В България редовно се говори за "туризъм". Почти всеки ден се изброяват цифри и проценти. Не се знае кога точно започва сезона, защото хотелите са полупразни. Резервациите - хилави. Имаме си обаче министър и министерство на туризма.
В съседна Гърция, за разлика от нас - ври и кипи. Лавина от резервации! Логично е. Малък пример - как се прави реклама за пътуване в определена дестинация? В някои улици на столицата на Франция всеки трети ресторант е гръцки.
Е, готвачите може да са сенегалци, но прилагателното "гръцки" се простира щедро пред очите на минувачите и в деня на взимане на решение, дестинацията Гърция идва автоматично на дневен ред.
Излишно е някой хотелиер или ресторантьор да се вайка за провала на туристическия сезон, който се задава.
"Всеки сърба, каквото си дроби!" По стените на българското посолството в Париж понякога има афиши. Французите обаче не ядат афиши, а "Суфлаки"! Български ресторанти - няма.
Ние си имаме министерства...