Група учени от университета в Северна Каролина направиха проучване и доказаха, че като се вземе предвид замърсяването, което съпътства производството и разпространението на електрически скутери, те са доста по-малко екологични от велосипедите, от обществения транспорт и особено от пешеходния.
Учените отчитат атмосферните емисии на въглеводородно гориво, което се изгаря за производството на електричество, необходимо за зареждане на скутера, както и въздействието върху околната среда от материалите, използвани при производството, транспортирането и монтажа на електрическите скутери. Между другото, количеството електричество, използвано за презареждане на скутера, е най-малката от злините.
„Много по-вредно за околната среда е производството на материали, от които е направено превозното средство - метали и пластмаса. Те причиняват много повече щети на природата, отколкото зареждането на електрически скутер ”, казва един от авторите на изследването, Джереми Джонсън. - Други вредни последици са свързани с транспортирането на скутери до нощни станции за зареждане, тъй като в повечето големи градове, където се наемат, скутери, които са напълно изтощени, се транспортират с кола. И тези коли отделят изгорели газове в атмосферата. "
Изследователите са съставили рейтинг на превозните средства, показващи колко вредни са за околната среда. Разбира се, най-лошото е карането на стандартна кола с ДВГ. Но използването на електрически скутери, както се оказа, е по-лошо от пътуването в автобус с висок пътнически трафик. Като цяло резултатите показват, че въпреки че скутерите могат да бъдат ефективно решение на проблема със задръстванията в града, те не намаляват въздействието на градската транспортна система върху околната среда толкова, колкото се опитват да си представят производителите и компаниите, които предлагат електрически скутери.