Последни изследвания показват, че театралните семинари могат да подобрят състоянието на децата, страдащи от аутизъм, съобщи newscientist.com.
В проучванията на екипа от психолози в университета в Кент са участвали 22 деца на възраст между 7 и 12 години. Те са посещавали по един 45-минутен семинар всяка седмица. По време на театралните уроци, децата са се упражнявали сред тематични декори, пресъздаващи гора или космическо пространство. Тези пространства са създадени, за да ангажират всички сетива едновременно, като използват светлини, звуци, кукловодство и интерактивни елементи.
Специално обучени преподаватели използват техники за импровизация, с които да насърчат децата да се свържат с околната среда и по между си, по вербален и невербален начин. Има надежди, че този метод може да помогне на страдащите от аутизъм да развият своите комуникационни умения, своето социално взаимодействие и своето въображение.
Изследваните деца са били оценявани преди началото на уроците и няколко седмици след техния край. Лекарите са установили, че след актьорските уроци в поведението на болните има настъпила промяна. Най-съществена е тя в броя на лицевите изражения, които са ключови в комуникационните умения. Такива се наблюдават в състоянието на 9 деца. 6 от изследваните деца, пък са подобрили нивото си на социално взаимодействие.
За изследователите проучванията са обнадеждаващи, като се планират допълнителни такива, които ще се проведат съвместно с университета Стоуни Брук в Ню Йорк.