Тъй като Huawei е изключен от Google Mobile Services /забранено е на китайския производител да предлага Gmail, Play Store, Drive и други услуги на Google на своите телефони/ марката търси алтернативни възможности. Производителят позиционира собствените си AppGallery и Huawei Mobile Services като алтернатива на Play Store на европейските пазари.
Излезе доклад, че Huawei търси партньорство с Indus OS, за да получи достъп до така наречения App Bazaar - магазин за приложения с над 400 000 приложения в Индия. С този ход Huawei се уверява, че устройствата им все още могат да се използват без Google Services в страната.
Липсата на популярните приложения на Google, като Gmail, YouTube и Карти, обаче представлява голям недостатък за Huawei. Постигането на споразумение с такъв важен играч на регионалния пазар може да се окаже наистина печеливша стратегия и жизненоважно за растежа на Huawei не само в Индия. Предлагането на алтернативно персонализирано приложение за индийските потребители, би могло да гарантира правилния тласък за този пазар.
Пускайки най-новите си топ модели в Европа, оборудвани със своя магазин за приложения AppGallery, разчитащ само на Huawei Mobile Services, компанията иска да спечели потребителите на втория по големина пазар на смартфони в света. App Bazaar е популярно приложение в страната, така че ако Huawei успее да постигне сделка с Indus OS, неговите телефони ще станат много по-използваеми в региона.
Huawei вече е отпуснал 1 милиард долара за глобален фонд, насочен към насърчаване на разработването на приложения, и обещал стимули до 17 000 долара за 150-те най-добри разработчици в Индия, за да публикуват приложения в своя магазин AppGallery.
Интересното е, че Samsung е участник в OSLabs компанията, която стои зад Indus OS, като южнокорейският производител набира 20% дял с инвестиция от 5,75 милиона долара миналата година. App Bazaar вече захранва Galaxy Store в Индия, като Samsung използва Indus OS за съдържанието си на местния пазар.