши особи и обикновени граждани днес бяха открити още две станции на софийското метро – „Младост 3” и „Цариградско шосе”. Общото между тях не е само че са част от подземната железница, която се изгражда в София, но и ... липсата на път до тях. Оказва се, че жителите в комплекс „Цариградски”, който се намира точно зад „Интер Експо Център” трябва да минат горичка, след това да приложат уменията на алпинист да се изкатерят по тясна стръмна пътека, за да достигнат до метростанцията. В „Младост 3” пък трябва да преминат през поле и една тънка асфалтирана пътека.

Защо се стигна до тук? „Вчера имах среща с живущи в комплекс „Цариградски”. За тях този проблем е действителен. Но изграждането на пешеходен достъп е свързан с отчуждителни процедури. Терените са частна собственост и е необходима промяна на регулационните и Подробните устройствени планове (ПУП), нещо което към момента няма как да стане факт. Текат ПУП-ове във връзка със строителството на следващия етап от метрото до летище „София”, включително и на отчуждителните процедури”, каза Любомир Христов, заместник кмет на София по „Транспорт и транспортни комуникации” при откриването на метростанция „Цариградско шосе”.

Куриозното в случая е, че метрото е удобно за тези, които живеят в по-отдалечените блокове на Дружба, тъй като от там още от 26 април ще минава автобус №404. Той обаче няма да е свързан с комплекс „Цариградски”, в който са разположени най-новите блокове на столичния квартал.

Ако се придържаме към правилото, че основните три фактора при определяне на цената на едно жилище са „Локация, локация, локация”, то излиза, че колкото по-далеч е имотът от метрото, толкова по-удобно е то да се използва, следователно и цените на жилищата би трябвало да претърпят корекция в положителна посока.

Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.

Свързани новини