Новият електромотор на Mercedes може да елиминира нуждата от задни спирачки

5 Декември, 2025 12:21 6 052 10

  • електромотор-
  • двигател-
  • yasa-
  • mercedes-
  • спирачки

Специалистите от Yasa споделят за подобрената си технология

Новият електромотор на Mercedes може да елиминира нуждата от задни спирачки - 1

Специалистите по електродвигатели от Yasa, собственост на Mercedes, са напът да преобразят изцяло архитектурата на електрическите превозни средства с разработването на електромотор, който се отличава с рекордна производителност и може да опрости значително бъдещите дизайни на шасито. Основната технология е малък мотор с тегло 12,7 кг, който наскоро постигна неофициален световен рекорд по плътност на мощността от 59 kW (79 hp) на килограм, с което разби предишните рекорди, които традиционно възпрепятстваха масовото внедряване на мотори в колелата поради теглото и по-ниската им мощност.

Този компактен двигател може да достигне впечатляваща максимална мощност от 1006 к.с. (750 kW), въпреки че неговата по-релевантна номинална мощност все още е впечатляващо висока, варираща между 469 к.с. и 536 к.с. Този мотор е проектиран да се комбинира с новия 15 кг двоен инвертор на Yasa, създавайки лека, интегрирана задвижваща система, идеална за най-взискателните хиперколи и високопроизводителни електромобили.

Новият електромотор на Mercedes може да елиминира нуждата от задни спирачки

Истински революционният аспект на системата обаче се крие в нейната способност за регенеративно спиране. Yasa твърди, че регенеративната производителност е толкова значителна, че системата има потенциал да намали драстично или напълно да елиминира необходимостта от традиционни задни спирачни системи в определени архитектури на превозни средства. Както посочва Симон Одлинг, директор по нови технологии в Yasa, това улавяне на много по-голяма част от енергията при спиране може да доведе и до значително увеличение на пробега на електромобилите.

Ползите произтичащи от тази иновация, са значителни за дизайна на превозните средства. Елиминирането на компоненти като задни спирачки и други елементи може потенциално да спести до 200 кг на настоящите платформи за електромобили, като спестяването на тегло достига до 500 кг при новите модели, проектирани от самото начало, за да се възползват от технологията. Това не само води до по-леки и по-ефективни автомобили, но и дава на производителите „безпрецедентна свобода да препроектират и оптимизират опаковката, аеродинамиката и кинематиката“ на своите автомобили от следващо поколение, като освобождават огромно количество пространство в шасито.

Макар че аксиалните двигатели на Yasa са потвърдени за използване в новия изцяло електрически седан Mercedes-AMG GT 4-Door и SUV, тези първоначални производствени приложения ще използват конвенционална конфигурация (един преден двигател, два задни двигателя), а не приложение в колелата, запазвайки пълния потенциал на дизайна в колелата за бъдещи модели.


Поставете оценка:
Оценка 4.2 от 17 гласа.


Подобни новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Хубаво ама

    9 12 Отговор
    Как ще се справите с температура която се генерира и може да пръсне гумата. Ще трябва да поддържате динамично налягането в гумите. Това за ел.двигател в гумите го измислих преди 17г, но не успях да реша проблема с нагряването. Дано да се справят юнаците от Мерседес. Успех!

    Коментиран от #2

  • 2 Какво си написал колега?

    10 6 Отговор

    До коментар #1 от "Хубаво ама":

    Какви гуми, кави загрявания? Двигателят е статичен в главината. Аксиалният поема радиални натоварвания при вертикални ускорения. Наистина брилянтно решение!

    Коментиран от #6

  • 3 май разбраха

    9 7 Отговор
    че в тока е истината
  • 4 ПДЦцрзрхтвх

    5 7 Отговор
    Демек, ще спират като локомотив и ветрогенератор! Браво, откирха топлата вода. Сега наистина остава да измислят как да я охлаждат достатъчно бързо. Или да харчат по-малко ток при спиране.

    Коментиран от #5

  • 5 Възхитен

    6 5 Отговор

    До коментар #4 от "ПДЦцрзрхтвх":

    Аксиалните машини нямат проблем с охлаждането. Виж каква голяма повърхност имат и е цялата навън. Затова е колосалната плътност на мощността. Отлично решение на Мерцедес. Най-накрая реална иновация.
  • 6 Хаха

    4 1 Отговор

    До коментар #2 от "Какво си написал колега?":

    Ти май не различаваш какво означава сексуално и радиално натоварване?
  • 7 Хаха

    4 1 Отговор
    Автокоректора.Ти май не различаваш какво означава аксиално и радиално натоварване?

    Коментиран от #8

  • 8 Хаха

    2 1 Отговор

    До коментар #7 от "Хаха":

    Май не схващаш какво е аксиален двигател с радиално натоварване. Полето е аксиално, натоварването радиално. Ама нали си голям експер от рак до мерак.
  • 9 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 10 Вътю Т.Панчев

    3 0 Отговор
    А бе като ги пишете теа киловате оти не кажете колко са вплтовете и амперите бе , какви са теа жици и електроники