Manchester Airports Group (MAG) – една от компаниите, които участва в процедурата за концесиониране на летище „София” ще обжалва решението на Комисията за защита на конкуренцията. Последната oпрeдeли на 15 ноември кaтo нeocнoвaтeлни жaлбитe cрeщу избoрa нa нoв кoнцecиoнeр нa Лeтищe „Coфия”. Рeшeниeтo, чийтo oбeм e 284 cтрaници, беше публикувaнo нa caйтa нa рeгулaтoрa. Тaкa нa прaктикa ce пoтвърди упрaвлeниeтo нa лeтищeтo oт фрeнcкo-гeрмaнcкият кoнcoрциум SОF Соnnесt. В нeгo учacтвaт нaзeмният oпeрaтoр нa лeтищe Мюнхeн, фрeнcкият инвecтициoнeн фoнд „Мeридиaм” и cтрoитeлнa кoмпaния „Щрaбaг”.
MAG вярват, че тяхната оферта е най-добрата за България от гледна точка на дългосрочни икономически ползи за цялата страна. Офертата ѝ за управление на летището включва най-високата предложена инвестиция (от 1.5 млрд. EUR), която е 2.5 пъти повече от тази на класирания на първо място кандидат.
Що се отнася до строителството на третия терминал от MAG заявяват, че могат да създадат „емблематичен и достоен за награди Терминал за България”. „Дизайнът е уникален и използва елементи от традиционната българска архитектура, културно наследство и природни забележителности, които ще създадат трайно впечатление за страната сред посетителите”, допълват от компанията.
Кандидат концесионерът поема ангажимента да превърне софийското летище в регионален хъб, подобрявайки значително свързаността чрез старта на директни връзки към далечни дестинации като Чикаго, Торонто и Шанхай. Компанията планира и осигуряване на директна свързаност на София с всички европейски столици, включително и в Западните Балкани.
„Ние твърдо вярваме, че предложението на MAG е най-доброто за дългосрочното развитие на летище „София” и се надяваме, че тези изображения ще дадат първоначална представа какво планираме. Вярваме, че столичното летище има потенциала да бъде важна фокусна точка за развитието на националната икономика, а не само врата към България. Едно успешно, разрастващо се и управлявано добре от търговска гледна точка летище ще бъде по-доходоносно и ще генерира повече концесионен доход за българското правителство в дългосрочен план. Нашият бизнес план и финансиране са проверени, реални и постижим. Освен това, инвестиция в летище като тази на MAG ще създаде не само първо и трайно впечатление от страната, но и ще се превърне в катализатор за цялостната българска икономика. Уверени сме, че с правилното управление и инвестиции Летище София може да има устойчив растеж, който да позволи България да се съревновава на глобалната сцена за туризма и директните чужди инвестиции”, казва Андрю Харисън, изпълнителен директор на подразпределението Летищни услуги на MAG.
„Към момента сме напълно концентрирани в процеса по обжалване, защото вярваме, че има сериозни правни пропуски и непълноти в процедурата и очакваме да представим казуса пред компетентните органи”, допълва Харисън.