27 Ноември, 2019 13:47 2 140 2

Обжалват процедурата по отдаване на концесия на летище „София”

  • летище-
  • софия-
  • концесия

MAG е на мнение, че тяхната оферта е най-добра

Обжалват процедурата по отдаване на концесия на летище „София” - 1
Manchester Airports Group (MAG) – една от компаниите, които участва в процедурата за концесиониране на летище „София” ще обжалва решението на Комисията за защита на конкуренцията. Последната oпрeдeли на 15 ноември кaтo нeocнoвaтeлни жaлбитe cрeщу избoрa нa нoв кoнцecиoнeр нa Лeтищe „Coфия”. Рeшeниeтo, чийтo oбeм e 284 cтрaници, беше публикувaнo нa caйтa нa рeгулaтoрa. Тaкa нa прaктикa ce пoтвърди упрaвлeниeтo нa лeтищeтo oт фрeнcкo-гeрмaнcкият кoнcoрциум SОF Соnnесt. В нeгo учacтвaт нaзeмният oпeрaтoр нa лeтищe Мюнхeн, фрeнcкият инвecтициoнeн фoнд „Мeридиaм” и cтрoитeлнa кoмпaния „Щрaбaг”.

MAG вярват, че тяхната оферта е най-добрата за България от гледна точка на дългосрочни икономически ползи за цялата страна. Офертата ѝ за управление на летището включва най-високата предложена инвестиция (от 1.5 млрд. EUR), която е 2.5 пъти повече от тази на класирания на първо място кандидат.

Що се отнася до строителството на третия терминал от MAG заявяват, че могат да създадат „емблематичен и достоен за награди Терминал за България”. „Дизайнът е уникален и използва елементи от традиционната българска архитектура, културно наследство и природни забележителности, които ще създадат трайно впечатление за страната сред посетителите”, допълват от компанията.

Кандидат концесионерът поема ангажимента да превърне софийското летище в регионален хъб, подобрявайки значително свързаността чрез старта на директни връзки към далечни дестинации като Чикаго, Торонто и Шанхай. Компанията планира и осигуряване на директна свързаност на София с всички европейски столици, включително и в Западните Балкани.

„Ние твърдо вярваме, че предложението на MAG е най-доброто за дългосрочното развитие на летище „София” и се надяваме, че тези изображения ще дадат първоначална представа какво планираме. Вярваме, че столичното летище има потенциала да бъде важна фокусна точка за развитието на националната икономика, а не само врата към България. Едно успешно, разрастващо се и управлявано добре от търговска гледна точка летище ще бъде по-доходоносно и ще генерира повече концесионен доход за българското правителство в дългосрочен план. Нашият бизнес план и финансиране са проверени, реални и постижим. Освен това, инвестиция в летище като тази на MAG ще създаде не само първо и трайно впечатление от страната, но и ще се превърне в катализатор за цялостната българска икономика. Уверени сме, че с правилното управление и инвестиции Летище София може да има устойчив растеж, който да позволи България да се съревновава на глобалната сцена за туризма и директните чужди инвестиции”, казва Андрю Харисън, изпълнителен директор на подразпределението Летищни услуги на MAG.

„Към момента сме напълно концентрирани в процеса по обжалване, защото вярваме, че има сериозни правни пропуски и непълноти в процедурата и очакваме да представим казуса пред компетентните органи”, допълва Харисън.


Поставете оценка:
Оценка 5 от 2 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Един

    8 0 Отговор
    Ех, как не ги е срам, да си търсят правата. Просто пуснете 2-3 човека в правителството да разберат къде не сте дали на време...
  • 2 Росен

    5 0 Отговор
    Нека я обжалват. Не може най-слабата офертата с най-съмнителните кандидати да спечели.