Отидете към основна версия

8 Април, 2020 13:21, обновена 8 Април, 2020 13:21 14 836 12

Как сами да реновираме фаровете на колата

  • автомобили-
  • фарове-
  • съвети-
  • реновиране

Експлоатационният живот и качеството на работа на фаровете зависи не само от производителя, но и от собствениците на автомобилите. Сега ще ви разкажем за това, как да накарате фаровете да светят по-дълго и по-добре.

Най-често фаровете „умират“ по три причини: изгарят крушка, предпазител или от физически контакт - произшествия с прости думи. Но с течение на времето, дори и да смените крушките и успешно да избягвате инциденти, осветителните устройства на колата ви започват да светят по-слабо.

Това най-често се дължи на т.нар. структурно износване или с други думи замърсяване и помътняване на поликарбонатната прозрачна външна част на фара. Има няколко доказани инструмента, които могат, ако не да предотвратят, значително да забавят стареенето на този материал.

Първо, светлините, колкото и да е странно, трябва редовно да се мият и не само от "предната" страна. Но си струва да започнете с „фасадата“. С течение на времето върху пластмасата се натрупват огромно количество мръсотия, плака и други „следи от експлоатация“, които намаляват пропускането на светлината.

Премахването им с почистващ препарат вече не е ефективно: трябва ви специална „химия“ или фин абразив. И ако ръката вече е посегнала към шкурката за да отстраните горният слой пластмаса, не забравяйте за едно просто правило. Фаровете трябва да се третират с много фина мокра шкурка и самата прозрачна повърхност също трябва да е мокра. За да се повтаря по-рядко тази процедура е необходимо да се нанесе прозрачен лак върху поликарбоната или да се залепи прозрачно фолио. В търговските мрежи се продават и специални абразивни пасти, които имат и включен "запечатващ" компонент в състава си.

След това трябва да почистите и т.нар. задно отделение на фара: почистете не само пластмасата, но и контактните съединения, като така ще премахнете оксидите и замърсяванията. В много случаи именно те са виновни за недостатъчното захранване и респективно по-слабата светлина на крушка. Щом контактите "светнат", фаровете също ще се подобрят.

След като се справим с външните проблеми, се обръщаме към вътрешните: фара е кухина, която събира влага с времето. Водата винаги намира пролука и все още никой не е намерил ефективна защита срещу конденза. Отначало водните изпарения просто създават филм и мъгла, а след това започва унищожаването на самия отражател (рефлектор), от състоянието на който пряко зависи качеството и количеството на светлината на фара.

Колкото по-скоро водачът осъзнае този проблем - толкова повече са шансовете да се справи с задачата с малко усилия. И тук експертите съветват да се конструират сушилни от фина мрежа и силикагел, които трябва да бъдат поставени в скритите кухини на фара, но тази задача е по-сложна и едва ли е по силите на всеки. Ако не сте уверени в уменията си, не се опитвайте да разглобявате фаровете сами, а се обърнете към специалист.

Поставете оценка:
Оценка 3.4 от 17 гласа.

Свързани новини