Нотариалната камара на Франция изследва влиянието върху пазара на недвижими имоти на големия инфраструктура проект Grand Paris Express. Тя е съпоставила цените на жилищата от вторичния пазар в периода 2008-2019 г. в радиус от 800 метра от бъдещите метро станции.
Новите линии ще свържат френската столица с бивши предградия. Плановете са до 2030 г. да бъдат изградени 200 км метро с 68 станции. Първият етап от проекта е планиран да бъде пуснат в експлоатация през 2024 г.
Най-силен ръст на цените се регистрира в районите на двете продължения на съществуващата 14-та линия, които трябва да свържат столицата със северните и южните градски райони. Така например, на север, около RER Saint Ouen, средната цена на квадратен метър от 2018-а до 2019-а се е увеличила със 76%, а на следващата станция - Mairie de Saint-Ouen ръстът е 68%. Увеличението е значително, особено като се отчете фактът, че средното поскъпване за района е 32% за разглеждания период.
В района около метростанция Saint-Denis Pleyel увеличението е 41%. При Point-Gardiner и Porte de Clichy, които са още по-близо до центъра на Париж, ръстът е съответно 64% и 55%.
В южната част на линия и 14, в района на Mainson Blanche-Paris XIII, жилищата от вторичния пазар отчитат поскъпване от 50%. Но на следващите две станции, които се намират извън границите на „стария” Париж, увеличението е 36%.
По линия 15, която ще е кръгова, на някои станции също се регистрира значително поскъпване при жилищата. Така например, в района на спирка Becon-les-Bruyers цените са се повишили с 45%, а при Pont de Sevres - 54%.