Отидете към основна версия

30 757 47

Промених мнението си за Борисов, неловко ми е

  • бойко борисов-
  • магистрали-
  • инфраструктура
ФАКТИ публикува мнения с широк спектър от гледни точки, за да насърчава конструктивни дебати.

Преди години бях удивен, когато разбрах за учредителното събрание на ГЕРБ.
Припомням разговорите в София: зала едно на НДК, празна сцена на нея диван, на който седи ББ. Залата пълна - следва клетвено събрание.

Ако е било така, от историята зная, че това не е прецедент, макар да е смешно.
Изсмях се някъде в медиите. Беше ми отговорено, без да се споменава името ми. Мнението ми е невалидно.

Промених си мнението за Борисов, когато той се захвана с пътната инфраструктура. Това е големият български проблем, който и Живков не го разбираше. Живков имаше оправданието на шантави стратегически планове на Варшавския договор.

Младите не помнят, а тогава фотоапаратите бяха кът, но на десетина и повече километри от границите, имаше граничарски патрули. Без "открит лист" не можеше да се пътува в крайграничните селища. В Петрохан имаше огромни бетонни блокове на трупи, които можеха да затворят пътя всеки момент. По жп мостовете и тунелите от двете страни имаше караулни помещения. Будуваше караул...

Според стратегията на Варшавския договор София беше отрязана от Юг и Запад. Затова магистралите Люлин и Струма сега се градят, а пътищата до бивша Югославия (сега Македония и Сърбия) си остават окаяни.
От другата страна на Желязната завеса ситуацията беше същата. Но затова какво е ставало оттатък ще стане дума друг път. Тогава ще разкажа за лагерите, за политически заподозрените, за лагерите за подготовка на горяни и поставяните им задачи, за балоните (Оттам е и "Привързания балон" на Радичков.)

Ние от двете страни на "завесата" бяхме луди. Бяхме в "студена", просто "необявена" война.

Та затова Петрич, Гюешево, Трън, Брезник,Годеч са "отрязани" и още е така от бивша Югославия, а проходите през Стара планина и пътищата през Родопите и Странджа са "докато и доколкото оцелеят"...
Борисов даде надеждата, че ще се прости с тази стратегия в пътното изграждане на държавата.
Разбира се, че трябваше да бъде подкрепен!

България не може да се развива без пътна инфраструктура и хората, които говореха, че "асфалта не се яде", мислеха грешно.
Преди няколко години стана ясно, че Борисов има или лоши съветници, или ограничен хоризонт.

Той не разбра, че България като икономика, не може да има "изходни магистрали". Българските магистрали могат да бъдат само и единствено "входно-изходни". Ние сме кръстовище, важна част, на Югоизточна Европа (ЮИЕ), не сме възел нито на ЕС, нито на ЕАС.
Започна се строителството на плажни магистрали - София - източното и южното море плюс Цариград.

Никаква идея, че
-България е разделена от Стара планина и са нужни десетина целогодишно действащи проходи и тунели, за да бъде страната единно икономическо и културно пространство;

-България е Дунавска държава! Това е територия до най-голямата речна магистрала в Европа и да не се възползваш от гоеографското си положение не е проява на съобразителност;

-България има стратегически знаци, които се нуждаят от специално внимание - граничвите пунктове, летища и пристанища (от КПП-тата до тоалетните и медицинските центрове). Знаците не са само гранични, те са и цивилизационни: станцията на Мусала, връх Ботев, Ботаническата градина, Природонаучния музей, Етнографския музей... Химнът, гвардейската рота, протокола, знамето...

-сме Дунавска държава, с прилежащи пристанища и флот;

-с Румъния ни свързва Историята, а не Варшавския договор, ЕС или НАТО.

-връзката ни с Македония е такава, че по изследванията от 1962 г. значимата част от населението на София беше пряко или по произход от там.

-Ниш, Скопие и Солун са важни градове за България.
...
В пресата и Мрежата недолюбваща ББ се пишат такива неща, че половината от тях да са верни, за него прошка няма...

Но за себе си съм чел и слушал такива идиотии, че не знам. Не вярвам!..
В подкрепа на негативното отношение към ББ са неговото шантаво "аз", неразбирането му за стратегията в изграждането на българските магистрали и пътища; костюмите му, външен вид и жестове.

Негова положителна черта са: призивът за "мир" (всяка майка със синове ще ме разбере!); опитът за разбирателство със съседите; опитът му да бъде медиатор между ЕС и Турция...
Изпитвам неловкост.

*коментарът е от фейсбук

Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.

Свързани новини