Porsche Taycan може да измине 201 мили (323.4 км) с едно зареждане, обяви Американската агенция за опазване на околната среда (EPA). Оценката на правителствената институция, чиито измервания са единственият официален атестат за разхода на автомобилите в САЩ, се разминава драстично със заявения от немската компания автономен пробег на модела по европейския стандарт WLTP (280 мили/450.5 км).
Обявеният от EPA обсег на Taycan е по-къс не само от пробега на който и да било модел на Tesla, а също и от Chevy Bolt, Nissan Leaf, Audi E-Tron и Jaguar I-Pace. Почти всички те имат по-малки батерии от 93.4-киловатовия акумулатор на "поршето".
Оценката на EPA е тежък удар по Taycan, тъй като етикетът с обсега от 323 км ще седи задължително върху предното стъкло на всеки електромобил от модела. Електрическото Porsche е едно от най-скъпите предложения в сегмента, но в същото време под цената ще се вижда един от най-слабите показатели за автономност.
Явно несъгласни с EPA, от Porsche са поръчали на частната компания AMCI да проведе независимо измерване на пробег с едно зареждане. Резултатите се доближават до заявените от производителя - 269 мили (432.8 км) в смесен режим и 283 мили (455.3 км) в градски условия, което отговаря на среден обсег 275 мили (442.5 км).
От AMCI обясняват разминаването между техните данни и официалната оценка на EPA с разлики в методологията на измерване. Частната компания събирала информация с тестове в реални условия по определен маршрут, докато в правителствената агенция мерели на лабораторен стенд, за да избегнат всякакви отклонения вследствие странични фактори.