Подвижните части по корпуса се смятат за основна пречка пред създаването на наистина невидими самолети. Проблемът е описан подробно още през 1975 г. от инженерите на Boeing. Колегите им от британската компания BAE Systems обаче смятат, че са намерили решение.
Вместо кормило, стабилизатори, елерони, задкрилки и т.н. техният експериментален безпилотен апарат MAGMA използва принципно нови технологии за управление и маневриране. В крилата и кила на самолета има въздуховоди, които завършват с малки сопла.
Въздухът в тях идва от външния контур на двигателя. Благодарение на насочения поток MAGMA може рязко да променя височината на полета и да завива. Такъв тип конструкция позволява да се намали теглото на апарата и да се повиши надеждността му.
BAE Systems работи по проекта MAGMA от началото на новия век, а първият изпитателен полет се е състоял през 2017 г. Журналистите от авторитетното издание The National Interest нарича проекта "самолета, който променя правилата на играта" и смятат, че технологиите, с които разполага, ще пратят в заслужена пенсия "невидимите" F-22, F-35 и B-2.