Отидете към основна версия

3 269 4

Московски трудно преживява арестите на неговите хора

  • ивайло московски-
  • кънчо димитров-
  • транспорт-
  • даи-
  • иааа

След като Московски стана министър има най-много арести, но не заради него, а въпреки него, твърди уволненият шеф на ДАИ

ФАКТИ публикува мнения с широк спектър от гледни точки, за да насърчава конструктивни дебати.

Кънчо Димитров до началото на тази седмица бе шеф на ДАИ в София. Именно той бе човекът, който подаваше сигнали за корупция във ведомството, благодарение на които органите реализираха серия арести на рушветчии от ведомството. За награда за съвестно изпълнение на служебните си задължения той бе подложен на тормоз от ръководството на агенцията, а след това и освободен от длъжност. От министерството на транспорта отричат той да има заслуги по разкриването на каквито и да е корупционни практики. Ето какво заяви Димитров в интервю за OFFNews.

- Г-н Димитров, в крайна сметка бяхте освободен от работа като директор на областната дирекция на Автомобилна администрация в София. Излезе, че едва ли не министър Московски бил борецът срещу корупцията във ведомството, а не вие.

- Не е вярно, че министър Московски е съдействал за разкриването на корупционните схеми в Изпълнителна агенция "Автомобилна администрация". Напротив! Той назначаваше изпълнителните директори, които впоследствие бяха арестувани при полицейски акции.

Аз и колегата ми Иво Кръстев се борехме със схемите им. Наши са сигналите, които подавахме до европейските институции, за да бъдат реализирани арестите. Като казвам наши, имам предвид, че заедно анализирахме ситуацията, обсъждахме как да подготвим сигналите и ги подадохме. Оттук, имам предвид от България, нищо нямаше да се случи, ако не бяхме стигнали до евроинституциите. Защото аз, преди да се отчая, че нищо не се прави, пишех сигнали именно до министър Московски. Той нищо не е предприемал. Многократно е информиран за продажба на шофьорски книжки, дори и от трибуната на Народното събрание. Московски отричаше за виновните служители. Има и доклад от Дамян Войновски, който е още от 2013 г. Всичко бе прикрито тогава.

- Получихте си "наградата".

- Станах неудобен и затова Московски ме уволнява. Това е. Преди уволняваше колегата ми Иво Кръстев. 3-4 пъти го освобождаваха от работа, но той си търсеше правата и бе възстановяван след съдебни дела. Сега аз съм наред. Явно Московски трудно преживява арестите на неговите хора. Защото арестуваният бивш началник на ИААА Цветелин Цветанов си е абсолютно негово назначение. Те са съученици от Плевен, така че няма как друг да е виновен.

- Срещу него вие подавал ли сте сигнали?

- Да. Пратих два сигнала. И до министър Московски ги бях адресирал. Те бяха до прокуратурата, но с копие и до него да знае какво става. Те изобщо не ми отговаряха. Накрая писах и до премиера.

- Една от критиките към вас е, че вие не сте подавали сигнали до ръководството на ИААА и транспортното министерство.

- Напротив. Писах доклади за нередности за изпити на слабограмотни хора. Че резултатите им трябва да бъдат анулирани, но те не предприеха абсолютно нищо. Разчоплихме случай с един Севдуаран, който беше изкарал теорията, а два дни по-късно на изпита по кормуване се оказва, че не познава знаците. Тогава от негово име бе пуснат имейл, че му били нарушени правата. Какво мислите, че направи Московски тогава? Разпореди проверка срещу мен и срещу Иво Кръстев. Така ли се борят срещу корупцията? Така че твърденията му не отговарят на истината. Казва, че ме уволнява, тъй като съм отговорен за това, което се случва надолу. Не съм ги бил наказал! Но как аз да разкрия и докажа корупционната схема, за да напиша: Уволнете го този! Това го свършиха органите, на които аз съм съдействал и на които съм подавал сигнали. Иска ми оставката за това какво са правили мои служители, които нито съм назначавал, нито мога да уволня. Московски защо не си подаде оставката когато арестуваха негово назначение - съученика му Цветанов.

Другото, което е, след този арест Московски сам призна, че не може да се справи с корупцията в ДАИ. Защо не си подаде оставката още тогава и защо пак го сложиха за министър? Гоним рекорди за Гинес ли? Бил ги разкривал, нямало чадър... Това просто не отговаря на истината. Сигналите, след които се случи всичко са подготвени от мен и колегата ми Иво Кръстев.

- Е може просто вие да не сте разбрал, че всъщност е един напълно честен и почтен борец срещу корупцията!

- От 2011 г. след като Московски стана министър има най-много арести. Те са разкрити не заради него, а въпреки него. Бил си е в министерството и нищо не е правел. Искали сме срещи с него, за да му обясним за какво става дума - не посмя да се види нито с мен, нито с Иво Кръстев. Пращам му сигнали, давам информация, пиша му, че съм готов да съдействам... Защо не ме потърси. Никой не ме потърси! Как да го тълкуваме факта, че мен ме уволняват, а шестимата, които са с повдигнати обвинения от прокуратурата за продажба на шофьорски книжки си стоят на работа и никой не ги гони. Това ли е борбата с корупцията? Това ли е моралът?

- Дали в момента схемата за продажба на книжки върви още?

- Сега ми е трудно да кажа, защото от 15 юни м. г. не съм на работа. Не знам как се развиват нещата там, но съмненията остават. Има много странни назначения там. Сегашният изпълнителен директор на ИААА Красимир Сребров близо една година бе в отпуск по болест. Него никой не го пита как може да изпълнява тази длъжност, а аз нямало как да се справя с такава отговорна работа като ме е нямало 7 месеца. За същия този Сребров съм пуснал сигнал как злоупотребява със служебните автомобили заедно с главния секретар. Ползват колите като лични, а това е кражба на държавни средства. Министър Московски всичко това го премълчава. Веднага след като стана изпълнителен директор знаете ли какво бе едно от първите назначения на Красимир Сребров?

- Нямам представа?

- Назначи човека, който му гледа конете на работа.

- Кого е назначил?

- Човекът, който се грижи за неговите коне.

- Има коне?

- Да, не знам колко са, но човекът, който ги отглежда, казва се Бойчо Огнянов, бе назначен за технически сътрудник от Сребров. Назначи и приятелката му Полина Скобелева.

- Роднинска работа и там!

- По-скоро животновъдна.

- Имат ли квалификация тези хора?

- Не съм наясно какви са им ветеринарните и конярски познания. Явно нямат ценз и са влезли като технически сътрудници. Не ги познавам тези хора. Напуснали са сами само след 40 дни работа, но има още куп други странности.

- Например?

- Петър Димитров е директор на дирекция "Пътни превозни средства и водачи", а за да му увеличат заплатата са го назначили на три различни длъжности в рамките на половин месец и след това са го върнали на старата позиция. Този Петър Димитров е съпруг на секретарката на министъра. Има подаден сигнал до министерството за серия шуробаджанашки назначения. В него пише, че дъщерята на този човек Теодора Николова е секретарка на генералния директор на РВД, че брат му Стефан Димитров е получил работа в дирекция сигурност на Летище София и че зет му е собственик на фирмата, която държи кафе автоматите на аерогарата. Братът на зетят му пък пише, че също е в дирекция сигурност на летището. Това не е ли шуробаджанащина?

Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.

Свързани новини