Специалистите по електродвигатели от Yasa, собственост на Mercedes, са напът да преобразят изцяло архитектурата на електрическите превозни средства с разработването на електромотор, който се отличава с рекордна производителност и може да опрости значително бъдещите дизайни на шасито. Основната технология е малък мотор с тегло 12,7 кг, който наскоро постигна неофициален световен рекорд по плътност на мощността от 59 kW (79 hp) на килограм, с което разби предишните рекорди, които традиционно възпрепятстваха масовото внедряване на мотори в колелата поради теглото и по-ниската им мощност.
Този компактен двигател може да достигне впечатляваща максимална мощност от 1006 к.с. (750 kW), въпреки че неговата по-релевантна номинална мощност все още е впечатляващо висока, варираща между 469 к.с. и 536 к.с. Този мотор е проектиран да се комбинира с новия 15 кг двоен инвертор на Yasa, създавайки лека, интегрирана задвижваща система, идеална за най-взискателните хиперколи и високопроизводителни електромобили.
Истински революционният аспект на системата обаче се крие в нейната способност за регенеративно спиране. Yasa твърди, че регенеративната производителност е толкова значителна, че системата има потенциал да намали драстично или напълно да елиминира необходимостта от традиционни задни спирачни системи в определени архитектури на превозни средства. Както посочва Симон Одлинг, директор по нови технологии в Yasa, това улавяне на много по-голяма част от енергията при спиране може да доведе и до значително увеличение на пробега на електромобилите.
Ползите произтичащи от тази иновация, са значителни за дизайна на превозните средства. Елиминирането на компоненти като задни спирачки и други елементи може потенциално да спести до 200 кг на настоящите платформи за електромобили, като спестяването на тегло достига до 500 кг при новите модели, проектирани от самото начало, за да се възползват от технологията. Това не само води до по-леки и по-ефективни автомобили, но и дава на производителите „безпрецедентна свобода да препроектират и оптимизират опаковката, аеродинамиката и кинематиката“ на своите автомобили от следващо поколение, като освобождават огромно количество пространство в шасито.
Макар че аксиалните двигатели на Yasa са потвърдени за използване в новия изцяло електрически седан Mercedes-AMG GT 4-Door и SUV, тези първоначални производствени приложения ще използват конвенционална конфигурация (един преден двигател, два задни двигателя), а не приложение в колелата, запазвайки пълния потенциал на дизайна в колелата за бъдещи модели.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Хубаво ама
Коментиран от #2
13:14 05.12.2025
2 Какво си написал колега?
До коментар #1 от "Хубаво ама":
Какви гуми, кави загрявания? Двигателят е статичен в главината. Аксиалният поема радиални натоварвания при вертикални ускорения. Наистина брилянтно решение!Коментиран от #6
13:34 05.12.2025
3 май разбраха
13:38 05.12.2025
4 ПДЦцрзрхтвх
Коментиран от #5
14:29 05.12.2025
5 Възхитен
До коментар #4 от "ПДЦцрзрхтвх":
Аксиалните машини нямат проблем с охлаждането. Виж каква голяма повърхност имат и е цялата навън. Затова е колосалната плътност на мощността. Отлично решение на Мерцедес. Най-накрая реална иновация.17:34 05.12.2025
6 Хаха
До коментар #2 от "Какво си написал колега?":
Ти май не различаваш какво означава сексуално и радиално натоварване?19:08 05.12.2025
7 Хаха
Коментиран от #8
19:09 05.12.2025
8 Хаха
До коментар #7 от "Хаха":
Май не схващаш какво е аксиален двигател с радиално натоварване. Полето е аксиално, натоварването радиално. Ама нали си голям експер от рак до мерак.22:13 05.12.2025
9 Този коментар е премахнат от модератор.
10 Вътю Т.Панчев
16:04 06.12.2025