Въпросът, който милиони хора по света си задават в очакване на нова кола е „Кога ще приключи кризата с чипове?“. И докато лесен и точен отговор на този въпрос едва ли има, шефът на една от най-големите автомобилни компании в света, тази на Volkswagen, сподели своето мнение за кризата с полупроводници, колко ще продължи тя и кога да очакваме подобряване на положението, ако изобщо ще има такова някога.
Мурат Аксел, който води доставките във Volkswagen сподели пред Automobilwoche, че кризата с чипове вероятно няма да бъде решена скоро и ще продължи и през 2023 година, като вероятно ще се задържи и през 2024 година. Припомняме, че по-рано тази година именно Аксел сподели в свое изказване, че кризата може да бъде решена до края на тази година, но изглежда нещата са се променили драстично.
“С новите геополитически проблеми, ако не друго, то ще стане още по-сложно и предизвикателно, ” каза Аксел. “ Инвестициите за нови доставки вече са в ход, но вероятно все още ще има структурен недостиг на полупроводници до и включително през 2023 година. ”
Германският производител на автомобили прави всичко възможно, за да намали въздействието на недостига през годината. В началото на 2022 г.от компанията трябваше да намалят производството в своя завод във Волфсбург и въведоха система за ранно предупреждение, предназначена да открие недостиг на доставки, което ѝ помогна да идентифицира 150 технически алтернативи на полупроводници.
Освен това Volkswagen се стреми да намали зависимостта си от полупроводници от водещи южнокорейски производители. Съвсем скоро софтуерното подразделение Cariad сключи споразумение както с европейския доставчик на полупроводници STMicroelectronics, така и с TSMC за създаване на по-стабилни доставки на чипове.