Само месец, след като поряза лошо Porsche Taycan Turbo с крайно ниска оценка за пробега с едно зареждане, Американската агенция за опазване на околната среда (EPA) нанесе нов удар по модела. Правителствената институция, чиито измервания са единственият официален атестат за разхода на автомобилите в САЩ, обяви, че най-мощната засега версия на електромобила с индекс Turbo S може да измине още по-късо разстояние без презареждане.
Автономният пробег на най-бързия Taycan е едва 192 мили (309 км). Това е с 14 км по-малко от показателя на Turbo и далеч от 455-те км, които електромобилът може да измине според оценката на Калифорнийския борд за въздушни ресурси (CARB) отпреди няколко дни.
Въпреки смешния автономен пробег, обявен от EPA, повечето специалисти смятат, че оценката надали ще има негативен ефект върху продажбите на Taycan. Немският електромобил поначало е замислен като спортна играчка за богаташи, за която динамичните показатели са много по-важни от изминаването на възможно най-дълго разстояние без презареждане, а с табун от 751 коня и ускорение от 0 до 97 км/ч за 2.6 сек. Turbo S категорично се справя с предназначението си.