Подкрепата на Барак Обама за гей браковете не е само проблем на американското общество, но и на икономиката, отбелязва Блумбърг.
В разгара на споровете доколко е разумно да се подкрепя подобен род съжителство, то един друг въпрос за брака като основна икономическа клетка на американското общество набира все по-голяма сила.
За по-възрастното поколение семейството се изразяваше чрез различните роли на двамата партньори, техните различни сфери и специализация. Носителят на Нобелова награда икономистът от Университета в Чикаго Гари Бекър смята, че семейството трябва да се разглежда като икономическа институция, един вид малка фирма, в която „служителите“ , хора с различни умения, донасят повече печалба, но и добре управляват домакинството.
Според Бекер, чрез съпруг и съпруга се получава по-продуктивни фирма. Разделението на труда позволява по-голяма производителност, точно както го правим на работното място. Традиционното семейство може да се опише кратко с мъдростта на нашите баби "противоположностите се привличат."
Модерният брак пък предлага различни ползи. Днес, ние търсим сродна душа, а не добра домакиня или доставчик. Ние сме по-склонни да разглеждат брака като форум за споделени преживявания и чувства.
Промените се дължат на едно събитие – Втората индустриална революция. Тя отвори вратите на домовете ни за перални, съдомиялни, микровълнови печки и други блага. Благодарение на тях губим все по-малко време в къщната работа. В същото време много от бариерите пред социалната реализация на жените в съвременното общество са премахнати.
Те имат по-добри възможности за контрол над раждаемостта. Днес е много по-неизгодно жената ти да бъде домакиня в къщи, защото тя „струва“ много повече на пазара.
По тази причина моделът на семейството на нашите дядо и баба, в което всеки от съпрузите имаже своя роля и отговорност, няма да е дълго време популярен.
През погледа на тази икономическа рамка, модерните партньорства, са основани на принципа на "потребление и допълване". Те се опират по-скоро на радостта от споделянето на неща и преживявания, отколкото на производство и печалби както е в традиционния брак.
Ние наричаме този нов модел на споделяне на живота "хедоничен брак". Това са семейства на равенство, в които правилото "противоположностите се привличат" вече не се прилага по същия начин, защото двойките са с повече подобни интереси и ценности.
Променящият се характер на хетеросексуалния брак го прави по-привлекателен за хомосексуалните двойки.
Гей и лесбо общностите избраха да изхарчат политически капитал в подкрепа на достъпа им до брак.
Това е и разбираемо. Хетеро и хомодвойките се обичат, подкрепят се, отглеждат заедно децата си и са ангажирани един с друг. Те споделят интереси, желания и ценности. По тази причина, непозволявайки на хомосексуалните да сключват брак е все едно да го забраняваме за двойките от различни раси, етноси и религии да създават семейства.
Не е случайно, че много от противниците на еднополовите бракове също са противници на продължаващото преминаване към бракове на равенство. Тази битка е безсмислена. Тежестта на пазарите ще продължи да се разширява, което позволява на лица и семейства да извлекат по-голяма възвращаемост от продажбата на техните специализирани умения и услуги извън дома. Технологичната промяна допълнително ще подкопае предимствата от специализацията в рамките на семейството. Промените в областта на образованието на жените ще продължи да повдига алтернативната цена на престоя им у дома.
Изводът е, че в крайна сметка традиционните бракове са обречени.
Най-добрият начин да се гради брак през XXI в. е да се възприеме новия модел на равенството. Трябва да се приветстват всички двойки, независимо от сексуалната им ориентация.