Бих препоръчала от все сърце премиерът Бойко Борисов да изисква от своите ПР-специалисти детайлен и задълбочен анализ, по същество, на кампанията на Владимир Путин. Удивително много полезни неща могат да бъдат извадени от там. Това заяви в ProИнтервю експертът „Публични комуникации“ Аня Дайнова.
Според нея общото между тези двама лидери е, че и двамата са министър-председатели, обичат бойните изкуства и кучета. „И с това, според мен се изчерпват приликите. Ако започна сега да описвам разликите, това може да прозвучи като агитация в полза на Путин“, шегува се тя.
Кандидат-президентската кампания на Владимир Путин категорично в категорията успешни. Добре планирана, добре разположена във времето, с правилно избрани акценти, коментира експертът.
Путин можеше да си позволи да не прибягва до традиционните изборни технологии, можеше просто да се възползва от властовия и медийния си ресурс, без да се замисля особено за подробностите и детайлите. Екипът му избра, обаче, да води кампания от типа „аз съм състезател като другите”. Просто в хода на кампанията се оказа, че за разлика от другите състезатели, той е подготвен най-добре, смята Дайнова.
Що се касае до появилата се днес информация, че руските и украинските служби са предотвратили готвен срещу Владимир Путин атентат, това вече едва ли може да промени съществено победното позициониране на кандидат-президента. Той води така убедително, че 3-4% нагоре или надолу, няма да променят съществено позиционирането на участниците в изборите.
Впрочем, от днес (6 дни преди изборите), в Русия е забранено оповестяването на социологически данни. Разликата в прогнозните резултати прави Путин недостижим за съперниците му, отбелязва експертът.
Според Аня Дайнова, неочаквано успешна кампания е осъществена от милиардера Прохоров. Без да има партия зад гърба си, той изпреварва лидера на парламентарно представената „Справедлива Русия” Сергей Миронов.
Опонентите на Путин, разбира се, имат претенции към обема и начина на отразяване на президентската надпревара, но истината е, че нито Зюганов, нито Жириновски успяха да излъчат идеи или послания, които да привлекат нови избиратели.