Шофьорите рядко се замислят за ресурса на охладителната течност в колите си. Антифризът обикновено се сменя при периодичното техническо обслужване на автомобила или при ремонт. С времето обаче течността губи част от свойствата си.
Според производителите на съвременен антифриз на теория охладителната система би могла да функционира изправно в продължение 150 000 км. Именно такъв ресурс е заложен в указанията за задължителна му смяна. Различните експлоатационни условия обаче могат да повлияят на срока на годност.
Ето защо ако автомобилът се подлага на интензивни натоварвания и изминава редовно големи разстояния, се препоръчва по-честа смяна на антифриза - на не повече от 60 000 км.
Причината за това е, че отслабването на топлопроводимостта на охладителната течност може да доведе до повреди на периферни възли. Категорично не се препоръчва доливането на вода. В съвременните двигатели водната помпа се смазва от антифриза, а водата предизвиква корозия.
В много автомобили водната помпа се задвижва от ангренажния ремък и евентуална повреда в нея може да доведе до скъсването му. Това пък обикновено означава тежки повреди в газоразпределителния механизъм и основен ремонт на двигателя.