Дизеловите двигатели може да страдат от много недостатъци в сравнение с бензиновите, но дефицитът на въртящ момент определено не е от тях. Обикновено дори атмосферен мотор на нафта развива повече Нютонметри от бензинов агрегат с принудително пълнене.
На какво се държи тази диспропорция обяснява любопитен клип на образователния YouTube-канал Engineering Explained. Водещият Джейсън Фенске посочва пет основни предпоставки дизелите да генерират много по-висок въртящ момент от бензиновите двигатели:
1. Дизелите работят с по-висока степен на сгъстяване, което автоматично означава повече тяга.
2. Дизелът достига пълно изгаряне на горивната смес много по-рано от бензиновия мотор. Така тя избутва буталото по-продължително време, което означава повече извършена работа.
3. Дизелите обикновено имат по-дълъг ход на буталото, което означава повече изминато разстояние от горна до долна мъртва точка, а въртящият момент се равнява на силата, умножена по разстоянието.
4. Дизелите обикновено имат принудително пълнене и са изработени от компоненти, проектирани за турбодвигатели - чугунени блокове, подсилени бутала и т.н. Горивната смес е много по-богата на въздух, което означава повече кислород за горене и по-ефективна работа.
5. Дизеловото гориво има по-висока енергийна плътност. Това означава, че от него може да бъде произведено повече полезно действие, отколкото от същото количество бензин.