Отидете към основна версия

6 019 1

Audi в дъното на "Дизелгейт"?

  • vag-
  • audi-
  • volkswagen-
  • дизелгейт-
  • руперт щадлер

Вината на Audi за скандала с манипулираните екологични показатели на дизеловите двигатели на VW може да се окаже много по-тежка, отколкото се предполагаше до този момент. Разследване на NDR, WDR и Süddeutscher Zeitung сочи, че в Инголщад не само са знаели отдавна за използвания заблуждаващ софтуер, а вероятно са го създали.

Съмнения за водещата роля на Audi в "Дизелгейт" будят резултатите от разследване на юридическата кантора Jones Day, която бе натоварена с разнищването на скандала. Следователите са се натъкнали на множество документи, които доказват, че ръководството на компанията е било напълно наясно с измамата.

За ключова улика се смята електронно писмо от 2007 г. В него високопоставен инженер от Audi коментира строгите норми за вредните емисии в САЩ и признава, че 3.0-литровият TDI двигател на компанията не може да ги покрие "без измама".

Нещо повече - според публикация в немския в. Handelsblatt инженерите на Audi са разработили методи за заобикаляне на все по-жестоките регулации още през 1999 г. През 2005-а идеите им са били отхвърлени от началството във Волфсбург като "потенциално незаконни", но четири години по-късно компаниите под шапката на VW Group в крайна сметка започват да използват манипулиращия софтуер.

Новите разкрития могат да костват не само поста на шефа на Audi Руперт Щадлер. Съдбата на единствения засега измъкнал се сух от скандала висш мениджър от VAG може да последва главният инженер на компанията Щефан Книрш, който пое работата на Улрих Хакенберг само преди 9 месеца.

Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.

Свързани новини