Понеже пак стотици милиони, милиарди и трилиони печалби се въртят за търговските вериги по телевизиите и във фейсбук...Лидл България имат 740 млн. лв. продажби за 2016 г. при отчетна стойност на продадените стоки 570 млн. лв. Брутният марж им е 170 млн. лв. От нея 150 млн. изчезват за заплати, маркетинг, амортизации, обезценки, консумативи, вноски по кредити и др..
В крайна сметка, при 740 млн. лв. продажби, Лидл печели 20 млн. лв. чисто. А за 2015 - 2 млн. лв. (по-ниски продажби). Отделно от това, инвестициите им в България са за около 750 млн. лв.
Дори розовият сценарий от 2016 да продължи и дори да предположим, че във външните услуги се въртят още около 20 млн. лв. печалба за свързани фирми (в което се съмнявам), Лидл ще си изплати инвестицията у нас за 15-20 години.
Който желае при такава норма на възвращаемост да разпъне верига на доставки върху няколко хиляди километра с хиляди контрагенти - да заповяда, да се пробва. Ама не от телевизора. Или парламентарната трибуна.