Ракетно-космическата корпорация "Енергия" оповести характеристиките на околоземната и окололунната версия на новия си пилотиран кораб "Федерация", предава ТАСС. Разликата в стартовата маса на двата апарата ще е 5.6 тона - околоземната версия ще тежи 20 тона, а на окололунната - 14.4.
Теглото на товарите, които ще могат да бъдат транспортирани до Международната космическа станция (МКС) и връщани обратно, ще надвишава 500 тона. За окололунната версия този показател е 100 тона.
Основна заслуга за тези способности ще имат новите ракети "Союз-5" и "Енисей". Те ще са оборудвани с разработвания в момента ракетен двигател на течно гориво РД-171МВ. Той е базиран на прочутия РД-170, чиято мощност бе еквивалентна на невероятните 20 милиона конски сили.
РД-171 е най-мощният ракетен двигател, създаван някога, но новата му подобрена версия ще бъде дори по-мощна. Огневите му изпитания ще се проведат в края на 2020 и началото на 2021 г. Неотдавна шефът на "Роскосмос" Дмитрий Рогозин нарече агрегата "Цар Двигател".
Версията на кораба, която ще лети до МКС, ще може да остане 365 денонощия в състава на орбиталната станция, а окололунната версия - 180 денонощия. "Федерация" се разработва от РКК "Енергия". Екипажът на кораба ще включва до четирима души. В режим на автономен полет корабът ще може да издържи в Космоса 30 денонощия.
През февруари генералният директор на Роскосмос Дмитрий Рогозин заяви, че корабът "Федерация" няма да се използва за полети до МКС, а ще се отправи към Луната и далечния космос. В началото на март той уточни, че полети на "Федерация" до МКС все пак ще има, но само в рамките на изпитанията му.
След като през 2030 година Русия изпрати първите космонавти на Луната, от Москва планират изграждането на база. Основният етап е набелязан в периода 2032-2035 г. Постоянната база трябва да бъде изградена именно до 2035 г. По време на редовните лунни мисии ще бъдат разположени ретранслатори, енергийни модули и роботизирани системи.