Отидете към основна версия

2 195 1

Килиан Мърфи издаде, че Кристофър Нолан заснел "Опенхаймер" само за 60 дни

  • опенхаймер-
  • кристофър нолан-
  • килиан мърфи-
  • разходи-
  • филм-
  • холивуд

Нолан отрязал цели 30 дни от снимачното време, за да преразпредели разходите на лентата, струваща 100 милиона долара

Снимка: Shutterstock

През юли Килиан Мърфи разкри, че Кристофър Нолан е заснел "Опенхаймер" за по-малко от 60 дни, което не е никак лесно за холивудски филм за 100 милиона долара. Но се оказва, че Нолан първоначално е планирал много по-дълъг снимачен период. В интервю този месец за подкаста "Team Deakins" дизайнерът на продукцията "Опенхаймер" Рут де Джонг разкри, че Нолан е съкратил около 30 снимачни дни, за да преразпредели бюджета на филма към дизайна на продукцията и местата за снимане.

"Чувствах се като на снимките на независим филм за 100 милиона долара. Това не е "Тенет", - каза Де Джонг. "Крис искаше да снима из целите Съединени щати... само самолетните билети и настаняването на екипа навсякъде [е скъпо]. Да не говорим, че трябваше да построя Лос Аламос, а той не съществува. Ето къде наистина почувствах, че е невъзможно. Крис каза: "Забрави за парите. Нека просто да проектираме това, което искаме. Така и направихме, а когато за първи път строителството на моя град беше заложено в бюджета, то струваше 20 милиона долара. Крис каза: "Спри. Имахме този огромен модел и аз започнах да вадя сгради от него, да не говорим, че искахме да снимаме в Ню Йорк и Ню Джърси, и Бъркли, и Лос Анджелис, и Ню Мексико."

Тогава Нолан направи "най-невероятното нещо", за да "постигне всички желани визии и дизайни", казва Де Джонг. Режисьорът ѝ казал: "Трябва да отида да си напиша домашното", което по-късно тя разбрала, че означава реорганизация на графика на снимките на филма, за да се консолидират дните и да се освободи бюджет за дизайна на продукцията. Де Джонг казва, че първоначално "Опенхаймер" е трябвало да се снима 85 дни, а може би и повече, но Нолан го е съкратил поне с 30 дни, пише Variety.

"Том, изпълнителният продуцент, каза: "Рут, не можеш да отидеш в Бъркли, не можеш да направиш това". Но ние трябва да отидем в Бъркли. Това е Опенхаймер!" спомня си Де Джонг. "Продуцентите ме питаха какво мога да направя от моя страна, за да намаля [бюджета]. След това Том дойде в офиса ми и каза: "Крис ще го заснеме за 55 дни". Това са много пари, които си върнахме! В този момент имаш чувството, че трябва да направя отвъд очакваното, защото той просто се е отказал от снимачните си дни. Той, повече от всеки друг, знае какво иска да направи през всеки един ден и как иска да го направи, а жертва 30 дни."

С освободения бюджет поради ограничения график на снимките Де Джонг успява да разполага с финансите, необходими за изграждането на Лос Аламос от нулата в Ню Мексико. Една от единствените отстъпки, които е трябвало да направи, е да заснеме части от филма, чието действие се развива във Вашингтон, в Ню Мексико, тъй като на Нолан не е било разрешено да снима в действителни правителствени сгради във Вашингтон.

"Направихме филма невероятно бързо", каза Мърфи преди това в подкаста "WTF" на Марк Марон. "Темпото беше безумно."

За сравнение, трилърът на Нолан за оцеляване по време на Втората световна война "Дюнкерк" се снима за 68 дни, а мащабният му шпионски филм "Тенет" - за 96 дни. Мърфи е в центъра на повечето сцени в "Опенхаймер", което прави по-краткия график на снимките още по-интензивен за актьора.

"Декорите са огромни, но усещането е като за независим филм", добавя Мърфи за работата си с Нолан, която продължава вече повече от 20 години. "Има само Крис и оператор - винаги една камера, освен ако няма някаква огромна, огромна снимачна площадка - и бум-оператор и това е всичко. Няма видео екип, няма монитори, нищо. Той е много аналогов режисьор."

"Опенхаймер" трябва да премине границата от 800 млн. долара в световния боксофис през следващата седмица. Филмът се излъчва в кината по цял свят от Universal Pictures.

Поставете оценка:
Оценка 3.7 от 6 гласа.

Свързани новини